Tibber har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Som de fleste vet så endret de jo faktureringsmodell ut av det blå, som har skapt store konsekvenser for mange kunder. Å være så respektløse overfor kundene sine fortjener ikke god omtale, selv om de har flere gode løsninger knyttet opp mot smartere bruk av strøm. De gjorde ikke noe med tingenes tilstand før det ble oppslag i media, kundeflukt og klagestormer. Personlig mener jeg det sier litt om hva intensjonen var. Hvis du vil ha et troverdig selskap, så hold deg unna Tibber. De har også kun nettbasert kundeservice, så hvis det er mange som trenger hjelp samtidig, må du regne med flere dager før du svar.
Estimatene på forskuddsbetaling virker ikke å ha rot i virkeligheten, og er altfor høye...
Jeg valgte Tibber fordi de er innovatøren i Norge som sørget for at alle andre leverandører nå har åpnet sine API-er til kundene sine. Det eneste negative med prisen til Tibber er månedsgebyret som dekker faste utgifter Tibber har siden de ikke tjener penger på forbruket mitt. Jeg ser få grunner til å bytte vekk fra Tibber, men for mange vil det være en ulempe med forskuddsvis fakturering, men jeg har mer tillit til Tibber enn andre gribber i bransjen. Kundeservicen deres er veldig tilgjengelig via chat på appen. Jeg har ikke ringt de en eneste gang.
Må betale nesten 10.000,- nå før jul, selvom regningen min for november var på under 3000,-. Helt latterlig. Alle andre strømselskap klarer utlegget. Utrolig frekt å bruke kundene som bank.
Med den nye forskuddsbetaling som alltid bommer stort på forbruket (dobbelt ofte forbruket så jeg betalte altfor mye) blir det mye penger de leker med som du må ha utestående fra budsjette. Frem til du omsider får strømstøtten og neste måneds oppgjør. Unngå Tibber! Fin en lokal aktør så får du skatt til din kommune også.
Har vært kunde i flere år men nå er det dessverre nok. Med slike priser på strøm fungerer ikke forskuddsbetaling. Nå har dere mistet nok en kunde og det føler jeg er trist, fordi jeg er veldig glad i appen, og all teknologi der støtter igjennom appen. Jeg har koblet til Hue, Sensibo, Mill, og flere andre smarthus-løsninger og hadde håpet fortsette med det. Hvis dere går tilbake til normal etterskuddsbetaling vil jeg ikke bortse fra at jeg kommer tilbake, men slik det er nå velger jeg heller andre leverandører.
Med gjeldende priser er det helt uaktuelt å bli fakturert for det Tibber TROR jeg kommer til å bruke av strøm. De har ingen anelse om hvilke grep jeg vi gjøre for å redusere ved høye priser, og jeg er ikke interessert i å være deres bank. Forlater Tibber og går over til Vibb.