Tibber har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Tibber er en av de rimeligste på strømpriser. Ingen komplisert/uversiktlige avtaler. Delvis forhåndsbetlaing trekker ned. De har den beste appen for smartstyring og strømsparing. Det er ingen god ide med delvis forhåndsbetaling, så det bør de avvikle så snart som mulig. Men det er viktig å presisere at forhåndsbetlaing ikke øker kostnadene pr år. For meg som bruker Tibber til smartstyring av både elbil-lading og oppvarming er besbarelsen ved å ha tibber sitt system for smartstyring så stort at jeg vekter det mye mer enn irritasjon over forhåndbetaling. I tillegg til å bruke mest strøm når det er rimeligst har jeg satt opp ett system som slår av enkelte produkter når totalforbruket er høyt slik at jeg sparer en del på avgifter på effektleddet ved nettleie. Jeg har prøvd å regnet litt på besbarelsene av smart styring for foregående måned som hadde unormalt høye og svært variable priser. Jeg har estimert at jeg har spart mer enn 2500 kr forrige måned ved smart styringen. Dette er sammenlignet med ingen varmestyring og lading dumt om natten. Estimatet har ikke tatt høyde for strømstøtte som selvsagt vil føre til mindre besparelse. Man skal heller ikke undervurdere følelsen av å spare strøm samtidig som man slipper å tenkte på det selv samt beholde komfort. Det er deilig å kunne lade elbil og slippe å tenke på når det er rimeligst. Det er delig å spare strøm på oppvarming uten at det går over komfort. Det å spare strøm bør være noe som ikke skal være komplisert eller gå på bekostning av komfort. Jeg har ikke funnet noen andre selskaper som gir meg dette ennå.
Dette måtte jeg bare skrive ned her. Etter at jeg endret strømleverandør nå nylig, ble faktura for desember redusert fra ca. 5000kr til ca. 500kr ( - 1000 kr for forskudds betalt beløp). Dette begrunner de med at jeg avsluttet kundeforholdet før estimert tid var over. Hvordan skulle jeg bruke strøm for 3500kr på 10 dager? henger liksom ikke helt på grep. Er helt vilt. Skikkelig bom med estimert strømbruk i desember gitt. Hvordan er det egentlig mulig? Hvem styrer dette? Greit nok at strøm er dyrt å kjøpe for dere (noe dere skriver selv hver gang jeg tok kontakt på chatten), men må jeg som kunde betale dere for innkjøp av strøm? Man driver bare ikke butikk om man ikke har nok midler og ressurser. Venter bare på sluttfaktura for desember for faktisk strømbruk. Skal ikke forundre meg om de plusser på litt her og litt der. Er jo sånn de har holde på siden oktober. Men greit nok, skal takle det for siste gang, så lenge dette er siste faktura for alltid. Aldri mer tibber altså. At det går an! Dere som er fornøyde og henger ut andre som klager, så fint for dere. Alle må vel ha sin egen mening uten å bli kalt for sytere, en gjeng med babyer og klagere.
- forskudds fakturering ikke bra.... :-( vurderer å bytte levrandør.
Appen er veldig bra men av og til litt ustabil. Ingen tilleggsgebyr for pulsmåler og app.
Veldig fornøyd - god faktura-oversikt. Brukervennlig app. Imøtekommende kundeservice.
Plutselig omlegging til forskuddsfakturering gjorde at vi byttet til Vibb i stedet. Veldig synd for jeg digga appen og konseptet før omleggingen til forskudd.
Alltid fornøyd med Tibber. Ny faktureringsmetoden er et lite problem som Tibber forsøker å løse. Så er det egentlig ingen problem akkurat nå. Bruk Tibbers app. Det er mest fornuftig sparetiltak!