Tibber har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Likte det godt til de bestemte seg får å tvinge kundene sine til å finansiere bedriften sin med så kort varsel at det er ulovlig.
Hei Breiland. Fakturamodellen som ble innført og som nå er reversert var lovlig. Vi varslet endringen av fakturamodellen med for kort frist derimot. Dette ble tatt til etterretning - i tett dialog med forbrukertilsynet. Fakturamodellen gikk ut på at man betalte for forbruket sitt frem til forfallsdato. Dette var for å korte ned på tiden der Tibber la ut for kostnaden til strømforbruken til våre kunder.
Tidligere kjempefornøyd, og veldig fornøyd med appen. Men dessverre er det helt uaktuelt å gå over til forskuddsbetaling med kun to dagers varsel i tillegg. Det er ulovlig, så da byttet jeg omgående.
Dette er ikke greit Tibber. Virker litt desperat etter penger nå. Får nesten en følelse at dem ser konkurs spøkelse. Jeg byttet i dag. Det ligger et skjema på Tibber sin side som kan fylles ut og du slipper forhåndsbetaling dersom du skal si opp kundeforholdet. Det er flere gode alternativer der ute så det er ikke noe krise.
Jeg har dårlig erfaring med forskuddsbetaling av strøm før da virksomheten gikk konkurs og jeg tapte pengene Aldri mer forskuddsbetaling for strøm.Var fornøyd med Tibber med dette er uakseptabelt så jeg har skiftet leverandør fra 1 oktober.
At vi skal få kun to dager på oss å bytte vekk fra Tibber virker veldig utspekulert ut, og satser på at kundene ikkje dører med. Halvannen måned faktura med sist strøm prisene er uhørt. 6 ukers regning med 4 ukers strømstøtte. Regnet med at de har nå gått på en smell. Byttet selskap på flekken
Kommer ikke til å betale forskudd på strøm. Trekker ut den summen når fakturaen kommer. Dessuten har de ikke grunnlag for å gjøre dette i prisområde 2 og 3 .
Fremstår med dårlig likvidetet. 48 timer og ikke 14. dager varsel til kunder om dramatiske endringer for vilkår. Risiko for tap ved forskuddsbetaling. Sitter dessverre igjen med en følelse av nok en uprofesjonell aktør i strømmarkedet. Bytter leverandør i dag da jeg heldigvis ikke er bundet opp med "smartløsninger" til dette selskapet. Forbrukerrådet (E24): "de (Tibber) har akseptert å sende ut tilleggsinformasjon til sine kunder i løpet av morgendagen". Klokken 14:30 har ingen slik informasjon kommet pr. e-post eller app.