Bulder opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Vanskelig å få kredittkort, og det som verre er; umulig å få svar på hvorfor. Har solid økonomi, men underkjent som kredittkort-verdig. Prøver man å ringe kundeservice, kan ikke de forklare hvorfor heller. Eneste svar er at man kan prøve å søke igjen om en måned….Håpløst.
Hei Bygutt Kredittkortsøknaden vår er relativt ny og kan nå oppleves som litt "streng". Vi jobber med å gjøre den bedre. Det er ikke alltid kundeservice kan vite nøyaktig hva som er grunnen til avslaget heller. Så det er ikke deres feil at de ikke kan hjelpe deg der. Her må vi i Bulder bli bedre, både på selve søknaden og på å forklare hvorfor det ble avslag. Hilsen oss i Bulder:)
Eneste som ikkje er bra er at det er vanskelig og få respons fra kundeservice. Ellers funker app bra. Og prisene er bra.
Hei Erik Så bra å høre at du er fornøyd med Bulder, med appen og med prisene. I perioder har vi stor pågang fra folk som ønsker å bli Bulder-kunder. Det kan gi lenger ventetid enn normalt hos support-avdelingen vår. I vanlige perioder pleier vi å ha kort ventetid. Hilsen oss i Bulder:)
Lett å snakke med de ansatte. Hyggelig og imøtekommende. Svarer forklarende på spørsmål, det er enkelt å forstå. Rask behandlingstid for saker.
Hei Konrad! Det er bra å høre at det er lett å snakke med oss og at du synes vi er hyggelige og imøtekommende. Vi jobber alltid på for å svare deg og de andre kundene så kjapt vi kan. Hilsen oss i Bulder:)
Meget bra perfekt for den som ikke vil bruke pc i nett banken. har hatt bulder en stund og er meget fornøyd tar litt tid og finne ut ting i begynnelsen men når du er i gang er det veldig bra. 👍
Hei Steffen! Ja, i Bulder skjer alt på mobilen. Det er ikke alle som er klare for det, men det virker som du liker å ha det sånn! Det er helt rett at det tar litt tid å finne ut av ting i begynnelsen. Slik er det nok i alle banker. Godt å høre at Bulder fungerer så bra for deg. Hilsen alle oss i Bulder:)
Enkel nettbank via App, rask saksbehandling, og god chat tjeneste. Nettsiden kan nok forbedres litt med tanke på brukersnitt. Kan ikke annet enn å anbefale Bulder Bank.
Hei Ronny! Så bra å høre at Bulder fungerer så godt for deg. Vi tar gjerne imot konkrete forslag til hvordan nettsiden kan bli bedre. Du kan sende dette til [email protected]. Hilsen alle oss i Bulder:)
Bytta til Bulder da det ble offentlig at DNB hadde kjøpt opp Sbanken. Jeg vil ha Apple Pay og det er ikke forenelig med DNB. Bulder har en del kul funksjonalitet og mobilappen fungerer utmerket! Anbefales!
Hei Jon! Du er ikke den eneste som byttet da Sbanken ble kjøpt av DNB. Apple Pay blir bare mer og mer populært som betalingsmetode, og vi skjønner godt hvorfor! Bra å høre at Bulder fungerer så godt for deg. Hilsen alle oss i Bulder:)
Nå har jeg vært kunde i 2 år og er strålende fornøyd med banken. De utvider stadig tilbudet sitt i appen. Et tips for å få mest mulig renter ut av lønna er å opprette en sparekonto i appen. Alt som ikke skal brukes umiddelbart settes inn der og jeg får akkurat nå 3,82% rente. Når jeg trenger pengene overfører jeg kostnadsfritt og uten begrensninger penger til lønnskontoen. Trenger jeg å nevne at de har de beste rentene på lån? Eller at debetkortet også går på Apple Pay?
Hei Ronny! Så bra å høre at Bulder fungerer så godt for deg! Helt riktig, det kan være lurt å flytte pengene over på sparekontoen for bedre rente. Vi har ingen begrensninger i antall uttak eller krav til beløp for å få den gode renten. Det er mange som deg som digger å bruke Apple Pay. Ha en herlig dag! Hilsen alle oss i Bulder:)
Tenker på sine kunder. Raske og gir kunnskaps rik hjelp.
Hei Steinsound Det stemmer. Du skulle bare visst hvor mye vi tenker på dere, kundene våre. Det er kanskje derfor vi ble målt til å ha Norges mest fornøyde bankkunder i 2023 i en måling gjort av EPSI. Takk for fem stjerner! Hilsen alle oss i Bulder :)
Bor litt utafor selve byen Mo I Rana. Men pga av at det selges for lite boliger her så kan deres digitale greie ikke finne ut hva eiendommen vår er verdt , ergo vi får ikke byttet til bulder om vi ønsket det aldri så mye.... så en bank som ikke akkurat støtter de små bygdene i mine øyne. Og E takst er vistnok ikke godtatt... så ikke en bank for hele folket i Norge akkurat, uansett hvor digital man ønsker å være i dagens digitale samfunn.....
Hei Hilde Det stemmer. Vi skjønner godt at dette er frustrerende. Vi betjener Norge digitalt uten noen kontorer. Det betyr at vi ikke har lokalkunnskap om alle områder i landet. Derfor lener vi oss på en underleverandørs vurdering av alle boliger i Norge. I områder der det er få kjøp og salg vil disse estimatene ikke være presise nok til at vi kan bruke dem som grunnlag for å låne ut penger. Når en bank låner ut penger ligger sikkerheten for lånet i boligen. Det er derfor ikke bare selve verdien av boligen som er relevant, men også om den kan selges til denne verdien, dersom kunden ikke betaler tilbake pengene de har lånt hos banken. Sannsynligheten for at boligen vil kunne selges til verdien sin beregnes ut fra om andre boliger i området blir solgt til verdien sin. Dersom det er få eller ingen boliger i området som selges/kjøpes har vi altså ikke god nok informasjon til å kunne gi ut et lån. Den gode nyheten er at dette kan endre seg. Dersom det kommer noen kjøp og salg i ditt nærområde vil estimatene bli bedre og du vil kunne få lån i Bulder. Dette har skjedd for flere av våre kunder. Vi krysser fingrene for at det blir noen kjøp og salg i området ditt og at vi kan gi deg lån i Bulder i fremtiden. Hilsen alle oss i Bulder :)
Det er et mareritt å få registrert kortet i betalingstjenester, når jeg legger inn det gamle kortet fra Sbanke så går det igjennom på første forsøk. Men kortet fra Bulder må jeg prøve mange ganger, og kortet blir bare avist, for så om noen timer gå igjennom, aldri hatt dette problemet med andre banker, brukt enormt mye tid på å flytte alt over til Bulder. Kan virke som om de ikke har gode nok løsninger enda, vil ikke anbefale denne banken.
Hei Morten Forstår godt at det var frustrerende å ikke få registrert kortet. Dette er ikke et vanlig problem. Brukte du den dynamiske CVV-koden i appen, eller den som står på kortet ditt? Det kan også hende at det har vært tekniske problemer akkurat når du forsøkte å registrere kortet. Hilsen alle oss i Bulder:)
Får ubegrunnet avslag på flytting av boliglån til Bulder pga. deres automatiserte system. Kundeservice kan ikke forklare hvorfor jeg får avslag, og ber meg prøve på nytt etter noen måneder. Har dere ingen innsikt i hvordan deres automatiserte system sin algoritme fungerer, og hvordan den kalkulerer en kredittscore? Jeg har en belåningsgrad på 30% (eier 70% av egen bolig), og størrelsen på mitt gjenværende boliglån er på akkurat 1,5 ganger så mye som min årsinntekt (150% av min årslønn). Dette burde være helt trygge tall for å passere kredittsjekken. Deres automatiserte system treffer sikkert greit på gruppenivå, men det er mange enkeltsaker som får ubegrunnede avslag. Her hadde det vært greit med hvertfall en forklaring på avslaget (med tall og kalkulasjoner) som ble brukt i deres verktøy for kredittsjekken (en ide for utviklerene). Eller et enda bedre forslag er at de som får et ubegrunnet avslåg hvertfall får muligheten til å snakke med en rådgiver/økonom om deres søknad (manuell søknad gjennom en av bankens ansatte i stedet for et strengt automatisert verktøy). Tenk litt over forslagene som jeg presenterer i denne omtalen. Dere kan potensielt få flere tusener av kunder som vil flytte deres boliglån til Bulder. Jeg håper ikke at det er pga. få ansatte i Bulder at potensielle kunder ikke har mulighet for å snakke med kunderådgiver/økonom manuelt.
Hei Betina Du har helt rett. Vi er ikke gode nok på å gi gode avslag per i dag. Vi ønsker å gi så presise og forståelige avslag som mulig. Her skal vi bli bedre. Det er ikke alltid et avslag har en enkelt forklaring. Det kan være flere grunner. Du har muligheten til å kontakte en rådgiver dersom du ønsker det. Under "Hjelp & kontakt" på nettsidene våre ser du hvordan du gjør det. De automatiserte prosessene er med på å kunne holde boliglånsrentene våre lave. Reglene og kriteriene vi setter treffer godt på gruppenivå. Men vi ser at det er flere enkelttilfeller der vi ikke treffer like godt, og der en menneskelig rådgiver ville truffet bedre. Vi jobber hele tiden for å luke bort disse. Du har helt rett i at ut ifra de tallene du deler her burde søknaden din gå gjennom. Men det er altså mer enn bare disse tallene som vurderes. Hilsen alle oss i Bulder :)
Gruet meg til å flytte avtalegiro osv ved bankbytte. Det var gjort ved ett tastetrykk. Bruker kun mobilbank, og aktiv bruker av apple watch. Det å ha Apple Pay var avgjørende, men banken er super på mange måter.
Hei Vebjørn! Herlig å høre at du er godt fornøyd med valget og at det var en smidig opplevelse å bli kunde. Helt enig, Apple Pay er en suveren måte å gjøre betalinger på. Velkommen til Bulder! Hilsen alle oss
Har du Android telefon så er det kun fingertrykkssensor som er eneste mulighet for betalinger og overføringer. Skulle noe skje med din finger eller sensor, så har man et problem. I 2023 så burde flere løsninger vært på plass. Pga dette flytter jeg til en annen bank.
Hei Paal Fingeravtrykk- og ansiktsgjenkjenning er en superrask og sikker metode, når den virker. Vi vet at det er en del Android-enheter som sliter med fingeravtrykk-godkjenningen sin. Vi jobber derfor med et alternativ nå, som snart er klart for kundene. Da vil du kunne bruke Bank-ID som alternativ dersom du foretrekker det. Forstår godt at det er frustrerende om ikke fingeravtrykk-godkjenningen fungerer. Hilsen alle oss i Bulder:)
11/10 Alt er supertenkelt og ser bra ut! Boliglån får lavere rente automatisk og renta er svært god. Norges beste funksjon for å enkelt overføre alle avtalegiroer når eg bytta bank. Får og superkjapt god hjelp dei gongene det har vore behov for det. Anbefaler alle å bytte til Bulder!
Hei Thomas! 11/10 Wow! Herlig å høre at du er fornøyd med automatisk lavere rente, smidig flytt av avtalegiro og at Bulder sprenger skalaen din. Takk for anbefaling og fem stjerner. Hilsen alle oss i Bulder :)
Lokker med 0,5%poeng lavere rente enn sparebanken vest, men gir ubegrunnet avslag på lån som er under 3 ganger bruttoinntekt. Søker om å flytte lån på 32% av sikkerheten i fast eiendom men får ubegrunnet avslag. Betaler ned 250 000 kr, sier opp kreditkort og kvitter meg med bilen fortsatt ubegrunnet avslag. Spar deg bryet hvis du håper på å flytte lånet ditt til bulder
Hei A.T Du har helt rett. Vi har en vei å gå på å bli bedre på avslagene våre. Vi ønsker å gi så konkrete og forståelige avslag som mulig, men per i dag er vi ikke gode nok der. Vi skal bli bedre! Hilsen alle oss i Bulder
Ikke fant jeg aksjer jeg kunne kjøpe i nettbanken, ikke fant jeg logg ut, virket som appen var på hele tiden. Den påloggingen med fingeravtrykk gjorde at jeg slettet alt. sikkert bra vilkår, men elendig web løsning. Fikk ikke til å logge inn med pc, måtte bruke mobiltelefonen. Når oversikten blir bedre komme rjeg tilbake, faktisk betaler jeg ekstra for å ha oversikt slik at en blant annet unngår å begå feil i banken fordi det er lite og vanskelig å lete seg frem til. Var og ety minus at kundebehandler ikke kan nåes etter kl.15.00
Hei Kjell Vi har fondssparing, men du kan ikke kjøpe enkeltaksjer i Bulder. På sikkerhetsinnstillinger kan du velge at appen automatisk logger deg ut hver gang du lukker appen. Vi har ingen web-løsning. Det er et aktivt valg fra vår side. Vi bygger Bulder kun for mobil og kun som app. Skal du like Bulder må du like at alt skjer på mobilen. Ikke alle liker det, men Bulder passer heller ikke for alle. Velg oss om du liker våre løsninger, eller velg andre dersom du mener deres løsninger er bedre for deg. Det viktigste er at du blir fornøyd! Hilsen alle oss i Bulder:)