Bulder opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg savner å kunne bruke nettbank på PC. Dette er den eneste årsaken til at jeg muligens må bytte bank.
Hei Kris! Så bra du synes alt er perfekt. At vi ikke har laget tradisjonell nettbank er et aktivt valg fra vår side. Vi tror på å sette all vår kraft inn i å gjøre appen så god som mulig. Bankkunder i Norge bruker mobilen mye mer enn nettbank på en datamaskin. Derfor prioriterer vi mobilappen 100 % og vil ikke vanne ut kvaliteten på denne med å drifte en nettbank parallelt. Det er en god del kunder som er skeptisk til dette i første omgang, men etter en stund melder flere tilbake til oss at de er veldig fornøyd med å gjøre alt i appen. Vi håper det gjelder deg også snart. Hilsen alle oss i Bulder :)
Tenkte jeg skulle vurdere bulder bank grunnet god rentevilkår og mange gode omtaler på bytt.no Registrerte meg på appen, svarte på alle mulige spørsmål, men etter en stund kom det opp feilmelding at registreringen krevde manuell gjennomgang, og registreringen ble stoppet. Fikk ikke vite på hva som var galt. I appen trykket jeg da på kundeservice og chat for å få hjelp. Dette skulle de sjekke opp i var svaret, men kundeservice ble overrasket og skjønte ikke hvorfor jeg fikk tilgang til chat uten å være kunde. Har forøvrig ikke hørt noe mer etter dette. Ble jeg kunde eller ble jeg ikke kunde i appen? Jeg gikk ta inn på bulder bank sin nettside og trykket på den siden for å se om man kan flytte lån til bulder bank. Fylte inn alle nødvendige opplysninger, logget inn med bank id. Jeg har idag 3 selveier leiligheter i sentrale strøk i sør Norge og 3 boliglån. 1 av 3 boliger var visst ikke gode nok for bulder bank sine kriterier , så den ville de ikke tilby lån til. Jeg trykte meg da videre på en av de andre 2. Fylte inn alt av nødvendige opplysninger og helt til slutt kom det et standard formulert avslag om at bulder bank ikke kan tilby lån til meg. Ingen mer informasjon om hva som var galt eller mulighet for å klage på vedtaket. Jeg har fast jobb med ok lønn, leieinntekter og ingen betalings anmerkninger. Men tydeligvis ikke god nok for bulder bank, selv om jeg allerde har lån i andre banker... Kanskje like greit... Ble ikke helt overbevist over dette opplegget, så da skal jeg heller fortsette med å legge igjen pengene mine hos noen andre som ønsker å ha meg som kunde. Men var jo verdt et forsøk, tydeligvis andre som har bedre erfaring med bulder bank, bra for de. Men er tydelig at bulder bank er svært selektive med hvilke kunder de vil ha.
Hei Jan Forklaringen på det du beskriver som "alle mulige spørsmål" er spørsmål alle banker er pålagt å spørre til sine nye kunder. Myndighetnene krever at vi har i hvem kundene er og hvor pengene deres kommer fra. Du kan søke om lån uten å måtte være kunde i Bulder. Men du må bli kunde for å kunne få utbetalt lånet. Ta gjerne kontakt med oss igjen om du ønsker det. Hilsen alle oss i Bulder
4 leiligheter som sikkerhet, belåningsgrad 47%, under 5X og millioninntekt = avslag. Forstå det den som kan. Hadde ikke tenkt å klage eller skrive anmeldelse, men når dere fortsetter å spamme meg flere uker etter jeg har slettet "kundeforholdet", blir jeg sur!
Hei Y Forstår at det kan være irriterende. Det er ikke vårt ønske å "spamme deg". Det du har fått er nok påminnelser om å fullføre søknadsprosessen du har startet. Disse får man selv om man er kunde eller ikke, for det skal være mulig å søke lån i Bulder uten å måtte være kunde først. Disse påminnelsene vil stoppe opp av selg sev. Men vil du fjerne dem raskere er den beste måten å gjøre det på å logge inn og slette den påbegynte søknaden din. Hilsen alle oss i Bulder :)
I Bulder får man lån i forhold til belåningsgrad. Når jeg søkte havnet jeg innenfor 55%, men etter at søknaden var ferdigstilt hadde de justert oss slik at vi havnet på 57%, og dårligere rente. Dette var pga av de hadde justert ned verdien på boligen med flere hundretusen etter at vi hadde startet søknadsprosessen. Vi fikk ingen beskjed om dette. Prøvde å kontakte kundeservice flere ganger, men får bare et generisk svar om at rente blir satt ut fra belåningsgrad. Får ingen svar på hvordan de kan justere boligverdien på den ene uken låneprosessen tok, uten å gi oss noen form for beskjed om dette. Etter min mening har avtalen blitt inngått på falske premisser. Det står ganske klart på sidene deres at de aldri vil justere boligen ned i verdi, men de gjør tydeligvis dette etter at du har startet en flytteprosess (før prosessen er fullført). Svært skuffet over det som skulle være et ukomplisert kundeforhold. Må være den eneste banken i Norge som ikke gir deg den avtalen du får når du søker, og i tillegg nekter å fikse opp etter seg. Har startet prosessen med å flytte etter bare en uke.
Hei Christoffer Forstår at det har vært frustrerende å først komme innenfor 55 % belåning og deretter havne over. Vi oppdaterer alle boligverdier månedlig. Når man først har blitt kunde, slår et boligprisfall aldri ut til ugunst for deg som kunde. Man får ikke høyere rente om belåningsgraden stiger som følge av endring i boligverdien. Men om dette skjer i prosessen mens man holder på å bli kunde, er det ikke noe vi kan gjøre med det. Vi kan ikke gi lånebetingelser på historisk boligverdi. Forstår at det kan være frustrerende om boligverdi synker før søknadsprosessen er fullført. Men slik må det være. Hadde det gått andre veien, at boligverdien steg mens prosessen pågikk, kunne du fått bedre rente. Hilsen alle oss i Bulder :)
Kan si at at dette er den mest moderne mobilbanken i Norge. Liker designen og hvor enkel den er å bruke.
Hei Zhabrail Utenom et spennende fotball-VM er det ikke så mange grunner til å ønske seg tilbake til 2010. Helt enig der! Så bra å høre at Bulder fungerer godt for deg og at du føler du har gått fra fortid til nåtid i banklivet ditt. La oss gå for fremtiden! Hilsen alle oss i Bulder
Ønsket å flytte alt over fra Danske Bank fra Bulder, boliglånet gikk veldig fint å flytte men når det kom til bankkort og kredittkort måtte jeg ha hjelp av kundeservice via chat var det lite hjelp å få. Har felleskonto med min kone for felles utgifter, men å bestille et familiekort og muligens et felles kredittkort. I danske bank gikk dette veldig fint å bestille men hos bulder måtte ektefelle selv kontakte bulder selv om jeg oppga all informasjon til min ektefelle og kortet trekker fra konto som står i mitt navn. Vi prøvde også å bestille kredittkort med samme ramme som i Danske Bank (ca 1 månedslønn), her fikk vi bare beskjed om at vi ikke hadde betjeningsevne for kredittkort hos bulder. Når jeg spurte kundeservice om dette fikk jeg bare beskjed om at bulder sin kalkulator var streng og kunne ikke si noe om vi kunne få kort med lavere ramme eller om det ble lettere om vi stengte det gamle kredittkortet i danske bank. Eneste beskjed var å prøve igjen om 30 dager, men det var ikke sikkert det gikk da heller. Vurderer å bare la boliglånet bli og bruke danske bank som dagligbank.
Hei Erlend Takk for tilbakemeldingen din. Deling av konto setter du enkelt opp selv i appen. Vi er prisnipielt alltid "strenge" når det kommer til å opprette banktjenester i andres navn. Der må kunden det gjelder selv gjøre handlingene som kreves for å få tjenestene. Dette er av hensyn til den andre partens sikkerhet og rettigheter. Det stemmer at regelsettet for kredittkort hos oss nok sikkert er strengere enn mange andre steder. Vær også klar over at med stigende renter og stigende priser så blir likviditetsberegningen strammere for alle. Det betyr at det nok er mange som vil få avslag på et kredittkort i dag som de gjerne fikk innvilget for noen år siden. Vi håper dere tar kontakt med oss om dere trenger hjelp og tror dere vil bli fornøyd med å bruke Bulder til mer enn lån. Men det er ingenting i veien med å bare ha boliglånet hos oss dersom dere ønsker det. Bruk oss der dere mener vi er best, og andre der dere mener de er bedre. Hilsen alle oss i Bulder
Veldig skuffet over denne banken. Lett og bli kunde, veldig vanskelig å slette kundeforholdet igjen og få ut rentepengene. Vi fikk ikke lån, ba om lån innenfor 30% av biligverdi, men fikk avslag. Hvordan i all verden kan det være mulig når vi er to voksne mennesker med inntekt, drittbank med dårlig kundeservise rett og slett
Hei Kari Det er synd å høre at dere har hatt en dårlig opplevelse med oss. Det kan være mange grunner til et avslag, og ikke alle er like tydelige eller forståelige for kunden. Bulder er også gjerne litt mer firkantet i forståelsen av inntektsbildet enn det banker som går gjennom søknadenen helmanuelt er. Husk også at med stigende renter (bankene må ta høyde for margin over dagens nivå), stigende priser på husholdningsutgifter så blir beregnet likviditet lavere og mange vil nok oppleve at de ikke ville fått et lån i dag, som de fikk for noen år siden. Hilsen alle oss i Bulder