Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert oktober 2024
Bulder
1 923 verifiserte omtaler

Bulder omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Bulder opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

4.3
Bra
1 923 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#2
Utmerket
Bulder er rangert
#2 av 116 dagligbanker
83%
Utmerket
83% anbefaler Bulder
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 923 omtaler om Bulder

FILTRER OMTALER
1 213
340
116
88
166
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Bulder
Bulder har 1 923 verifiserte omtaler på Bytt.no

Dårlig kundeservice

Omtale av  V

Siden denne banken er kun app, så er det forventet at kundeservicen er bra. Chat er ekstremt begrenset, du må være inne i appen for å holde din plass, men du kan ikke navigere rundt i appen underveis som den sier. Chat blir avsluttet før de har svart på spørsmålene, så må enten ringe opp eller starte ny chat og være "fast" i bulder appen en 30 min till. Pinlig at Nordea er bedre på dette. Telefon er like dårlig, har ikke noen mulighet for "ring meg opp". Burde ikke de fokusere på Telefon og chat opplevelsene hvis de mangler en nettside?

Svar fra Bulder
14.06.2023 15:50

Hei V Du har helt rett i dette. Chatløsningen vår fungerer ikke godt nok når vi har så stor pågang som vi har nå. Vi jobber på spreng med å finne en bedre løsning, slik at du og andre kommer lettere i kontakt med oss. Vi har mulighet for å bli ringt opp igjen på telefon. Denne slår inn når du har ventet noen minutter og ikke fått svar. Om du ringer oss like før åpningstiden er over, vil ikke "ring meg opp" funksjonen være påslått. Hilsen alle oss i Bulder:)

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Bulder?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

En fantastisk bank!

Omtale av  Mats L

Jeg kommer fra Sbanken å når DNB tok over de, så mistet de Apple Pay.. Og jeg ble fort ganske lei av Sbanken. Men nå har jeg funnet Bulder, og jeg kunne ikke vært mer fornøyd! Appen er fantastisk, og enkel å bruke. og Elsker alle de kule funksjonene. Gleder meg til en fantastisk fremtid med Bulder.

Svar fra Bulder
05.06.2023 14:41

Hei Mats! Herlig å høre at Bulder fungerer så godt for deg og at du elsker de kule funksjonene. Vi gleder oss også til en fantastisk fremtid sammen! Hilsen alle oss i Bulder:)

Uferdig konsept. Passer ikke for de fleste, men sikkert noen som nøyer seg med dette.

Omtale av  Magnus

Uferdig konsept fra Sparebanken Vest, med store voksesmerter. Lite proff kundeservice (manglet bare tyggisen under samtalen), oppleves som til bry når man ringer tilbake etter å ha fått brev(!) om å kontakte de. Ennå ikke sett noe til kundeutbyttet de lovet. Dårlig kredittvurderingsprosess på kort, som gir avslag til kunder med god betalingsevne og lite lån. Tydelig et konsept som er laget for for skumme fløten i markedet, men som ikke passer de fleste i lengden. Appen er ganske bra, fremstår som mer innovativ enn hva den faktisk er takket være utradisjonell ordlegging (litt morsomt da), men til tider ganske uferdig. Det er i og for seg greit, ettersom de utvikler den videre. Regner med at mange nye kunder etterhvert oppdager utfordringene, den dag de står der uten å få god hjelp, korte åpningstider på kundeservice - og må belage seg kun på appen. Jeg byttet vekk fra de etter noen måneder bruk. Slapp heldigvis å stå der uten å få hjelp. Finnes langt bedre valg i det norske bankmarkedet tenker jeg.

Svar fra Bulder
05.06.2023 14:53

Hei Magnus Det stemmer som du sier at Bulder er under kontinuerlig utvikling og ikke like "ferdig" som de tradisjonelle alternativene. Det er en del av å bygge noe nytt. Kundeutbyttet ble utbetalt i slutten av mars. Husk at kundeutbyttet i 2023 er basert på hvor mye og hvor lenge du hadde lån og innskudd i 2022. Du må ha hatt over 37.374 kr i enten lån eller innskudd for å få minste utbetaling. Du har rett i at Bulder ikke passer for alle. Grovt sett kan vi si at bankkunder er i to grupper. En gruppe liker å bruke rådgiveren sin aktivt og er i tett dialog med banken sin. Den andre gruppen vil helst være selvbetjent og fikse tingene selv. Bulder passer helt klart best til den siste gruppen. Vi har ikke egne personlige rådgivere eller filialer. Du må derfor være glad i å fikse mye selv for å trives i Bulder. Men har du problemer du ikke finner ut av selv, står vi klar til å hjelpe. Takk uansett for tilbakemeldingene dine! Hilsen alle oss i Bulder :)

Topp bank

Omtale av  Roger S

Seriøs bank, setter opp og ned rente uten at man behøver mase.

Svar fra Bulder
05.06.2023 14:54

Hei Roger Det stemmer. Vi justerer renten basert på boligverdien din og belåningsgraden slik at du alltid får den beste renten vi kan tilby deg - uten at du må ringe og prute først. Det sparer både oss og deg for tid, og ikke minst sparer det deg for penger! Hilsen oss i Bulder:)

Som Public Enemy sa: Don't believe the hype

Omtale av  Øivind

Jeg byttet raskt til Bulder etter at Sbanken ga beskjed om Apple Pay-nekt, men jeg byttet nok for raskt. For det første har jeg fått avslag på en helt vanlig kredittkort-søknad med en begrunnelse som egentlig ikke betyr noe, fordi søknadsprosessen er automatisk, og da er det lett å servere tomprat. For det andre tilbyr ikke banken en rekke tjeneste en er blitt vant med, som straksbetaling eller å legge til kontoer fra andre banker. Jada, de har en nydelig nettbank (selv om det burde vært mulig å velge en annen farge enn svartmetall-sort), men basis-tjenestene er jo ikke der de burde være. Og jada#2: De er en ung og fersk bank, de fortjener mer tid osv. osv. Men da får det bli en annen gang, da.

Svar fra Bulder
31.05.2023 13:15

Hei Øivind Takk for feedback. Når det gjelder kredittkort har vi oppdaget en svakhet i søknadsprosessen som gjør at for mange har fått avslag. Det kan hende du er rammet av denne? I så fall vil du kunne søke på nytt igjen om noen dager. Det stemmer som du sier. Vi har ikke samme bredde i tilbudet som mange av de tradisjonelle bankene. Dersom du er en kunde som ønsker å samle alle banktjenestene ett sted, og har et bredt behov, så er nok ikke Bulder det beste alternativet. Bruk oss der vi er best, og andre der de er bedre. Vi håper vi snakkes "en annen gang, da" :) Hilsen alle oss i Bulder :)

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Dårlig kundeservice

Omtale av  Ledja

Jeg bruker bulder i 1 år nå og kan si at de har mye som må jobbe med. Kundeservice er en av dem. Du følger ikke at de har lyst å hjelpe deg når du ringer, ikke så høflig. Bulder startet med kredittkort da bestemte jeg å begynne å bruke bulder sin men dessverre de syns at jeg kan ikke få det uten å høre grunnen. Har kredittkort i Sbanken som er på 0. Har ikke funnet en grunn til om hvorfor fikk jeg avslag. Vanskelig også å søke om ny lån.

Svar fra Bulder
31.05.2023 13:17

Hei Ledja Når det gjelder kredittkort har vi oppdaget en svakhet i søknadsprosessen som gjør at for mange har fått avslag. Det kan hende du er rammet av denne? I så fall vil du kunne søke på nytt igjen om noen dager. Vi forstår at det er frustrerende å få avslag uten noen god begrunnelse. Du har rett i at vi kan bli bedre der. Når det er sagt så er det tilfeller der vi ikke kan oppgi den eksakte grunnen - eller det kan være flere grunner samtidig. Hilsen oss i Bulder :)

Uønsket om du bor utenlands.

Omtale av  Jimmy

Tenkte å bytte fra Sbanken til Bulder, men når jeg skulle skape en konto ble det stopp. Tar kontakt med Bulders kundesupport via epost for å finne ut hvorfor og om de kan hjelpe meg. Forklarer at jeg er norsk statsborger, men er registrert i folkeregisteret med utenlandsk adresse. Spør om det er greit, og spør om mulighet for å få BankID. Får et kort svar at jeg må ha norsk adresse i folkeregisteret. Fikk ikke svar på alt, så jeg spør igjen om de kan hjelpe meg eller ikke er villig å hjelpe meg. Andre svare er det samme. Med andre ord så føles det som man er uønsket som kunde hos Bulder om man bor i utlandet selv om man er norsk. Hos Sbanken er dette ikke noe problem.

Svar fra Bulder
31.05.2023 13:31

Hei Jimmy Det stemmer. Skal du ha ny bankID må du være folkeregistrert med norsk adresse. Dette er et krav fra BankID sinside. Det kan gå fint å bruke en BankID i utlandet, men det er når du skal få ny at det er et krav fra BankID om at du må være folkeregistrert i Norge. Vi har mange kunder som bor i utlandet. Hilsen alle oss i Bulder :)

Bulder har 1 923 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Bulder mener
Har tilegnet profilen
Bulder deltar på Bytt.no

Bulder har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Bulder besvarer omtaler

Bulder har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Bulder henter ikke inn tilbakemeldinger

Bulder benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR