Danske Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Lite løsningsorientert ved henvendelser som jeg som privatperson og småbedrift eier. Lån avslått så å si 850.000 ny Bank lån til hus inntil 6 mil. Vi søkte kassakreditt i en måned på 200.000,- og måtte stille over 6.000.000,- i pant. Vart aldri så vi benyttet dette. Ikke en Bank for noen.
Hei Baard. Det var veldig leit å høre at du har en dårlig opplevelse med oss. Vi kan naturlig nok si noe om ditt spesifikke kundeforhold, men generelt kan vi si at vi selvsagt alltid forsøker å være løsningsorienterte og finne gode løsninger for hver enkelt kunde, så det er kjedelig å høre at ditt inntrykk er annerledes. Dersom det ikke er forsent til å rette opp ditt inntrykk av oss, ser vi gjerne at du tar kontakt slik at vi får tatt en nærmere kikk på saken din. /Per
Banken viser interesse for meg selv om jeg er en liten kunde i en så stor Bank. Rådgiver tar regelmessig kontakt.
Hei Tryggve! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, det var veldig godt å høre at du føler deg godt ivaretatt hos oss! /Per
Litt dårlig at bankoverføringer ligger nede i helgene.
Nettbankløsningen er så elendig at jeg begynner å gråte hver gang jeg logger meg inn. Jeg har aldri følt at jeg har hatt mindre kontroll på egen økonomi, men er samtidig så frustrert over å forsøke å få det at jeg tenker at det er like greit å bare drite i det og ta de betalingsanmerkningene som må komme fordi det er kul umulig å finne ut hvordan man får gjort noe som helst i den j#%la banken. Det finnes en eneste grunn til å velge danske bank, og det boliglånet.. men jeg er f#%n ikke sikker på om det er en god nok grunn!
Hei Jenny. Det var veldig kjedelig å høre at du er så misfornøyd som dette med nettbanken vår. Vi tar tilbakemeldingen til oss, og med oss i vår utvikling av digitale løsninger. Spesielt har mobilbanken vår hatt prioritet i det siste, og denne oppdateres kontinuerlig. Vi håper at du velger å bli hos oss, og ta gjerne kontakt med oss enten per telefon eller via melding i nettbank/mobilbank om det er noe vi kan hjelpe deg med. Vi hjelper deg også gjerne med veiledning i nettbanken. /Per
Syns banken har gode løsninger og system for Bank id på mobil. Veldig veldig happy med den løsningen. Gode renter og betingelser også. Det som trekker ned banken er den appen de "oppgraderte" til. Den er fin men esktremt hårete når det gjelder overføring av penger til en annen konto når det haster. Den gamle appen var mye raskere og mere oversiktlig, og det er SYKT irriterende at appen absolutt skal prøve å velge handelskontoen automatisk hvær eneste gang. Bruker idag en Iphone Xs.
Hei Ruben! Takk for hyggelig tilbakemelding! Når det gjelder mobilbanken vår er denne i kontinuerlig utvikling, og det kommer straks en ny oppgradering. Vi setter stor pris på tilbakemeldinger, da det er slik vi blir bedre. Om det skulle være andre ting du savner eller misliker med appen, send oss gjerne en melding i mobilbanken så får vi tatt det videre. /Per
Veldig rotete og bruker lang tid. Har måttet kontakte dei svært mange ganger for en så enkel ting som å opprette depositumskonto! Svært dårlig kommunikasjon og har ikkje styring på kva som blir sagt.
Hei Josse! Det var veldig kjedelig å høre du hadde en dårlig opplevelse med oss når det gjaldt å opprette depositumskonto, og vi takker for tilbakemeldingen. Det skal selvsagt ikke være noe det bør være behov å kontakte oss gjentatte ganger for å få opprettet. Vi kan naturlig nok ikke gå inn på ditt spesifike tilfelle her, så vi vet ikke årsaken til at det var behov for å kontakte oss flere ganger, men send oss gjerne en melding i nettbank/mobilbank om noe fremdeles er uklart. Om du skulle ha behov for å opprette depositumskonto i framtiden, finner du bestillingsskjema og framgangsmåte på www.danskebank.no/depositumskonto /Per
En gjennomgående veldig god bank med produkter og tjenester i særklasse. Aldri nedetid og alt fungerer optimalt til enhver tid.
Hei Thomas! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! /Per
Opplevde elendig kundeservice fra rådgiver i forbindelse med lånesøknad. Styr unna.
Får veldig gode rentevilkår på boliglån gjennom fagforening, som veier opp for dårlig nettbankløsning. Nettbanken er gammeldags, tidvis tungvint og mangler nyttige selvbetjeningsfunksjoner som jeg hadde i min forrige bank. Savner mulighet for å bestemme hvordan ekstra avdrag på boliglån håndteres. Veldig kort frist før automatisk utlogging fra nettbank. Ok kundeservice og rådgivere. Mobilbankløsning er bra.
Hei Anne! Det er godt å høre du er fornøyd med vilkår hos oss, men selvsagt kjedelig å høre at du er misfornøyd med nettbanken vår. Vi tar med oss tilbakemeldingen videre. Når det gjelder utloggingsfristen er det nye krav fra regelverket PSD2 som er årsaken til dette. Vi som bank er pliktet til å sikre at maksimal tid uten aktivitet fra bruker etter at hun/han er autentisert for å få tilgang til sin betalingskonto på nett ikke skal overstige 5 minutter. Håper du ellers er fornøyd som kunde hos oss, og ikke nøl med å ta kontakt med oss dersom det skulle være noe du lurer på. /Per
Fikk ei god rente i denne banken, hadde aldri valgt den ellers. Nettbanken er, tro det eller ei, enda dårligere enn DNB sin løsning. De har valgt den mest omstendlige måten å logge seg inn på via bank ID, dvs. fødels + personnummer (!), så bekreftelse på bankID type, så bekreftelse på mobil + kode, for så å avrunde med personlig passord i banken. Og denne prosedyren må du ofte igjennom en fire-fem ganger pr. besøk. Til og med en melding til banken må signeres digitalt med bankID. Og er du borte fra pc'en i tre-fire minutter, blir man kastet ut og må logge seg inn igjen (de har en meget kort tidsfrist). Videre kan en ikke velge hvilket innhold som skal vises på forsiden. Kort fortalt, velg en annen bank. Min favoritt på nettbank er S'banken.
Hei Tom! Det var hyggelig å høre at du er fornøyd med at du er fornøyd med vilkårene du har hos oss. Ellers er det selvsagt kjedelig å høre at du ikke er fornøyd med nettbanken, og vi tar med oss tilbakemeldingen videre. Når det gjelder årsaken til at du blir logget ut, er dette krav gjennom regelverket PSD2 som sier at vi som bank er pliktet til å sikre at maksimal tid uten aktivitet fra bruker etter at hun/han er autentisert for å få tilgang til sin betalingskonto på nett ikke skal overstige 5 minutter. Vi jobber kontinuerlig med utvikling av våre digitale løsninger, og det er i det siste mobilbanken vår som har blitt oppgradert i høyest grad, da vi ser de fleste kunder foretrekker nettbank på håndholdt enhet. /Per
Byttet bank pga. en god fordelsavtale gjennom Akademikerne. Hadde det ikke vært for de veldig gode vilkårene hadde jeg byttet tilbake.. Nettbankløsningen er veldig gammeldags og tungvin. Bank-id fungerer bare når den selv vil. De skal ha skryt for at kundeservice svarer raskt og er behjelpelige, men jeg har heller aldri hatt så mye behov for kontakt med bankpersonale som etter jeg flyttet til Danske bank, dette med henvendelser på ting som i min gamle bank gikk av seg selv, eller man enkelt kunne ordne på 1 sek. Generelt veldig lite brukervennlige løsninger.
Hei S! Det er hyggelig å høre at du er fornøyd med vilkårene hos oss, men selvsagt kjedelig å høre at du er misfornøyd med nettbankløsningen vår. Vi jobber kontinuerlig med våre digitale løsninger, spesielt mobilbank, og vi setter derfor stor pris på alle tilbakemeldinger. Du kan ellers finne svar på de fleste spørsmål via https://danskebank.no/kundeservice /Per
Har Danske bank kun på grunn av gebyrfri betaling til Sverige. Ellers er både kundeservice og nettbank under enhver kritikk. Så og si umulig å opprette avtalegiro, som er den enkleste sak i f.eks. Sparebank1. Veldig knotete og vanskelig og nesten uforståelig nettbank. Ingen varsel om eFaktura som er forfalt! Ikke engang varsel om forfalt faktura på egne kredittkort i banken! Virker som banken med hensikt sender opplyser minstebeløp og ikke den reelle regning på kredittkort, ihvertfall er det vanskelig å oppdage forfallsdato! Anbefaler ikke banken til noen! Hadde en veldig positiv bankkontakt som gikk ut i permisjon, og som nå er tilbake! Det kan hjelpe på videre kundeforhold.
Hei Arve. Det var kjedelig å høre at du har en dårlig opplevelse av oss. Om du har konkrete eksempler du er misfornøyd med rundt vår kundeservice setter vi pris på om du tar kontakt med oss enten via melding i nettbanken slik at vi får tatt dette videre. Når det gjelder faktura på kredittkort hos oss, vil alltid totalt utestående beløp og forfallsdato framkomme på denne. Dersom faktura på kredittkort blir ubetalt varsler vi om dette i form av et betalingsvarsel. Ellers kan du finne svar på det meste du lurer på rundt våre digitale løsninger på våre hjemmesider: https://danskebank.no/privat/faa-hjelp /Per
Elendig nettbank. Nå er det nok...
Byttet bank fra DNB til Danske Bank, og er svært fornøyd med det valget allerede. De kan kundebehandling. Oversiktlige systemer. Jeg føler meg trygg og godt ivaretatt. Det gjorde jeg ikke i DNB.
Hei, og tusen takk for god og veldig hyggelig tilbakemelding! /Per
De er ihvertfall ikke flinke til å hjelpe eller finne løsning. De er så flinke og hjelpsomme når de vil ha deg som kunde, men så fort er du kunde hos dem, så ignorer deg deg helt. Det er så typisk at det starter bra så snur de seg når du havner i situasjon og vil ha hjelp, da er de veldig frekke og behandler deg ikke bra. Kundeservice er flinke, men de som sitter på rådgivning er elendige og bør ikke få den jobben, både frekke og uerfarne og arrogante.
Hei! Vårt fokus skal alltid være å finne den beste løsningen og sørge for økonomisk trygghet for våre kunder, så vi synes det er veldig kjedelig å høre at du har en annen erfaring, og kan bare beklage dette. Vi håper ikke det er for sent for oss å rette opp inntrykket for deg, så håper du tar kontakt med oss enten per telefon eller melding i nettbank/mobilbank slik at vi kan se videre på dette sammen. /Per
Ba om lån med fastrente fredag den 1. November, siden de hadde klusset og sendt meg lånedokumenter med 50000kr mindre i lån enn hva jeg ba om. Da jeg så at de hadde satt opp renten siden første gang vi avtalte dette innså jeg at det ville lønne seg med fastrente, og gi oss en sikrere hverdag. Jeg fikk svar den 1. November om at dette ville bli implementert i papirene og være klar til underskriving tidlig neste uke. Neste uke gikk, og fredag den 8 hadde jeg enda ikke mottatt papirer til signering. Da satte de også opp fastrentene. Så pga at kundebehandler trenerte prosessen må vi altså betale flere tusen ekstra over de neste ti årene, selv om det var deres feil. Dette er 4mnd vi er kunde hos dem, og etter x antall lignende saker allerede vurdere vi allerede å bytte bank, selv om det er "billig" rente gjennom akademikerne. Dette, sammen med at en må fysisk kontakte dem for enkle ting som å opprette avtalegiro, i stedet for at en kan gjøre dette automatisk når en betaler (slik som andre normale banker), og at det ikke er mulig å ringe til din "personlige" kundeveileder direkte gjør at vi faktisk vil anbefale alle om å holde seg langt unna, og ikke vurdere å bytte til Danske Bank.