Danske Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Elendig service. Medarbeidere som gir ulike opplysninger. Ingenting ordner seg uten kafkaaktige prosesser. I front jobber det folk som ikke aner hva de holder på med.
Via avtalen Akademikerne får du noen av de beste betingelsene, men baksiden av medaljen er at du må bruke Danske bank som dagligbank. Ting som du trodde var enkelt har de gjort ekstremt knotete. Forbered deg på at du ikke vil kunne opprette en avtalegiro selv og du må skrive inn bankid og passord utallige ganger. Utviklerne burde opprettet en konto i feks Sbanken så kunne de sett hvordan man bygger nettbank og kopiert dette. Utrolig at man får til noe sånt i 2019. Men når det er sagt, de er flinke og hjelpsomme og jeg synes nesten litt synd på dem for at de har fått et produkt som teknisk hører hjemme i nettbankens spede barndom på 90 tallet.
Skandaløst lang svartid på kundeservice - 2 timer, så brutt! Ingen tilbakering funksjon..! Mye trøbbel med nettbank
Fikk avtalt full avdragsfrihet og disagiofritt valutalån i 2007. Så kom finanskrisen, banken med rådgiver nektet meg mer avdragsfrihet en det som stod på gjeldsbrevet og jeg ble lurt inn i nytt lån hvis jeg skulle få mer avdragsfrihet men da betalte disagio. Nye 5 år gikk og jeg fikk ikke mer en 5 år avdragsfrihet likevel og ble regelrett lurt av kunderådgiver for 2 gang. Har derfor ingen tillit til denne bank hvor de definitivt ikke har noen omsorg for kunden! De bryter avtaler og er ikke å stole på.
Søkte om opplåning, behandlingstiden skulle være to til tre dager men fikk beskjed at grunnet ferieavvikling kunne det ta noe lengre tid. Etter 5 uker sendte jeg melding om at behandlingstiden var uholdbar, fikk raskt tilbakemelding om at de skulle ringe etter 3 dager. Da kundebehandler ringte åpnet hun samtalen med at dette var over hennes nivå så jeg måtte vente noen dager på endelig svar. Sitter enda å lurer på hvorfor i all verden hun i det hele tatt ringte. Etter å ha ventet i litt over 6 uker kom det endelig svar om at lånet var innvilget. Dette var nok i overkant av det min tålmodighet tåler så bankbytte var nok et faktum.
Har i dag byttet til Danske Bank, og hadde i den forbindelse en rekke spørsmål som jeg trengte svar på. En bekjent (som jobber i en konkurrerende bank) har frarådet meg å bytte til Danske, da kundeservicen "er skikkelig treg og dårlig." Jeg kan vel ikke si stort mer enn at vedkommende hadde "popcorn i snakketøyet". Jeg fikk svar på under et minutt og den trivelige kundebehandleren gav meg svar på alle mine henvendelser. Strålende fornøyd med valget mitt!!
Byttet til denne banken pga TEKNA avtalen. Dette er en god avtale som er veldig konkurransedyktig og god. Når det gjelder brukervennlighet på nettbanken er dette satt opp knotete som gjør at man som kunde får dårlig oversikt over egen økonomi. Jeg har aldri hatt så dårlig erfaring med nettbank før som jeg har med Danske Bank nå, dessverre. Her er det store rom for forbedringer...
Søkte om flytting av boliglån til Danske bank da deres hjemmeside reklamerte med god rente betingelser. Måtte vente i flere uker for å få tid med en rådgiver som viste seg å være inkompetent og viste ingen interesse i å ha nye kunder. Selve renten som de ville tilby var mye høyere enn det de reklamerer for. Bortkastet tid. Styr unna!
Svært lang behandlingstid ved bankbytte. Lånesøknad over 30 dager behandlingstid. Dårlige betingelser når søknad var behandlet. Dårlig kundeservice. Unngå for enhver pris.
Prøv å ring banken, før du velger å bli kunde, vurder om du vil tåle å bli møtt av slik inkompetanse og arroganse..... Støy, dumme spørsmål, spør om kontonummer når det man vil finne ut er OM man vil bli kunde.... Ja, slike opplevelser vil ikke vi ha, og tenke seg til hvor elendig alt annet sikkert er.... De har jo innført slik løsning, i bevissthet om hvor elendig det er, vil jeg håpe, og tro...
Bra: God låne-rente med akademikeravtalen Dårlig: Nettbanken er ulogisk, lite intuitiv og unødvendig komplisert og krever mange trykk for enkle dagligdagse operasjoner. Opprettelse av avtalegiro må ofte gjøres via chat fordi nettbanken ikke viser mulige avtaler. Bankapp støtter ikke copy paste, feks av KID, kontonr og mangler flere funksjoner. Dette er visstnok noe du som kunde må tåle, fordi appen er i beta (som den har vært i snart 2 år) BSU-rente satt ned til 0.75, etter at de sa at de ikke ville følge DNB på dette. Bruke BSU til å betale lån/avdrag krever at du sender signert melding for hver måned, fordi systemet ikke støtter automatikk. Bruker lang tid på å behandle søknader om lån, her Snakk om liten sum med 50% egenkapital for langvarig kunde, burde være kjapt og greit. Dyre på indeksfond, gå til DNB isteden. Tålmodigheten min med banken er i ferd med å renne ut, vært kunde gjennom akademikerne i 4 år, og ingenting tyder på at denne banken gjør noe mer enn minimum for å videreutvikle og skape gode produkter og tjenester for kundene sine.
Har huslån og lønnskonto pga akademikeravtale, ingen annen grunn til å velge danskebank. Overføring av kontoer fra Dnb som tidligere hadde akademikeravtalen skulle være uproblematisk ifølge kundekonsulenter. I prinsippet måtte jeg selv rydde opp i avtalegiroer og faste trekk i etterkant. Og PR juni 2019 bruker de 7 virkedager på behandling av billån (kr280 000) hvor jeg selv stiller med over 50% egenkapital, og sparekonto er bygd opp til 250 000,- over 3 år... som om ikke det er nok, så ringer de 10 min før fristen på sju virkedager og sier at de trenger enda mer tid... på å vurdere en kunde de har hatt i 4 år...
Utrolig trege i alt de foretar seg, frekke kundebehandlere, kort kommer aldri (bestilt 5 ganger), klarer ikke overføre penger til utlandet da jeg studerte utenlands. Rikker ikke en tomme for å gjøre lånet ditt mer fleksibelt. Null imøtekommenhet overhode. Største feilen jeg har gjort er å bytte til danske bank.
Gode vilkår og gode tjenester. Konkurransedyktige vilkår. Fleksibel og god nettbank, gode vilkår kredittkort ved kjøp av drivstoff.
Denne banken ble redningen for meg da Sbanken satte en stopper for mine prosjekter da de avvek en bitte liten smule fra det vanligste, selv om sikkerheten var skyhøy. Danske Bank gav også bedre betingelser, til min store overraskelse, da jeg i alle år hadde reklamert for Sbanken og trodd på kundetilfredsheten og den lave renten deres. Men alle kundene de sier "nei" til, får vi ikke se eller høre fra. Nå har Danske Bank fått 4 solide lønnsmottagere til da hele familien byttet etter den dårlige og lite fleksible kundebehandlingen hos Sbanken. Danske Bank ble rett og slett redningen for meg og jeg har vært strålende fornøyd i noen år nå. Eneste som gjør at de ikke får toppkarakter, er at de ikke er helt på høyden ennå med chat og nettløsninger, men det kommer seg, så de fortjener nok snart en ren 5-er!
Har hatt danske bank i over 6 år og er strålende fornøyd. Alltid god kundeservice med god hjelp. God mobilbank, nettbank og løsning for BankID. Dette kombinert med gode betingelser, vilkår og kommende Apple Pay gjør at jeg vil fortsette å være kunde i Danske Bank i mange år fremover.