Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
DNB Bank
1.5
1 370 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 370 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 370 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
125
56
60
133
996
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dnb har holdt igjen opplysninger og slettet min uføreforsikring.

Omtale av  Hakem E. H

Jeg ble 100% arbeidsufør og hadde en uføre forsikring hos DnB. De bestemte seg en dag for å stoppe utbetalingene og si opp forsikringen min. De påsto at de hadde fått melding om at jeg var 100% arbeidsfør igjen og når jeg ba om mere info og hvem som har meldt inn dette ville de ikke opplyse meg om det. Jeg ba om å få en fortsettelsestilbud på den forsikringen men fikk den aldri. De påstår at de har sendt den til meg på brev men har pr dags dato ikke fått den og nå sier de at fristen for dette er overskredet og at det nå ikke er mulig for meg å få denne. Jeg har kompleks ptsd, lav stoffskifte og en del andre fysiske og psykiske helse problemer. I tillegg har jeg blitt en far midt oppi dette her. Skam dere DnB! Det går ikke en dag uten at jeg tenker på det dere har gjort mot meg og dette kommer nok snart ut til media!

Svar fra DNB Bank
14.03.2023 18:27

Hei Hakem! Det er veldig leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Vi har ikke innsyn i enkeltsaker her på bytt.no, så det er vanskelig for meg å vite hva som har skjedd her og hvorfor din forsikring hos oss har blitt avsluttet. Vi vil gjerne se nærmere på denne saken hos oss, om du tar kontakt via nettbankmelding (Dagligbank og lån – Postkasse – Skriv til oss) eller på telefon 915 04800 mellom kl. 08-16 på hverdager så vil DNB Liv kunne få undersøkt dette nærmere hos seg. Dersom du ønsker så er det også mulig å sende inn en klage til oss, så vil vi behandle den. Man kan sende inn reklamasjon her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/klage-reklamasjon Ønsker deg en fin dag! /Lars

Konto avviklet uten varsel

Omtale av  Are E

Så grunnet mangel på penger så har jeg måttet utsette 2 uker å skaffe ID kort. Politiet har vært flinke til å sende SMS med påminnelser om timer å klar og tydelig kommunikasjon. I går 10.03 på en Fredag så var jeg ute og nøt noen pils. Kl 20.40 gjorde jeg ett kjøp med kort uten problemer. Kl 21.30 var kortet mitt avvist!! Ingen beskjed om "obs" eller" pass på", ingen SMS, brevdue, røyksignal, eller ett eneste forsøk på å kommunisere det prekære i situasjonen til meg. Siste beskjed jeg hadde fått, var at de tok utgangspunkt i avtalen min for 3 uker siden og hadde 8 uker oppå grunnet behandlingstid. Så når jeg når kommer in kontakt med kundeservice, så blir jeg fortalt at kontoen min er avviklet og at jeg trenger å starte ett nytt kundeforhold for å få tilgang til MINE penger! Og at jeg trenger ID kortet til dette.... Dette blir jo en smule problematisk da de pengene jeg skulle bruke til å betale for nevnt kort nå er holdt som gissel av DNB. Jeg trodde virkelig ikke at noe såpass Kafkask som dette kunne skje i virkeligheten, men der greide DNB virkelig å overaske meg! Jeg sitrer av raseri nå, og etter jeg har fått tilbake pengene mine(om muligens 8 uker!) og har avsluttet alle mulige forhold til DNB, så vil jeg gjøre mitt ytterste for å få alle jeg kjenner om og til, til å aldri ha noe med denne makkverket av inkompetanse av en ******

Svar fra DNB Bank
14.03.2023 18:24

Hei Are! Det er veldig leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Når det gjelder oppdatering av legitimasjon så er dette noe vi er pålagt til å innhente av myndighetene og det er regler for hvor lang tid man har på å legitimere seg. Det pleier normalt å bli kommunisert ut i brev og sms flere ganger dersom vi mangler informasjon som vi trenger at man oppdaterer. Vi har ikke innsyn i enkeltsaker her på bytt.no, så det er vanskelig for meg å vite hva saksforløpet har vært i dette tilfellet og hvorfor kundeforholdet ble sendt til avslutning fra avdelingen vår som jobber med relegitimering. Send gjerne inn en klage til oss via følgende link, så vil vi få undersøkt dette nærmere hos oss. Man kan sende oss en reklamasjon her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/klage-reklamasjon Ønsker deg en fin dag! /Lars

Verdens verste bank!!

Omtale av  Adam

Ren rasisme! Hvis du ikke snakker engelsk eller norsk kan ingen hjelpe deg med å oversette. Du får ikke hjelp og du kan ikke bruke tjenestene du betaler for!

Svar fra DNB Bank
14.03.2023 15:13

Hei, vi vil begynne med å påpeke at dette ikke er en rasisme-sak. Norsk og Engelsk er bankens konsernspråk og dette er er språkene vi da forplikter oss til når vi skal kommunisere med våre kunder. Hvis man ikke kan kommunisere på disse språkene må man forholde seg til en tolk. Det er leit å høre at du oppfatter dette som noe annet enn hva det er.  /Vinjar

Alt ok men vurdere å bytte bank pga apple pay

Omtale av  Darek

DnB tilbyr Google pay men ikke apple pay, dette er helt på tryne. DnB som skal være en av de største bankene i Norge, tvinger folk for å bytte fra iphone til android, eller bytte bank. De skjønner ikke at folk ønsker å betale med tlf for å gjøre dagen enklere. I DnB hvis du har iphone, og mister ditt bank kort, så må du desverre låne kontanter eller sulte i en ukes tid, før det nye kortet kommer i posten. Å handle på rema med vipps funker ikke lengre for DnB har fjernet den muligheten også. Hvis ikke apple pay kommer i DnB før sommer, så er jeg dessverre en av de kundene, som bytter bank. Selv om alt i DnB er topp, men de bryr seg ikke om hva folket ønsker.

Svar fra DNB Bank
05.03.2023 22:02

Hei Darek! Vi tilbyr ikke støtte for Apple Pay som følge av Apple sin måte å drifte tjenesten på. Årsaken er at Apple ikke tillater andre tjenester tilgangen til deres NFC-teknologi på enhetene deres, det er kun Apple som har valgt å gjøre dette, som er hvorfor du ser at Android brukere kan bruke mange forskjellige typer eWallets, eller NFC-tjenester på sine telefoner. Dette syns ikke vi er brukervennlig, eller bra for konkurransemarkedet. Du kan lese mer om det her: ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_22_2764 😊 Vi kommer trolig ikke til å endre ståsted før EU-kommisjonen vurderer dette annerledes, eller Apple selv velger å endre driften av sine tjenester og bli mer som sine konkurrenter som tilbyr fri bruk av teknologien på telefonen. Angående avslutningen av betaling med Vipps i butikker, er dette ikke er valg vi har tatt, men et valg gjort av Vipps selv. Ønsker deg en fin kveld videre! /Lene

Utrolig dårlig kundeservice

Omtale av  Fredrik P

Utrolig dårlig kundeservice, høres ut som de ansatte ikke har fått opplæring. Opplever samtidig at de ikke tror på hva kundene sier. Har fjernet tjenester jeg satte pris på, uten og lage gode alternativ. Ikke noe å skryte av.

Svar fra DNB Bank
03.03.2023 14:58

Hei Fredrik. Kjedelig å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med vår kundeservice. Vi har stort fokus på å lære opp alle som svarer våre kunder, slik at man skal få de beste kundeopplevelsene. Jeg håper derfor du vil skrive nærmere hva dette gjelder og hvilke tjenester du savner via en melding i nettbanken til oss, så skal vi se nærmere på saken. Ønsker deg en fin helg. /Betina

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Og da var det endelig nok!

Omtale av  Kaia

Slitt med DnB nå en stund. Noen prøver i alle fall å være behjelpelige, men nå har jeg fått nok av sure, kjipe, frekke og kunnskapsløse kundebehandlere. Forferdelig opplegg, for ikke å snakke om labyrinten du må trykke deg gjennom før du blir satt til å vente en time i telefon. For så å bli fortalt at de skal sette deg over til en annen kundebehandler så du får vente en halvtime til. Nei takk! Skjerp dere!

Svar fra DNB Bank
26.02.2023 22:51

Hei! Leit å høre at du har en dårlig opplevelse med oss. Nå kjenner ikke jeg til nøyaktig hvordan samtalene har utspilt seg her, men vi kjenner oss ikke igjen i karakteriseringen av kundebehandlerne våre eller ventetiden. Vi har flinke kundebehandlere med et bredt kunnskapsnivå som omfatter mange forskjellige områder. Generelt nå om dagen er det relativt kort ventetid både på telefon, chat og nettbankmelding (med unntak av enkelte perioder på hverdager mellom 11-16) og vi er tilgjengelig i alle kanalene mellom kl. 07-23 hver dag (inkludert lørdager og søndager). Send oss gjerne en tilbakemelding på hvordan vi kan bli bedre her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/klage-reklamasjon Ønsker deg en fin kveld! /Lars

Søppel mobilapp og null applepay

Omtale av  Kim

Den forbanna mobil appen deres er søppel! Trekker ikke avtale giroer eller efakturer når den skal og tok meg 3 dager etter jeg fikk lønning og flytte pengene over til regningskontoen min! Kommer til å bytte bank og refinansiere hele lånet mitt til Noen andre! Dere er helt ubrukelige! Har til og med ringt inn for å spørre om boe ang lånet mitt så var jeg søren meg nr 75 i køen?!

Svar fra DNB Bank
26.02.2023 22:54

Hei! Leit å høre at du er misfornøyd med appen vår. Vi jobber kontinuerlig med å utvikle og forbedre funksjonene i appen vår. Det skal ikke være meldt om noen generelle feil der med å godkjenne betalinger eller at godkjente betalinger ikke blir trukket på forfallsdato, og det er heller ikke meldt noen feil med å overføre mellom egne kontoer. Da anbefaler jeg å ta kontakt med vårt kundesenter slik at vi får sett nærmere på dette for appen din. Vårt kundesenter er tilgjengelig på telefon 915 04800, via innlogget chat i nettbanken og via nettbankmelding (Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss). Vårt kundesenter holder åpent mellom kl. 07-23 hver dag (inkludert lørdager og søndager). Ønsker deg en fin kveld! /Lars

Må være Norges dårligste bank

Omtale av  Kalle

Styr unna denne banken. Mitt råd er å ikke bruke denne banken etter at de ble nettbank. Har vært kunde siden 1989, men nå er det nærmest umulig å få en personlig rådgiving. Virker som saksbehandler er styrt at "strenge instrukser" og jeg vet at saksbehandler kan gi uriktige opplysninger om begrensinger og retningslinjer myndighetene har gitt bankene angående lån og kredittkort. Avslørte saksbehandler om påstander som var usanne ifb. avslag på Mastercard. banken oppretthold sitt avslag ved å endre begrunnelse. Har vært kunde hos banken siden 1989, men nå er det slutt. Kan ikke ha et kundeforhold til saksbehandlere som oppgir uriktige eller påstår uriktige kundeforhold. Min anbefaling er :styr unna denne banen, det finnes banker som tar bere vare på deg som kunde enn dnb. Ps (jeg tillater meg å si....Makan til møkkabank)

Svar fra DNB Bank
26.02.2023 23:04

Hei Kalle! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi tilbyr personlig rådgivning med kunderådgivere i flere kanaler (telefon, innlogget chat, nettbankmelding) mellom kl. 07-23 hver dag (inkludert lørdager og søndager) - så man skal enkelt kunne komme i kontakt med oss. Nå er det vanskelig for meg å vite hva som kan ha skjedd her, men vi forholder oss til retningslinjer fra myndighetene når det kommer til å utstede kreditt. Send oss gjerne en klage via følgende link, så vil vi undersøke dette nærmere og hva som kan skjedd i denne saken: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/klage-reklamasjon Ønsker deg en fin kveld! /Lars

Byråkratimaskin

Omtale av  Eline

En ekstremt byråkratisk bank med null fleksibilitet. Vanskelig å komme i kontakt med rådgiver.

Svar fra DNB Bank
12.02.2023 21:40

Hei, Eline! Leit å høre at du har denne opplevelsen. Vi står på for å være tilgjengelig for kundene våre, og håper du vil gi oss en ny sjanse. Vi kan kontaktes alle dager mellom 07:00-23:00 på 915 04800, innlogget chat eller melding i nettbanken. /Karoline

Dyktig saksbehandler og rådgiver i DNB Bergen

Omtale av  Anonym K

Jeg er meget fornøyd med oppfølgingen og tilgjengeligheten til min saksbehandler og rådgiver i DNB i Bergen. Selv bor jeg i Oslo. Vedkommende stiller alltid opp og sørger for gode løsninger i både gode og i mindre gode økonomiske perioder. Slik det bør være som kunde hos en stor og kjent bank. Denne tilliten sørger for at jeg blir værende som kunde og ikke kommer til å skifte bank.

Svar fra DNB Bank
12.02.2023 21:32

Hei! Så kjekt å lese - takk for fin tilbakemelding! Det setter vi stor pris på :) /Karoline

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Den beste banken

Omtale av  Berit F

Veldi god kuneservice og nettbank. Får alltid kontakt med riktig person på telefon hos DNB Bank ASA. Man er også alltid velkommen til å besøke bankens lokaler i Fredrik Langes gate i Tromsø. Lånerentene og innskuddsrenter på sparekonto vil man alltid ønske er de beste, men det har en sammenheng. Er lånerentene lave, gjelder det også for innskuddsrentene.

Svar fra DNB Bank
07.02.2023 14:11

Hei Berit! Tusen takk for fin tilbakemelding. Dette er koselig å lese :) /Mariell

Bank in logging

Omtale av  Peeyachat T

Hei jeg har prøvd å ring til DnB pga bank innlogging fikk svar at jrg må svare på noe opplysning. Jeg hadde glemt at det gikk ut av fristen så jeg lurer da på om dere kunne få fikse system til at jeg kan bruke banken og gi meg noen dager til jeg få orde det

Svar fra DNB Bank
07.02.2023 14:13

Heisann! Vi får dessverre ikke sett på det via bytt.no. Ta kontakt med oss på chat fra innlogget nettbank, eller ring oss på 04800 - så ser vi på saken din :) /Mariell

Dårlig håndtering når banken stopper transaksjoner som medfører økonomisk tap for kunde

Omtale av  Anncathrin

Banken stopper betaling for hotell i utlandet og bookingen blir kansellert, selv om det er full dekning på kort og uten forklaring fra banken. Kunde har flybilletter og må bestille nytt hotell som koster 20 000 mer. Banken gjør det vanskelig å sende klage, da denne klagen i passer inn i bankens kategorier. Banken veileder til å klage et sted som de vet ikke kan motta denne type klage. Hver gang kunde leverer det de ber, så dukker det opp et nytt krav. Klagemulighetene oppleves som vanskelige og lite kundevennlige.

Svar fra DNB Bank
07.02.2023 14:16

Heisann! Leit å lese at du har hatt en slik opplevelse med oss. Vi har veldig lyst å se på saken din, men får ikke gjort det gjennom bytt.no. Om du startet chat fra innlogget nettbank, eller ringer oss på 04800 - så undersøker vi. Du kan sende klage her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/klage-reklamasjon Om du ikke finner noe som passer, ta det som passer best - så leser vi gjennom når vi mottar. Jeg tar med tilbakemeldingen din videre - tusen takk. /Mariell

Dårlig reklamasjons håndtering

Omtale av  Hansen

DNB er en av de verste bankene man kan komme bort i. Det ble trukket 10000kr fra kontoen min, men ble overført til vedkommende men ble heller ikke refundert. Klagde dette til banken, men fikk ingen hjelp eller veiledning rundt saken. Samt som jeg etterspurt om å kunne snakke med aveldingleder men ble ikke prioriter ettersom dem mente at dette ikke var et stor sak. Dette gjald DNB bank ASA reklamasjon og visa avdeling

Svar fra DNB Bank
05.02.2023 19:23

Hei! Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med reklamasjon hos oss. Siden vi ikke kan kommentere enkeltsaker her vil jeg anbefale deg å ta kontakt med kundesenteret, om du ønsker en forklaring eller om du ønsker at vi ser nærmere på det. /Frida

DNB har beslaglagt alle innskudd på kontoen .

Omtale av  Arne B

Min søster bor i USA. Har hatt konto i DNB i mer enn 50 år. Kontoen ble sperret i juni i år, uten at noen beskjed ble gitt. jeg har disposisjonsrett over kontoen i min egen nettbank i DNB. Kontoen blir benyttet av NAV til overføring av hennes norske pensjon. Banken nekter å opprette ny konto, da de sier hun ikke har tilstrekkelig tilhørighet til Norge. Hun er norsk statsborger, har norsk pass og personnummer. Kontoen ble sperret grunnet mangel på levert ID. De sier hun event. må møte på deres kontor i Oslo og vise legitimasjon! Hun bor altså i California. Så det ikke bare å komme dit på kort varsel. DNB sitter fortsatt på pengene, og nekter å overføre til noen som helst. Sendt skriftlig klage for over en måned siden. Får ikke svar. Ingen tegn til å løse problemet enda det er de selv som har gjort feil. Vi føler oss helt maktesløse. Å ikke kan disponere sine egne penger. Ikke mulig å benytte epost til Norges største bank. kommunikasjon på tlf eller chat er meget tidkrevende og en får aldri noe svar, bare "bla,bla,bla!".

Svar fra DNB Bank
02.02.2023 13:56

Hei Arne! Det er veldig leit å høre at dere har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Når det gjelder oppdatering av legitimasjon er dette noe vi er pålagt av hvitvaskingsloven å innhente. Vi har dessverre ikke innsyn i enkeltsaker her, så jeg vil anbefale at søsteren din ringer oss på telefon +47 91504800 slik at vi kan se nærmere på det. /Tonje

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

2023 men fortsatt ikke Apple pay

Omtale av  Michal

Norges største banken ikke tilbyr Apple pay, mens Google pay fungerer bra. Det gir ikke mening siden Apple systemet er mye tryggere

Svar fra DNB Bank
29.01.2023 13:51

Hei! Vi er uenig i Apples forretningsmodell som ikke gir tredjeparter tilgang til å bruke telefonens funksjonalitet for kontaktløs betaling. EU har startet etterforskning av Apple Pay og mener Apple bryter konkurranseloven. EU mener blant annet at Apple stenger ute konkurrenter, hindrer innovasjon og gir færre valg for forbrukerne. Vi håper EU-etterforskningen fører til nødvendige endringer. I mellomtiden opplever vi at norske banker har laget veldig effektive og billige betalingssystemer for forbrukerne. Det skal samtidig sies at vi følger utviklingen nøye og gjør løpende vurderinger på hvilke betalingstjenester vi ønsker å tilby.

Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR