DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Så at mange hadde dårlige erfaringer med DNB, så jeg tenkte å dele min erfaring som kunde i litt over 7 år. Jeg har aldri hatt noen problemer med banken og har aldri vært nødt til å ta kontakt med banken. De støtter Google Pay og Apple Pay, og i tillegg skjer overføringer med Vipps og bankkontooverføringer umiddelbart (kan betale med de pengene sekundet etter overføringen har skjedd). En tjeneste jeg bruker ofte er automatiske overføringer (faste oppdrag), som gjør at jeg kan flytte på pengene innad i kontoene automatisk. Dette bruker jeg til å flytte alt av utbetalinger for leie, abonnementer etc. ut fra inntektskontoen og til en egen gjemt konto som har avtalegiro aktivert for leiefakturaene og andre fakturaer. Resten av de forventede pengene jeg får inn flyttes til brukskontoen, og da vet jeg at jeg kan trygt bruke de pengene uten at det går ut over fakturaer. Det funker kjempebra og jeg slipper å tenke på fakturaer for hele året! Har handlet aksjer én gang, og da gikk det helt greit. Fikk kjøpt en aksje fra en bedrift i USA og solgt noen dager etter uten problemer. Det kan ha tatt litt tid før det ble solgt, det husker jeg ikke helt, så det egner seg IKKE for døgnstrading! Fondsløsningen er veldig enkel og de har flere måter å spare penger på (morsom sparing, fast sparing per måned og engangssparing). DNB driver også å endrer nettsiden sin nå, og det ser ut som at de begynner å få en veldig clean nettside. Alt i alt, har ikke jeg personlig hatt noen problemer og har derfor aldri måttet kontakte kundeservice.
Hei Eric! Tusen takk for veldig hyggelig og detaljert tilbakemelding. Vi setter stor pris på at du er fornøyd og at du valgte oss som din bank. Selv om du ikke har trengt å kontakte kundeservice hittil håper jeg at du vet at du gjerne kan ta kontakt med oss hvis du lurer på noe eller ønsker rådgivning :) Vi er åpen alle dager fra 07-23. /Marthe
Umulig å få kontakt om du ikke er digitalt sterk og knapt nok da. Måten de har taklet de nye id-kravene på er forferdelig og skammelig. Svært kritikkverdig, og de kommer til å miste mange kunder fortløpende. Eneste som er veldig bra er nettbanken....
Hei Jennie! Så bra du er fornøyd med nettbanken vår :-) Prosessen med å relegitimere kundene våre har tatt mye tid, og vi har hatt veldig lange køer både på telefon og chat i denne perioden. Nå har situasjonen heldigvis bedret seg og vi er tilbake til lite kø både på chat og telefon. Det skal derfor ikke være et problem med lang ventetid når du prøver å komme i kontakt med oss nå. Vi er helt enige i at enkelte ting kunne blitt gjort bedre i dette prosjektet, men det har vi lært av og tar med oss denne erfaringen videre slik vi kan bli bedre. Håper du vil gi oss en sjanse videre! /Frida
Har vært kunde siden 70 tallet. Har alltid betalt i tide, den gang jeg hadde lån. Har aldri hatt betalingsanmerkninger. Spør om utvidet kredit a`kr 5000,- på Visa, som banken kan se brukes kanskje 1 gang i året, og blir fylt opp før faktura kommer. Svaret er NEI. Jeg skal bytte og aldri mer ha noe med DNB å gjøre.
Hei Eilen! Leit at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Kreditt på visa/brukskonto er avviklet for nysalg som gjør at det ikke er mulig å øke eksisterende kreditt. Håper du har anledning/lyst til å ta kontakt med kundeservice igjen slik at vi kan se på alternative løsninger. /Marthe
Andre en meg som har opplevd at det er utført endring på innskudd kostpris mot at GAV justeres ( gjelder MPCC) Markedsverdien er riktig, men innskudd ASK blir dette helt feil. Tok kontakt med DNB Marked, fikk svar ( noe arrogant kundebehandler) at det var sikkert pga noe jeg har påvirket med salg og kjøp...noe jeg forklarte at det stemmer ikke. Han bekreftet på nytt at noe var skjedd og endret tilbake til riktig innskuddssum og GAV, men kunne ikke forklare hva som hadde skjedd... Noe jeg finner merkelig at dette kan bare skje uten at dem kan forklare, for min del var dette en diff på 100.000,- Er det flere med samme erfaring?
Hei Jon! Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her på bytt.no, men beklager at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Send gjerne henvendelsen din fra postkassen i nettbanken slik at vi får tatt en ny titt på saken. /Marthe
Controller kontomine are sparet Jeg har ikke informasjon
Hei! Hvis du har problemer med konto kan du ta kontakt med kundeservice på chat i nettbank eller tlf 91504800 slik at vi får undersøkt nærmere. Åpen alle dager fra 07-23. /Marthe
Hei.. håpwr dere kan få bedre oppfølging på saker der det er sendt inn ønske om veiledning og oppfølging/avtaler og support..Dette gjelder på tlf og i fysisk bank.. Håper, og tror dette vil bli bedre..
Hei Ole og takk for tilbakemelding! Vi ønsker gjerne å se nærmere på hva dette. Håper derfor du vil forklare nærmere ved å sende oss en melding fra postkassen i nettbanken. Du finner den via Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. Ønsker deg en fin helg! /Betina
Systematisk svindel av norske småsparere gjennom flere tiår. Tapte alle sparepengene på DnB. Stikkord : "garanterte spareprodukter". DnB fortetter å bryte loven, trenere alle klager gjennom "vi anker til du er død og/eller blakk" - metoden gjennom sin hær av advokater og golf-venner i embedsverket. Norges ledende mafiosobank siden 80-tallet stilles selvsagt aldri til ansvar. Skjønner forøvrig ikke hvorfor jeg gidder å skrive dette. Ingenting overhodet kommer til å skje selvsagt..
Hei! Send oss en melding i nettbanken hvor du viser til eksempler hvor vi har brutt loven så skal vi se på det./Maren
DnB selger ikke aksjene mine uansett hvor mange ordre jeg legger ut eller ikke og de viser aldri reel verdi på Oslo børs, blir like irritert hver dag, når jeg ringte å skulle åpne en egen megler konto fordi DnB som mellom mann ikke er effektivt fikk jeg ikke noe hjelp med å overføre penger til denne kontoen og de kalte meg indirekte dum. Skjerp dere
Hei! Leit at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her på bytt.no, men ta gjerne kontakt med kundeservice hvis du mener at det er noe feil, eller du ønsker at vi skal se på saken på nytt. /Lisa
Høye renter. Alltid først til å heve og alltid sist til å senke renten. Kredittkortene deres er f.eks ikke forenelig med apple pay, og et helvet å bruke mot playstation store mm. De bruker abnorme summer til lederlønninger, men lite for å godgjøre norske privatkunder. De scorer lavt på miljøbevisthet og moral når det gjelder hvilke land og fond de investerer i. En regelrett drittpakke av en bank. Har heldigvis minimert mitt forhold til dem. De er norges svar på Nestle.
Hei Jørn! Det er synd at du opplever oss slik. Historisk har det variert hvilken bank som har vært først ute når det gjelder renteøkning. Vi tilpasser oss konkurransen i markedet, og opplever at prisene våre er konkurransedyktige. Vi setter pris på tilbakemeldinger. Klager og tilbakemeldinger på bankens produkter kan registreres her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/klage-reklamasjon. Ha en fin dag. /Karoline
Sperret av kontoen min, har brukt tre dager på å snakke med dere for at dere skal åpne den. ALLE sier forskjellig ting og ingenting hjelper, dere er useriøse og ingen bryr seg om å hjelpe meg, jeg har ikke tilgang til kontoen min og det er ganske kritisk!! HVA SKAL JEG GJØRE?
Hei! Det er veldig leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Vi kan dessverre ikke gå innpå enkeltsaker her, så jeg vil anbefale deg å ta kontakt med oss på telefon 9504800 slik at vi kan undersøke nærmere. /Tonje
730.000:- har forsvunnet fra mine to kontoer. Autogiro har sluttet å fungere. Inkassovarsel hoper seg opp. Pensjon blir sendt i retur. Må legitmere meg med pass for å få tilgang til pengene. En prosess som tar flere måneder. Nödpass ikke gyldig legitimasjon. Risikerer tvangssalg av bolig. Over 40 års kundeforhold torpedert. Ble stemplet som potensiell kriminell av DNBs representant. Hva skal jeg gjöre?
Hei Lars! Beklager at du har hatt en dårlig opplevelse, men vi er pålagt av myndighetene å innhente oppdatert gyldig legitimasjon ihht gjeldende regelverk. Kunder som ikke har pass eller annen legitimasjon har hatt muligheten til å be om utsettelse mens de venter på nytt. Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her, men hvis kontoene dine har blitt avsluttet kan du ta kontakt med kundeservice for å få hjelp til å overføre. /Marthe
fikk purregebyr for en faktura som var alerede automatisk betalt (efaktura, avtalegiro ....) pga økende renter ?! WHAT THE F@CK? fikk beskjed på telefon at jeg kan vente også det samme drit på neste månader og.. WHAT THE FæCK? skal skrive til forbrukerrådet... dnb må legges ned...
Hei! Leit at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her på bytt.no, men ta gjerne kontakt med kundeservice hvis du mener det er gjort en feil eller om du ønsker at vi skal se på saken på nytt. /Marthe
Det er flaut å henge med vennene dine når du bruker DnB. Mens alle kjøpte en drikke for seg selv, 1 venn tokk ut iPhonen sin og betalte kontaktløs med den... den andre vennen tar ut sin apple watch og betalte med klokken sin. Mens bonde meg som har DnB sto der som en fattigg person. Jeg er generelt fornøyd med DNB, men de støtter ikke Apple Pay. Hadde gitt dem høy vurdering om de hadde apple pay.
Hei Lion! Vi er uenig i Apples forretningsmodell som ikke gir tredjeparter tilgang til å bruke telefonens funksjonalitet for kontaktløs betaling, og derfor støtter vi ikke Apple Pay. Du kan lese mer om det her: https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/din-okonomi/vipps-eller-apple-pay-derfor-velger-dnb-a-satse-pa-vipps. Det er godt å høre at du er fornøyd ellers, og vi setter pris på å ha deg som kunde hos oss. /Tonje
Vi gjør akkurat som vi vil og gir blaffen i de kundene vi ikke ønsker. Hilsen DNB. Jeg hadde hatt et kundeforhold i flere tiår men ble dyttet ut på grunn av en fillesak. Ingen nåde fra DNB. Tidligere har jeg tapt store summer pga dårlig fondsforvaltning i denne banken men fikk ikke noen erstatning.
Hei Trygve! Det er veldig leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Vi kan dessverre ikke gå innpå enkeltsaker her, men ta gjerne kontakt med oss på telefon 91504800 slik at vi kan se nærmere på det. /Tonje
Følger ikke renteutvikling for sparing når renta går opp , men lånerenten justerer de raskt. De er alt for store og oppfører seg arrogant i forhold til vanlige kunder.
Hei! Hvor mye innskuddsrentene øker, varierer fra produkt til produkt. Vi tilpasser oss konkurransen i markedet, og vi opplever at prisene våre står seg godt. Vi har økt innskuddsrenten for flere av våre spareprodukter, og du finner oversikt over disse her: https://www.dnb.no/sparing/prisliste-sparing /Ann-Kristin
DNB støtter fortsatt ikke Apple Pay i slutten av 2022 på tross at masse andre banker gjør dette, og skylder på "langtidsinnovasjon". Derfor satser de heller på Vipps, en tjeneste de har vært med å bygge og eier, som KUN fungerer i Norge, når Apple Pay fungerer i hele verden. I det store spektrum, er DNB en flue i forhold til Apple, og DNB mener at de vet best. Det er skammelig. Jeg har nå byttet fra DNB og plutselig kunne jeg bruke Apple Pay når jeg reiser til andre land i Europa jevnlig og slipper å ha med meg noe bankkort i lommen lengre. Det kan jeg ikke hos DNB. DNB er latterlig hovne og tror de vet best, mens i realiteten vil de bare ikke tape bittelitt ekstra inntekt som de ville gjort ved å adoptere Apple Pay. Latterlig dårlig av Norges største bank, som hevder de er så langt fremme teknologisk.
Hei Mathias! Leit å høre at du ikke har vært fornøyd med tjenestene vi tilbyr. Vi håper selvsagt at du vil vurdere å komme tilbake til oss ved en senere anledning. /Tonje