⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
DNB Bank
1.5
1 371 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 371 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 371 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
125
56
60
133
997
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Ikke kundevennlig

Omtale av  Eva L

Dårlig og treg service ved kjøp av ny bolig. Saksbehandler var syk og ingen andre fulgte opp

Svar fra DNB Bank
15.06.2021 13:35

Hei Eva! Leit å høre at du ikke fikk den hjelpen du trengte da du skulle kjøpe deg bolig. Slik skal det såklart ikke være! Jeg takker for at du deler din opplevelse med oss slik at du kan forbedre oss :) /Ann-Kristin

Norges verste bank

Omtale av  Tor G

Positivt : Ingen Negativt : Dyre tjenester/gebyrer Elendig kundeservice Arrogante ansatte og ledelse Norges dårligste nettbank og app Hold dere unna !

Svar fra DNB Bank
15.06.2021 13:34

Hei Tor! Leit at du ikke er fornøyd med oss. For oss er det viktig at våre kunder har tilgang til god og dyktig kundeservice og de beste produktene. Vi har utviklet oss mye på teknologisiden de siste årene, og nylig ble mobilbanken vår kåret til landets best. Vi har også pusset opp nettbanken vår etter gode innspill fra våre kunder :) /Ann-Kristin

Sbanken

Omtale av  Anne L

Hvis DNB får kjøpe sbanken, så finner jeg en ennan bank. Ikke interessert å bli en del av Norges Værste bank

Svar fra DNB Bank
15.06.2021 13:34

Hei Anne. Vi skjønner at dette er en sak som skaper stort engasjement, der mange har ulike meninger. Vi håper derimot at du ønsker å gi oss en sjanse. Ønsker deg en fin dag. /Thomas

Elendig nettbankløsning og støtter ikke Apple Pay

Omtale av  Anders

At DnB mener at Vipps er en fullgod erstatning for Apple pay, og ikke mister masse kunder, viser vel at banken har for mye markedsmakt.

Svar fra DNB Bank
15.06.2021 13:20

Hei Anders! Vi har utviklet oss mye på teknologisiden de siste årene, og det er det nok mange som ikke kjenner til. Nylig ble mobilbanken vår kåret til en av landets beste, i tillegg til at nettbanken vår har blitt pusset opp :) Når det gjelder Apple Pay følger vi nøye med på markedet forløpende. /Ann-Kristin

Råtten bank

Omtale av  Mariann

Dømt flere ganger for å ikke ivareta egne kunder. Gebyrgrisk og uredelig. Fraværende kundeservice.

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

DNB er en institusjon som har et formål

Omtale av  Kennerh J

Detter formålet er å gi mest mulig overskudd til aksjonærene. Kundene er overhode ikke i fokus. De blir utnyttet, misbrukt og oversett og stakkars S-Banken kunder som nå må finne seg en ny bankforbindelse.

Brukervennlighet

Omtale av  Sonja

Tungvind og elendig nettbank. Mange ting som ikke kan utføres i appen, kun på pc. Høye gebyrer både på bruk i innland og utland.

Svar fra DNB Bank
15.06.2021 13:20

Hei Sonja. Leit at du har det inntrykket av vår nettbank og mobilbank. Vi jobber stadig med å forbedre våre tjenester og setter pris på tilbakemelding. /Thomas

Dyre og dårlige

Omtale av  Ragnar

Gjentatte ganger tatt for å villede forbrukere, dårlige (dyre) låne- og bruksbetingelser og skyhøyt kostnadsnivå.

Svar fra DNB Bank
15.06.2021 13:20

Hei Ragnar! Vi følger nøye med på markedet, og våre kunder har i dag konkurransedyktige priser og tilgang på svært gode digitale og betjente løsninger :) Vi håper du gir oss en sjanse, da tror jeg du vil bli positivt overrasket!

Skyhøye gebyrer, dårlig rentepolitikk og elendig kundeservice.

Omtale av  Astrid K

Jeg rømte fra DNB etter at de hadde slukt Postbanken for mange år siden. Etter dette har jeg vært strålende fornøyd med Skandiabanken/Sbanken, men ble litt skeptisk da den ble børsnotert. Nå har mine verste anelser slått til. Om konkurransetilsynet godkjenner at Norges beste bank skal ødelegges av Norges verste, da er det slutt med mitt kundeforhold med Sbanken. Jeg er trist og rasende over at kundene ikke blir lyttet til, bare rent profittbegjær fra pengeflytterne som allerede har mer enn nok!

Svar fra DNB Bank
15.06.2021 13:20

Hei Astrid! Vi skjønner at dette er en sak som skaper stort engasjement. Vi håper du har tålmodighet til å gi oss en sjanse - jeg håper og tror du vil bli positivt overrasket. /Ann-Kristin

Negativ

Omtale av  Pål

Utdatert, tungvint, sidrompa og elendig kundeservice. Dyre og tar gebyrer for alt

Svar fra DNB Bank
15.06.2021 13:20

Hei Pål! Leit at du føler det slik. For oss er det viktig at våre kunder føler seg ivaretatt når de har behov for hjelp, og at vi alltid tilbyr de beste løsningene og produktene hos oss. Vi har utviklet oss mye på teknologisiden de siste årene, og det er det nok mange som ikke kjenner til. /Ann-Kristin

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Aldri tilbake!

Omtale av  Rune

Har brukt DnB tidligere, men pga dårlig kundebehandling og masse gebyrer skiftet eg til Sbanken. Nå går DnB over lik for å ødelegge mulighetene for oss som hadde landets beste bank. Eg går aldri tilbake til banker som får bøter for kriminelle handlinger, og som driter i sine kunder så deres egne lederene skor seg godt på de.

Svar fra DNB Bank
15.06.2021 13:20

Hei Rune. Vi skjønner at dette er en sak som skaper stort engasjement, der mange har ulike meninger. Vi håper derimot at du ønsker å gi oss en sjanse.

Ute kontroll har sparret mitt konto

Omtale av  Dzemal V

Min konto har blitt sparret av ute kontroll i over fem uker nå. Jeg har ikke spist på nesten 2 dager nå, jeg har ikke mat til meg selv, jeg har en sønn på ni år som jeg har 50% og han sporte meg om jeg kan lage matt pakke til han at han tar det på skolen, jeg kunne ikke svart han på. Jeg sendte mail til ute de svarer ikke, jeg vil avslutte konto min i dnb bank jeg har vært kunde hus dere siden jeg 15 år og jeg er 38 år i dag. Hva skal jeg gjøre når jeg kan ikke gi mat til en 9 åring? Tlf min har blitt sparet kanaller og internet og jeg har ikke betalt hus leie. Ute kontroll bryr seg ikke om menneskerettigheter og det er også brudd på menneskerettigheter.

Svar fra DNB Bank
15.06.2021 13:20

Hei. Dette var ikke kjekt å lese. Vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her, men jeg håper du kan kontakte oss på telefon 915 04 800, så får vi undersøkt. Ønsker deg en fin dag. /Thomas

Dårlig kundeservice

Omtale av  Ole

Det tar ekstremt lang tid å få komme til når man ringer, og når man blir sendt videre til en annen person havner man helt bakerst i køen igjen

Svar fra DNB Bank
14.06.2021 14:39

Hei Ole! Jeg forstår at det er kjedelig å vente i kø når man ringer inn til oss. Vi har mange rådgivere på jobb hver dag som jobber så fort de kan for å hjelpe alle som tar kontakt. Vår talerobot vil forsøke å kartlegge hva henvendelsen gjelder før du blir satt videre, slik du skal komme i rett kø. Det er bare å beklage dersom du ikke kom rett denne gangen og dermed måtte sitte å vente i ny kø. Vanligvis har vi størst pågang på dagtid, mens på morgen, ettermiddag og kveld normalt har mindre/ingen kø. Vi har også rådgivere på chat via innlogget nettbank som kan hjelpe deg, her er det også vanligvis mindre kø. Jeg håper du vil gi oss en ny sjanse og ønsker deg en fin dag videre. /Betina

Hyggelige og hjelpsomme

Omtale av  Olaug E. H

Rask behandling av lån og hyggelige både når det gjelder bank og eiendomsformidling

Svar fra DNB Bank
08.06.2021 13:26

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :) /Ann

Bryr seg ikke om DITT beste .. Kyniske luringer!

Omtale av  Even

Dnb's tjenester og er til for å lure deg. Har tapt så utrolig mye på å stole på Dnb Bank og Dnb Eiendomsmeglere i Dnb. De er falske, avskriver seg ansvar og behandler deg kaldt og jævlig. De utnytter deg for hva du er verdt! Jeg og kona mi har blitt helt ødelagt. Det har vært helt katastrofalt økonomisk å stole på DNB for oss. Vær ytterst forsiktig!

Svar fra DNB Bank
14.06.2021 14:38

Hei Even! Dette var ikke kjekt å lese. Vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her, men jeg håper du vil sende oss en melding fra postkassen i nettbanken som forklarer nærmere hva som er skjedd, slik at vi kan ta tak i det. Du kan skrive en melding via Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. Ønsker deg en fin dag videre. /Betina

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

På alle måter en bank som ikke ønsker kontakt med vanlige private kunder.

Omtale av  Grete R

Først før man automatisk beskjed om det du ringer om må du kunne ordne opp i selv! Bare gjør det sånn og sånn. Så ringer jeg igjen, og sannelig klarer de å registrere at jeg nylig har ringt og ber om bekreftelse på at det gjelder samme sak. Dermed tilbyr de seg å sende det automatiske svaret som sms. Banken må vel kunne tillate seg den service å tenke at kunden hadde en grunn for å ta kontakt igjen. Jeg gir ikke opp så lett og holder linjen. >>Sukk - som vanlig advarer de om at det kommer til å bli så lang ventetid (at det er like godt å gi opp). Og dette etter at DnB vil kjøpe opp den mest populære banken -tenk hva de tidligere fornøyde kunder skal gå til !!!

Svar fra DNB Bank
14.06.2021 14:38

Hei Grete og takk for tilbakemelding. Det er trist å se at du ikke er fornøyd med vår kundeservice. Når man ringer inn til oss, vil man bli møtt av en talerobot som har hensikt i å hjelpe kunder før de kommer inn til en rådgiver. Tanken bak dette er at kunder skal få hjelp fort, eller mens de venter i kø. Noen ganger kan ikke robot hjelpe med det man ønsker og da skal man kunne vente og få hjelp av en rådgiver så fort det er din tur i køen. Vi tar likevel med oss dette videre for å forbedre våre tjenester slik at våre kunder skal bli fornøyd. Ventetidene på telefon varierer hos oss. Ofte er det mest kø på dagtid, mens på morgen og ettermiddag/kveld er det mindre/ingen kø. Vi har åpent 07-23 hver dag. I tillegg tilbyr vi hjelp via chat fra innlogget nettbank, her er det også normalt mindre kø enn på telefon når det er størst pågang. Vil igjen takke for innspill og ønsker deg en fin dag videre.

Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR