⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
DNB Bank
1.5
1 371 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 371 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 371 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
125
56
60
133
997
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dårlig kundeservice

Omtale av  Clemens

Ta langt tid til å få svar. Har ikke egen kundebehandler og rådgiver. Det ta lang tid til å få refinansiert noe hos DnB. Er bedre å velge ant bank.

Svar fra DNB Bank
18.06.2021 09:31

Hei Clemens! Kjedelig å se at det er slik din opplevelse med vår kundeservice har vært. Slik ønsker vi ikke at det skal være. Vår kundeservice har åpent 07-23 hver dag på telefon og chat. Det er normalt mest kø på dagtid, mens på ettermiddag/kveld ofte har mindre/ingen kø. På chat via innlogget nettbank har vi også normalt mye mindre ventetid enn på telefon når det er størst pågang. Dersom du skulle ønske egen kundeansvarlig kan du ta kontakt med vårt kundesenter, så skal vi sjekke opp i mulighetene for dette. Refinansiering har normalt et par dager behandlingstid. Dersom du har ventet lengre enn dette er det fint om du kontakte oss, slik vi kan sjekke nærmere opp i det. Håper du får en fin dag! /Betina

Grådig og lite kundevennlig

Omtale av  Elisabeth V

De prakker på folk dyre produkter, er dyre og dårlige. Kjenner personlig folk som har tapt penger på såkalte garanterte spareprodukter. Nå er de i ferd med å knuse konkurransen med å kjøpe opp sin tøffeste konkurrent.

Svar fra DNB Bank
18.06.2021 09:31

Hei Elisabeth! Takk for tilbakemelding. Vi følger nøye med på markedet, og våre kunder har i dag konkurransedyktige priser. Sjekk gjerne vår prisliste i dag her: https://www.dnb.no/dagligbank/priser. På teknologi har vi utviklet oss svært mye de siste årene, hvor blant annet vår mobilbank nylig ble kåret til en av landets beste. Vi tar også gjerne i mot innspill fra kunder på ting man savner eller som kunne vært bedre. Når det kommer til oppkjøp av SBanken, så er det ikke avgjort noe der enda. Vi håper likevel at eventuelle nye kunder i DNB vil gi oss en sjanse for å bevise at det ikke blir en dårlig opplevelse dersom oppkjøpet skulle gå gjennom. Ønsker deg en fin dag videre! /Betina

Ikke velg denne banken!

Omtale av  Jeanette

Høye gebyrer og renter, dårlig nettbank, arrogant bank. Er ikke en bank for folk flest. Styr unna!

Svar fra DNB Bank
18.06.2021 09:31

Hei Jeanette! Takk for tilbakemelding. Det er trist å se at det er slik du opplever oss som bank, slik skal det ikke være. Vi skal være en bank for alle. Vi ønsker gjerne å ordne opp dersom du har hatt en dårlig kundeopplevelse hos oss. Ta da gjerne kontakt med vårt kundesenter, så kan vi se nærmere på det. Håper du får en fin dag videre. /Betina

Grisk dinosaurbank

Omtale av  Sindre

Elendig nettbank med teknologi som henger 10-15år etter Sbanken. Grisk gebyrbank med dårlige betingelser. Helt grusomt at de sluker og ødelegger norges beste bank (Sbanken). Har tømt dnb kontoene mine, skal bytte bedriftsbank og vil bruke vipps minimalt. Er så sint på dnb at jeg vil fly i flint!

Svar fra DNB Bank
18.06.2021 09:31

Hei Sindre! Vi jobber fortløpende med endringer i vår nettbank og mobilbank slik at det skal bli best mulig og brukervennlig for våre kunder. Dersom du har konkrete innspill på hva som kunne vær bedre ønsker vi gjerne å høre om disse! Send oss gjerne innspill via postkassen i nettbanken, så ser vi på det. Når det kommer til oppkjøp av Sbanken, så er ikke dette noe som er bestemt enda. Men vi håper og tror at eventuelle nye kunder i DNB vil bli fornøyd med endringen og håper vi kan få en sjanse til å bevise dette. Ønsker deg en fin dag videre. /Betina

Ikke bruk DnB

Omtale av  Kenth

En bank hvor de ansatte tror de kan bestemme hva du som kunde skal bruke dine penger. Og som samtidig flår deg med gebyrer.

Svar fra DNB Bank
18.06.2021 09:31

Hei Kenth! I DNB er det ikke slik at vi ønsker å overstyre hva våre kunder skal bruke pengene sine på. Dersom du har opplevd dette håper jeg du tar kontakt med vårt kundesenter slik vi kan se nærmere på saken. /Betina

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Søppel bank

Omtale av  Emigrante

Bank totalt uten fokus på kunden. Dyr på alt og er ikke noe prispresser på markedet. Styr unna.

Svar fra DNB Bank
18.06.2021 09:31

Hei! Takk for tilbakemelding. Vi følger nøye med på markedet, og våre kunder har i dag konkurransedyktige priser. Sjekk gjerne vår prisliste i dag her: https://www.dnb.no/dagligbank/priser.

Dyrt!

Omtale av  Lene

Jeg sparte ca 15000,- i året på boliglån ved å bytte fra DnB til Sbanken!!!

Svar fra DNB Bank
18.06.2021 09:31

Hei Lene! Kjedelig å se at du har flyttet lånet ditt fra oss. Dersom det var slik at vi ikke kunne matche renten du fikk i Sbanken, høres det ut som at du har fått en god avtale i dag. Vi tar gjerne utfordringen for å se om vi kan komme med bedre betingelser en annen gang hvis du ønsker det. Håper du får en fin dag videre. /Betina

Kundefiende nr 1!

Omtale av  Christian

Elendig kundeservice, høye gebyrer og renter. Avsluttet alle mine engasjementer og ble selvfølgelig belastet gebyr med renter for å overføre pengene vekk også.

Svar fra DNB Bank
18.06.2021 09:31

Hei Christian! Takk for tilbakemelding. Trist å se at du ikke er fornøyd og har byttet bank fra oss. Når man avslutter konto hos oss anbefaler vi å overføre det man eventuelt har innestående på konto selv, da vi har gebyr for overførsel via oss, så slipper man dette gebyret. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter dersom du mener du er blitt belastet gebyrer du ikke skal ha, så kan vi se nærmere på det.

Verste support noen sinne

Omtale av  Trond M

Hadde hørt mye dårlig om DNBs support , men da jeg var nødt til å ha ev depositum-konto hos dem , fikk jeg selv oppleve det . Med 10 års erfaring fra IT- helpdesk hos verdensomspennende firma som : IBM, HP , Carlsberg , BP , Dixons ( Elkjøp ) , så tror jeg har erfaring nok til å kunne si at dette er noe av det dårligste supporten som finnes . Jeg måtte til slutt møte opp fysisk , da de ikke trodde det jeg sa ( min bakgrunn tatt i betraktning ) . Nok en gang ble jeg kjeftet huden full av en dame . DnB skal jeg ALDRI bruke . Anbefale andre ? Kun den dagen det snør i hæ.....og griser flyr .

Svar fra DNB Bank
15.06.2021 21:11

Tusen takk for at du deler din opplevelse med oss. Først og fremst er det veldig leit å høre at du føler deg dårlig behandlet på et av våre kontor. Dessverre får vi ikke gått noe nærmere inn på saker her på denne nettsiden, men vi hadde satt stor pris på om du ville ta kontakt med oss på telefon eller sende oss en melding fra postkassen i nettbanken din hvor du utdyper din opplevelse. Da får vi muligheten til å gå dette opp og lære av det!

Dyr og grådig

Omtale av  Lard Å

Dyre gebyrer, som er lite oversiktlige før de automatisk belastes. Høye påslag på valuta transaksjoner.

Svar fra DNB Bank
15.06.2021 21:11

Hei Lard. Prislagte tjenester belastes alltid ved månedsslutt. Du finner en oversikt over våre gebyrer her: https://www.dnb.no/kort/priser Ønsker deg en fin dag.

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Høye gebyrer og dårlig nettbank

Omtale av  Frank

Alt for høye gebyrer i DNB, og nettbanken er lite oversiktlig og vanskelig å bruke.

Svar fra DNB Bank
15.06.2021 21:11

Hei, tusen takk for at du skriver til oss! Det er leit å høre at vi ikke har klart å levere der vi skulle, og at du sitter igjen med et dårlig inntrykk av oss! Vi jobber med å forbedre våre tjenester og håper at vi i fremtiden vil forhåpentligvis kunne tilby en tjeneste som kanskje er mer appellerende! Vi håper du ellers har en flott dag! /Vinjar

Hadde en god lånerente til pandemien kom... så fikk jeg kun være med ett lite stykke nedover...

Omtale av  Nja

DnB tok mestparten av støtten fra Norges Bank og regjeringen. Så moralsk umusikalsk som det kan få blitt... Henvendelser til min kundekontakt var verdiløse og stort sett gadd han ikke svare. Så nå er lånet flyttet. Og de få aksjene jeg har. Nå gjenstår bare noe pensjon, men det blir også flyttet. Deretter blir kundeforholdet sagt opp. Ser også ut til at de har kontroll over Sbanken nå. Hvis Konkuransetilsynet ikke stopper dette, blir det å starte flyttingen ut derfra også. Virkelig ikke noe jeg ønsker. Anbefaler alle DnB kunder om å finne seg en annen bank. Betaler nå ca. 15000,- mindre i renter i året. Og kan le hele veien til banken... ;-)

Svar fra DNB Bank
15.06.2021 14:01

Hei! Leit å høre at du ikke har vært fornøyd som kunde hos oss. Dette skulle vi gjerne rettet på dersom du gir oss en ny sjanse! Ta gjerne kontakt med vår kundeservice om du ønsker at vi skal se over dine produkter og eventuelt tilbud på nytt sammen med deg :) /Ann-Kristin

Sender kredittkort uoppfordret

Omtale av  Christian V

Fikk plutselig et kredittkort i posten fra DnB, dvs ble innvilget et lån jeg aldri hadde bedt om. De tok vel sjansen på at jeg skulle begynne å bruke det. Mye greier med den banken, hvitvasking etc. Tror det er lite bedriftkultur i den banken.

Svar fra DNB Bank
15.06.2021 14:01

Hei Christian! Vi vil aldri sende ut kredittkort uoppfordret til deg, så dersom du har mottatt et slikt kort fra oss er det fint om du ringer oss på 915 04800 slik at vi får sett nærmere på dette :) Du kan også starte en chat med oss fra nettbanken din. /Ann-Kristin

Gebyrer, gebyrer & atter gebyrer.

Omtale av  Pa

En bank som kun har gebyrer som policy… litt synd at folk tviholder en slik bank, enda synd at de skal ødelegge en veldrevne bank ( Sbanken).

gebyrer, grådighet og hvitvasking

Omtale av  Andre G

Bedriftsbank som er verdensmester i gebyrer og Norges grådigste ledelse (ref lederlønn og bonus

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Nekter å slette kundeforhold

Omtale av  Linn

Krever at du oppretter kundeforhold som privatperson for å få lov å komme inn på bedriftens nettbank. Lover at du kan slette kundeforholdet rett etterpå. 7 år senere nekter de fortsatt å slette kundeforholdet!

Svar fra DNB Bank
15.06.2021 13:39

Hei Linn. Vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her, men jeg håper du kan kontakte oss på telefon 915 04 800, så får vi undersøkt hva som har gått gale. Ønsker deg en fin dag. /Thomas

Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR