Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
DNB Bank
1.5
1 370 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 370 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 370 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
125
56
60
133
996
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no

Hyggelige og hjelpsomme

Omtale av  Olaug E. H

Rask behandling av lån og hyggelige både når det gjelder bank og eiendomsformidling

Svar fra DNB Bank
08.06.2021 13:26

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :) /Ann

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Bryr seg ikke om DITT beste .. Kyniske luringer!

Omtale av  Even

Dnb's tjenester og er til for å lure deg. Har tapt så utrolig mye på å stole på Dnb Bank og Dnb Eiendomsmeglere i Dnb. De er falske, avskriver seg ansvar og behandler deg kaldt og jævlig. De utnytter deg for hva du er verdt! Jeg og kona mi har blitt helt ødelagt. Det har vært helt katastrofalt økonomisk å stole på DNB for oss. Vær ytterst forsiktig!

Svar fra DNB Bank
14.06.2021 14:38

Hei Even! Dette var ikke kjekt å lese. Vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her, men jeg håper du vil sende oss en melding fra postkassen i nettbanken som forklarer nærmere hva som er skjedd, slik at vi kan ta tak i det. Du kan skrive en melding via Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. Ønsker deg en fin dag videre. /Betina

På alle måter en bank som ikke ønsker kontakt med vanlige private kunder.

Omtale av  Grete R

Først før man automatisk beskjed om det du ringer om må du kunne ordne opp i selv! Bare gjør det sånn og sånn. Så ringer jeg igjen, og sannelig klarer de å registrere at jeg nylig har ringt og ber om bekreftelse på at det gjelder samme sak. Dermed tilbyr de seg å sende det automatiske svaret som sms. Banken må vel kunne tillate seg den service å tenke at kunden hadde en grunn for å ta kontakt igjen. Jeg gir ikke opp så lett og holder linjen. >>Sukk - som vanlig advarer de om at det kommer til å bli så lang ventetid (at det er like godt å gi opp). Og dette etter at DnB vil kjøpe opp den mest populære banken -tenk hva de tidligere fornøyde kunder skal gå til !!!

Svar fra DNB Bank
14.06.2021 14:38

Hei Grete og takk for tilbakemelding. Det er trist å se at du ikke er fornøyd med vår kundeservice. Når man ringer inn til oss, vil man bli møtt av en talerobot som har hensikt i å hjelpe kunder før de kommer inn til en rådgiver. Tanken bak dette er at kunder skal få hjelp fort, eller mens de venter i kø. Noen ganger kan ikke robot hjelpe med det man ønsker og da skal man kunne vente og få hjelp av en rådgiver så fort det er din tur i køen. Vi tar likevel med oss dette videre for å forbedre våre tjenester slik at våre kunder skal bli fornøyd. Ventetidene på telefon varierer hos oss. Ofte er det mest kø på dagtid, mens på morgen og ettermiddag/kveld er det mindre/ingen kø. Vi har åpent 07-23 hver dag. I tillegg tilbyr vi hjelp via chat fra innlogget nettbank, her er det også normalt mindre kø enn på telefon når det er størst pågang. Vil igjen takke for innspill og ønsker deg en fin dag videre.

Setter kunder på vent i 30 minutter!!

Omtale av  Mads

Oppleves først veldig imøtekommende. Jeg spør om jeg få en utgreiing om en faktura jeg er blitt tilsendt. Kunderådgiveren blir usikker og ber meg vente et øyeblikk mens hun snakker med noen kollegaer. i 29 minutter var jeg satt på vent. Har ikke svar på spørsmålet etter denne tiden heller. 100 kr for overføring av aksjer og for å bruke tid på dette. ALDRI MER DNB

Svar fra DNB Bank
08.06.2021 10:47

Hei Mads! Leit å høre at du hadde en slik opplevelse hos oss og ble satt på vent i 29 minutter mens du ventet på svar. Det er vanskelig å si hva som har skjedd her uten innsyn i selve saken, men det høres ut som at rådgiver kanskje har vært nødt til å sjekke opp i saken din med annen avdeling. Men med tanke på tiden du satt på vent hadde det vært bedre om rådgiver heller ringte deg opp når svaret på spørsmålet ditt var klart. Det må vi bare beklage, og vi tar med oss tilbakemeldingen din videre. Jeg håper du ikke lar denne opplevelsen stoppe deg i å ringe oss en annen gang du trenger hjelp til noe, da vi har utrolig mange hyggelige rådgivere som ønsker å hjelpe alle som ringer inn. Man vil også kunne starte en chat med oss i nettbanken eller sende oss en nettbankmelding om man ønsker å kommunisere med oss skriftlig. /Lars

Finansierer klimahysteri

Omtale av  Gunnar

0 i rente på lønnskonto og tilnærmet 0 på sparekonto.! En bank som stadig gir store pengebeløp til venstre ekstremister. Virke som de er mere en politisk organisasjon enn en bank

Svar fra DNB Bank
31.05.2021 20:46

Hei, Gunnar. Rentene på brukskonto og ordinær sparekonto er lave i markedet for tiden grunnet den lave styringsrenten. Vi har andre typer sparekontoer med høyere rente enn den ordinære som . Vi tilbyr også et bredt spekter av fond med varierende risiko. Din andre påstand medfører ikke riktighet. /Hilsen Even

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Farvell etter 30 år.

Omtale av  Wille

Etter 30 års kundeforhold ønsket jeg å betale ned ugunstig billån og kredittkort. Søkte om å låne på boligen, som er gjeldsfri, for å få bedre renter og kvitte meg med gamle kredittkort. Lånet ville utgjort 12% av boligens verdi. Fikk beskjed om at jeg måtte betale all usikret gjeld først. De forstod ikke dette med refinansiering, og at et evt. lån skulle gå til å betale ut dette. Søkte da i 3 andre banker og fikk positivt svar fra alle tre. Valgte da den med best rente. Nå er alt vi lånte tilbakebetalt og vi er nå gjeldfri. Dette takket være bedre renter og mer midler til å betale ut lånet raskt. Å få oppleve at DNB ga oss avslag kom som et sjokk. Vi hadde tidligere huslån der med upåklagelig betalingevne.

Svar fra DNB Bank
08.06.2021 10:44

Hei Wille! Trist å høre at du har hatt en slik opplevelse hos oss og at du opplevde avslaget som et sjokk. Det er vanskelig å si hva som har skjedd her uten innsyn i selve saken, men ta gjerne kontakt med oss på 915 04800, så kan vi se nærmere på dette. Da kan du også få en bedre begrunnelse på hvorfor dette ble avslått. /Lars

Tidligere fornøyd - Ikke nå, når det gjelder

Omtale av  Stabil K. I. D. G. M. Å

Tidligere har jeg vært fornøyd med DNB, men det er kanskje fordi jeg ikke har hatt behov for hjelp og at alt har gått sin vante gang. Nå med en endret familiesituasjon og virkelig behov for hjelp, opplever jeg ikke å få det i tilstrekkelig grad. Hyggelig og imøtekommende saksbehandler på telefon, er positiv, gir forventninger, men når skriftlige tilbud foreligger samsvarer dette ikke Jobber selv med forvaltning, og det er uklokt å skape forventninger på denne måten. Jeg opplever vurderinger som ligger til grunn for tilbud (i dette tilfellet lånebevis) svært firkantet. Jeg er kjent med bedre tilbud i andre banker, så vurderer å bytte bank - høyst sannsynlig hvis dette ikke løser seg. Det er kjedelig etter så mange år som stabil og god kunde. Og en slik situasjon jeg er i, er det mange andre bekymringer å ta hensyn til, dette med banken burde ikke være en av de. Med barn involvert er det svært viktig for meg å få dette på plass. Jeg har stabil inntekt, god egenkapital, god egenkapital i bolig som skal selges (megler fra DNB har satt verditakst på denne) kan få overført fritidsbolig til meg som sikkerhet, men det hadde visst ikke noe å si på belåningsgraden. Jeg vet at bankene har unntaksregel for belåningsgraden, men skjønner ikke hva som skal til for å komme under denne unntaksregelen. Jeg har også hørt at flere bytter saksbehandler og får bedre vilkår i samme bank. Et dette tilfelle, er det lurt å få en second opinion hos dere? Hvordan går man i så tilfelle frem. Jeg er allerede igang med å kontakte andre banker. Da vil hele familien bytte bank. Men det er kanskje større interesse å få nye kunder enn å beholde gamle?! Samtidig mister vi mulighet til å by på «drømmeboligen» i skolekretsen til barna. Vh Stabil kunde over mange mange år

Svar fra DNB Bank
31.05.2021 11:29

Hei! Leit å høre at du opplever det slik. Vi setter pris på deg som kunde, og ønsker gjerne at du tar kontakt med oss igjen, slik at vi kan se på saken din. Du skal i hvertfall få en forklaring på hvorfor det ble slik. Ring oss på 04800, så får du snakke med en lånerådgiver hos oss. Takker også for tilbakemelding. /Mariell

DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener
Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR