⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
DNB Bank
1.5
1 371 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 371 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 371 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
125
56
60
133
997
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Setter kunder på vent i 30 minutter!!

Omtale av  Mads

Oppleves først veldig imøtekommende. Jeg spør om jeg få en utgreiing om en faktura jeg er blitt tilsendt. Kunderådgiveren blir usikker og ber meg vente et øyeblikk mens hun snakker med noen kollegaer. i 29 minutter var jeg satt på vent. Har ikke svar på spørsmålet etter denne tiden heller. 100 kr for overføring av aksjer og for å bruke tid på dette. ALDRI MER DNB

Svar fra DNB Bank
08.06.2021 10:47

Hei Mads! Leit å høre at du hadde en slik opplevelse hos oss og ble satt på vent i 29 minutter mens du ventet på svar. Det er vanskelig å si hva som har skjedd her uten innsyn i selve saken, men det høres ut som at rådgiver kanskje har vært nødt til å sjekke opp i saken din med annen avdeling. Men med tanke på tiden du satt på vent hadde det vært bedre om rådgiver heller ringte deg opp når svaret på spørsmålet ditt var klart. Det må vi bare beklage, og vi tar med oss tilbakemeldingen din videre. Jeg håper du ikke lar denne opplevelsen stoppe deg i å ringe oss en annen gang du trenger hjelp til noe, da vi har utrolig mange hyggelige rådgivere som ønsker å hjelpe alle som ringer inn. Man vil også kunne starte en chat med oss i nettbanken eller sende oss en nettbankmelding om man ønsker å kommunisere med oss skriftlig. /Lars

Finansierer klimahysteri

Omtale av  Gunnar

0 i rente på lønnskonto og tilnærmet 0 på sparekonto.! En bank som stadig gir store pengebeløp til venstre ekstremister. Virke som de er mere en politisk organisasjon enn en bank

Svar fra DNB Bank
31.05.2021 20:46

Hei, Gunnar. Rentene på brukskonto og ordinær sparekonto er lave i markedet for tiden grunnet den lave styringsrenten. Vi har andre typer sparekontoer med høyere rente enn den ordinære som . Vi tilbyr også et bredt spekter av fond med varierende risiko. Din andre påstand medfører ikke riktighet. /Hilsen Even

Farvell etter 30 år.

Omtale av  Wille

Etter 30 års kundeforhold ønsket jeg å betale ned ugunstig billån og kredittkort. Søkte om å låne på boligen, som er gjeldsfri, for å få bedre renter og kvitte meg med gamle kredittkort. Lånet ville utgjort 12% av boligens verdi. Fikk beskjed om at jeg måtte betale all usikret gjeld først. De forstod ikke dette med refinansiering, og at et evt. lån skulle gå til å betale ut dette. Søkte da i 3 andre banker og fikk positivt svar fra alle tre. Valgte da den med best rente. Nå er alt vi lånte tilbakebetalt og vi er nå gjeldfri. Dette takket være bedre renter og mer midler til å betale ut lånet raskt. Å få oppleve at DNB ga oss avslag kom som et sjokk. Vi hadde tidligere huslån der med upåklagelig betalingevne.

Svar fra DNB Bank
08.06.2021 10:44

Hei Wille! Trist å høre at du har hatt en slik opplevelse hos oss og at du opplevde avslaget som et sjokk. Det er vanskelig å si hva som har skjedd her uten innsyn i selve saken, men ta gjerne kontakt med oss på 915 04800, så kan vi se nærmere på dette. Da kan du også få en bedre begrunnelse på hvorfor dette ble avslått. /Lars

Tidligere fornøyd - Ikke nå, når det gjelder

Omtale av  Stabil K. I. D. G. M. Å

Tidligere har jeg vært fornøyd med DNB, men det er kanskje fordi jeg ikke har hatt behov for hjelp og at alt har gått sin vante gang. Nå med en endret familiesituasjon og virkelig behov for hjelp, opplever jeg ikke å få det i tilstrekkelig grad. Hyggelig og imøtekommende saksbehandler på telefon, er positiv, gir forventninger, men når skriftlige tilbud foreligger samsvarer dette ikke Jobber selv med forvaltning, og det er uklokt å skape forventninger på denne måten. Jeg opplever vurderinger som ligger til grunn for tilbud (i dette tilfellet lånebevis) svært firkantet. Jeg er kjent med bedre tilbud i andre banker, så vurderer å bytte bank - høyst sannsynlig hvis dette ikke løser seg. Det er kjedelig etter så mange år som stabil og god kunde. Og en slik situasjon jeg er i, er det mange andre bekymringer å ta hensyn til, dette med banken burde ikke være en av de. Med barn involvert er det svært viktig for meg å få dette på plass. Jeg har stabil inntekt, god egenkapital, god egenkapital i bolig som skal selges (megler fra DNB har satt verditakst på denne) kan få overført fritidsbolig til meg som sikkerhet, men det hadde visst ikke noe å si på belåningsgraden. Jeg vet at bankene har unntaksregel for belåningsgraden, men skjønner ikke hva som skal til for å komme under denne unntaksregelen. Jeg har også hørt at flere bytter saksbehandler og får bedre vilkår i samme bank. Et dette tilfelle, er det lurt å få en second opinion hos dere? Hvordan går man i så tilfelle frem. Jeg er allerede igang med å kontakte andre banker. Da vil hele familien bytte bank. Men det er kanskje større interesse å få nye kunder enn å beholde gamle?! Samtidig mister vi mulighet til å by på «drømmeboligen» i skolekretsen til barna. Vh Stabil kunde over mange mange år

Svar fra DNB Bank
31.05.2021 11:29

Hei! Leit å høre at du opplever det slik. Vi setter pris på deg som kunde, og ønsker gjerne at du tar kontakt med oss igjen, slik at vi kan se på saken din. Du skal i hvertfall få en forklaring på hvorfor det ble slik. Ring oss på 04800, så får du snakke med en lånerådgiver hos oss. Takker også for tilbakemelding. /Mariell

Forferdelig dårlig

Omtale av  Tor A. A

På Jessheim har dem bare en pølsebu igjen. En gang så stor og trivelig bank har krympet til en filial som aldri er åpen og som det ikke får og ringe til lenger. Alt må gå gjennom hovedkontoret med dertil vente i tre kvarter for og komme fram. Nei til og være hovedflyplass kommunen er dette alt for dårlig. Mange har sakt takk for seg til DNB

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Den dårligste banken i Norge

Omtale av  Frank

Dårlige lånerente. Dårlig rente på høyrentekonto. Høye gebyrer. Dårlige service. Den eneste grunnen til at DNB fortsatt har kunder er fordi gamlingene ikke vet hvordan man bytter bank.

Svar fra DNB Bank
08.06.2021 10:19

Hei Frank! Renten på ordinære sparekontoer er lave i markedet for tiden grunnet den lave styringsrenten. Vi tilbyr også andre typer sparekontoer med høyere rente enn den ordinære. Vi tilbyr også et bredt spekter av fond med varierende risiko. Vi er også konkurransedyktige på rentebetingelser for boliglån, og en lånerådgiver bistår gjerne med å se på betingelsene for ditt lån ved å kontakte vår låneavdeling. Det er leit å høre at du opplever vår service som dårlig. Vårt fokus er å være tilgjengelig store deler av døgnet for våre kunder, og vi er derfor tilgjengelig både via chat, nettbankmelding og telefon hver dag (inkl lørdager og søndager) mellom kl. 07-23. /Lars

Jeg blei lurt av DNB

Omtale av  Stein H

Hei,Jeg ble lurt av dnb, lånte 200000 Snakket med kundeservice fikk beskjed att jeg skulle betale sikra 4000 i månen. Da førdte avdrag kom måtte jeg betale 12000.kundeservice spurte meg om jeg ville ha forsikring på låne hvis jeg blei arbeidsledige som jeg takket ja til. Etter som jeg ble arbeidsledige etter cirka 8 måner. Jeg kontakte kundeservice, men fikk beskjed att jeg ikke forsikring. Da klarte jeg ikke og betale lånet. Som jeg sliter med inkasso

Svar fra DNB Bank
25.05.2021 21:01

Hei, Stein! Her håper jeg at du vil sende oss en reklamasjonssak fra nettbanken din slik at vi får undersøkt saken nærmere. /Even

Elendig brukergrensesnitt i mobilbank og nettbank

Omtale av  Anders B

Styr unna!! Etablerte billån i DNB. Det startet dårlig med at de utbetalte 4000,- mer enn kontrakt tilsa til selger, da de ikke hadde fått med seg avslag i pris!. Dette måtte JEG rydde opp, da det ikke var DNB sitt problem iflg kundebehandler, selv om kontrakten var tydelig på pris. I mobilbank får en ikke en dritt av info ad lånet. Kun tilbud om nye lån. I nettbank får en heller ikke en dritt, utover saldo. hva som er innbetalt, løpetid, nedbetalingsplan, effektiv rente etc glimer med sitt fravær. Snakket med tre kundebehandlere uten at de har klart å svare ut. Sitter i kø nå på 30minuttet uten å komme gjennom. Update fikk snakket med nok en kundebehandler som ikke viste, eller kunne hjelpe..

Svar fra DNB Bank
25.05.2021 08:41

Hei, Anders! Takk for tilbakemeldingen, for slik skal det ikke være. Det er vanskelig å si hva som har skjedd uten innsyn i saken, men det er ikke bra om vi har gjort en feil uten å rydde opp. Send gjerne en mail til oss til [email protected] slik at vi kan sikre at du får hjelpen du trenger. /Even

DNB's såkalte kundeservice er en vits- en dårlig vits, en dårlig sådan.

Omtale av  Svein M

Hvem kan vente på DNB's såkalte kundeservice når du får beskjed om " det er over 50 forran deg i køen", og hva betyr det? 51 eller kanskje 250? Og dette er IKKE en engangs hendelse det er normalen. KOKLUSJON; DNB hvet ikke hva kundeservice er eller mer sannsynlig-de bryr seg lite om kundene bortsett fra å tilegne seg kundens penger. Og kundeservice er kangt fra eneste dårlige erfaring med DNB. Så DNB takk for meg etter alt for mang år som kunde.

Svar fra DNB Bank
25.05.2021 08:41

Hei, Svein! Det var leit å høre. Vi skal ikke legge skjul på at vi har hatt stor pågang og påfølgende lang ventetid inn til kundeservice i det siste, så det er fullt forståelig at det er frustrerende for alle som prøver å nå oss. Vi gjør alt vi kan for å bedre situasjonen og håper at vi klarer å redusere ventetiden fremover. Husk at du også kan chatte med oss, hvor ventetiden normalt er kort, og at du også kan sende oss meldinger fra postkassen i nettbanken. /Even

Bedriftskonto ble sperret uten grunn!!

Omtale av  Roger

Helt forferdelige kundebehandlere. Et par m***a dr*****ger som sitter der og behandler saker. De har ikke 1% menneskelighet i blodet. DNB burde skamme seg med den kundebehandlingen og kundeoppfølgingen. Jeg har vært bedriftskunde i 3år og privatkunde i 18år nå. Vi lager iphone apper og programvarer og våre inntekter kommer fra APPLE INC. For en stund siden DNB sendte oss en melding for å gjennomføre pålagt kundeoppfølging. De ba oss om å sende kontoutskrifter og dokumentasjon. Vi gjorde som de ba om men likevel sperret de kontoen vår uten grunn. (fordi vi ikke svarte fullstending som er helt tull) Jeg skrev at vi kan ettersende ytterligere dokumentasjon dersom det trengs. De ignorerte oss på mail og stengte kontoen vår uten å følge oss opp. Jeg har nå politianmeld kundebehandler og har sendt saken videre til Finansklagenemda for behandlig. Det er rasisme og vi må gjøre noe med det!

Svar fra DNB Bank
25.05.2021 08:41

Hei, Roger! Takk for tilbakemeldingen. Det er leit å høre at dere har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Som du sier, så er vi pliktig til å innhente dokumentasjon knyttet til alle kundeforhold og i blant spesifikke saker jfr. norsk lov, men vi jobber for at alle slike prosesser skal gå så smertefritt og kjapt som mulig. Jeg har dessverre ikke innsyn i deres sak, så det er vanskelig å si hvorfor det ikke har vært tilfellet her. Ta gjerne kontakt med vår bedriftsavdeling på telefon 915 04800 slik at vi får undersøkt hva som har skjedd og hjulpet dere. /Hilsen Even

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Umulig å komme i kontakt med noen som kan gi svar på enkle spørsmål. Lang ventetid på telefon. Rotet

Omtale av  Frode M

Fått tekstmelding om ubetalt faktura uten beskrivelse av hva det gjelder. Prøver å komme gjennom meny med talemeldinger. Ingen alternativ passer. Får beskjed om 20 min ventetid.

Svar fra DNB Bank
25.05.2021 08:41

Hei, Frode! Takk for tilbakemeldingen. Vi jobber med å spesifisere innholdet i SMS som sendes ut ytterligere. Om du opplever lang telefonkø på dagtid kan du også sende oss en melding i nettbanken eller chatte med oss, hvor ventetiden i snitt er noe lavere. Det er som oftest også kortere ventetid på telefon på ettermiddag og kveld. Vi er åpen til 23:00 hver dag :-) /Hilsen Even

Nedlegging av kundeservice

Omtale av  Live

Jeg har vært kunde hele livet, og som regel bare trengt hjelp av og til til småting. Jeg var ringt kundeservice kanskje en gang i året, når jeg har trengt å ordne noe men ikke har tid til å rote rundt i nettbanken uten å finne ut noen ting. Som regel har det gått fint, jeg har fått rask hjelp, og samtalene har vært korte. Men, nå har det skjedd noe nytt. Jeg hadde en time til rådighet, med sovende baby, men hele timen ble brukt på å prøve å komme forbi roboten i telefonen som stadig henviste meg til nettbanken som jeg allerede hadde brukt lang tid på å prøve å finne frem i. Da jeg til sist nådde et menneske, henviste også hun meg til nettbanken, hvorpå jeg måtte rettferdiggjøre hvorfor jeg ringte istedenfor å bruke nettet. Noe som er ganske på trynet, og ydmykende å måtte forklare og forsvare seg. Hun hørtes ekstremt oppgitt ut, sukker og viste tydelig irritasjon. Hun spurte hvilken konto det var snakk om, og jeg sa navnet mitt, men det var ikke det hun lurte på. Jeg prøvde å finne ut hva hun mente, om hun mente kontonummer, type konto, eller hva hun egentlig spurte om, og da stønnet hun og gjentok spørsmålet sint. Jeg følte meg så frustrert, og babyen begynte å våkne, og personen i andre enden nektet å presisere spørsmålet sitt, så jeg la på. Det var den timen. Jeg må si at hele dagen min ble ødelagt av denne samtalen, og jeg tør aldri å ringe kundeservice igjen. Det er tydelig at denne banken har lagt opp en ny linje der de ønsker å luke ut alle som ikke finner ut av nettbanken til en hver tid, og er tydeligvis plaget med for mange kunder. Jeg har aldri følt meg så i veien, så dum og så ydmyket i en sånn setting før, og jeg anbefaler virkelig alle som noen gang må ringe kundeservice å bruke en annen bank.

Svar fra DNB Bank
25.05.2021 08:41

Hei Live og takk for meldingen din. Det er først og fremst utrolig trist å lese om hvordan du har opplevd vår kundeservice. Slik du beskriver det skal det absolutt ikke være, så her er det bare å beklage. Vi skal hjelpe alle kunder, både digitale og de som ikke er det. Vi prøver likevel å hjelpe/veilede i nettbank hvis det lar seg gjøre, for at man skal kunne finne det selv neste gang og slippe en telefon til kundeservice i en travel hverdag. Hvis man ikke har mulighet for dette når man ringer skal du likevel få hjelp, så det er igjen bare å beklage dersom du ikke fikk det. Jeg håper du ikke lar denne opplevelsen stoppe deg i å ringe oss en annen gang du trenger hjelp til noe, da vi har utrolig mange hyggelige rådgivere som ønsker å hjelpe alle som ringer inn. Hvis du ønsker at vi skal se enda nærmere på saken din, er det fint om du kan sende oss en nettbankmelding via postkassen i nettbanken, så skal vi sjekke opp i hva som er skjedd og ta tak i det. Jeg håper du vil gi oss en ny sjanse og ønsker deg en fin dag videre. /Betina

Arrogant og elendig

Omtale av  Anders

Jeg har skrevet på melding på nettbanken og gidder ikke gjenta det her. Arrogansen og mangelen på service er ubeskrivesig

Svar fra DNB Bank
25.05.2021 08:31

Hei, Anders! Det er leit å høre at du har hatt dårlige opplevelser hos oss. Håper at du får en god tilbakemelding via nettbanken. /Even

Aksjekapitalkonto

Omtale av  Alex

Dersom du tenker på å etablere bedriften din gjennom DnB så hold deg unna! Først er det en enorm ventetid, samarbeidspartner, crm systemer og regnskapsfører er alle tålmodige, men når det endelig kommer til en saksbehandler så er det en kort mail om avslag. Vi snakker om et bedrifts konto, som er null risiko for en bank, det er beregnet lønnsomhet fra første dag, kontrakter er på plass og 5 ansatte som venter på oppstart. Siden det er et krav om at private kontoer skal være på samme bank, så er man 100% låst. Nå starter en prosess med ny bank, og med behandlingstiden det medførermedfører så mister vi mest sannsynlig avtaler og 5 ansatte står uten jobb i korona pandemien. Dette for at de tar en avgjørelse som er katastrofal. Styr langt unna, jeg har vært kunde her her i 10 år, jeg bytter og skal gjøre det til min livs oppgave å få så mange med meg.

Svar fra DNB Bank
18.05.2021 18:57

Hei Alex! Trist å høre at du har hatt en slik opplevelse hos oss. Ta gjerne kontakt med oss på 04800, så kan vi se på saken din. Da kan du også få en bedre begrunnelse på avslaget. /Mariell

Har vært kunde i 50 år.

Omtale av  Egil A. E

Har bare gode erfaringer gjennom 50 år. Har hatt egen kontakt i banken og føler meg belkpmmen når jeg tar kontakt. Bruk av kredittkort kan skape problemer noen ganger, men baken har alltid hjulpet meg dersom ting har oppstått. En gang hadde uvedkommende brukt kontoen min i utlandet. Ca 50000 kr var trukket uten min vitende. Banken tilbakeførte pengene utwn problemer. Jeg vil påstå at jeg er en problemfri kunde og banken behandler meg deretter. Godt fornøyd med DNB!

Svar fra DNB Bank
18.05.2021 08:10

Hei! Så koselig å høre at du opplever oss på denne måten! Ønsker deg en strålende dag /Erik

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

DNB Minibank for innskudd/uttak =0

Omtale av  Dag H

DNB er blitt en forferdelig bank,med lite og INGEN SERVICE for privat kunder,heller ikke lokal minibank.Her jeg bor finnes IKKE DNB minibank for kontantinnskudd i nærheten.Jeg bor i Eidsvoll/Minnesund . DNB er ingen bank for folk flest,nå kan heller ikke posten brukes til kontantuttak .Jeg må reise tur/retur minimum 14 MIL,Nærmeste minibank for innskudd i minibank er Jessheim. DNB har vokst seg selv over hodet,og vil miste MANGE privatkunder-deriblant meg!

Svar fra DNB Bank
12.05.2021 09:37

Hei Dag! Det er leit å høre at du ikke er fornøyd med våre tjenester. Etter at vår avtale med posten ble avviklet, så er det Kontanttjenester i Butikk som kan benyttes. Du kan finne mer informasjon om tjenesten her: https://www.vipps.no/produkter-og-tjenester/privat/kontanter/kontanttjenester-i-butikk/ /Ann

Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR