DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Denne banken holder ikke det de lover fra dag en. Blir lovet lån ved oppstart av bedrift på 500 000kr. Når jobben er sagt opp, aksjeselskap opprettet og leiekontrakt underskrevet så får vi bare 100 000,- i stede, selv med pant i bolig. Når man spør om under to måneders omsetning i lån under coronakrisen så får man avslag med grunn i at man ikke har permitert folk når skolene stengte ned. Synes det er ubegripelig at man blir straffet for å holde de ansatte i arbeid når mange andre valgte å permitere. Bruke du DNB så står du helt alene. Du har de på ingen måte i ryggen. Angrer i dag på at vi valgte DNB da vi kanskje hadde hatt en bank man kunne stole på og sluppet alle de bekymringene man nå har under denne pandemien. Er nå på utkikk etter en bank man føler seg trygg på og som støtter i stede for å motarbeide deg.
Hei, Anne. Vi setter stor pris på tilbakemeldingen din. Jeg vil beklage for at opplevelsen du har hatt hos bedriftsavdelingen vår har vært dårlig. Hvis du har blitt lovet noe som du ikke har fått må vi selvfølgelig se på hva som har skjedd. Jeg håper at du har mulighet til å kontakte vår kundeservice på telefon igjen på tlf. 915 04800 slik at vi får sett på saken på nytt. /Even
Lei at den er ut av drift nesten hele tiden!!! Må putte penger 3,4,5 ganger til alt kommer inn! Pga covid-19 ingen kundeservice! Helt forferdelig bank har det blitt til! Ingen fikser innskudsautomaten på dagen nå vente 1,2,3,4 dager hele tiden! Dritt lei!
Hei, Marija! Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en tilbakemelding til oss. Hvilket bankkontor gjelder dette? Situasjonen hos bankkontorene har vært litt vanskelig den siste tiden. Covid-19 har satt klare begrensninger, og samtidig har det både vært en vekterstreik og streik hos selskapet som drifter våre automater. Husk at du også kan sette inn penger gjennom kontanttjenester i butikk :) /Even
Arroganse, total manglende evne til å lytte samt besvare enkle og tydelige forespørsler om en begrunnelse for avslag.
Hei! Leit å høre at du ikke fikk god nok begrunnelse for avslag på lånesøknaden din. Vi vurderer søknader på grunnlag av betalingsevne og historikk og prøver å rådgi etter beste evne. Ønsker deg en fin helg /Erik
Både bra og dårlig. Har ringt i hele dag, og ikke pr. nå fått svar på hvem som har sperret det. Vedkommende en som skulle undersøke dette i løpet av noen timer. Hun ringte tilbake, og kunne bare opplyse om at nytt kort var best. gratis(10 dager å vente) Jeg forlangte om hvem, hvor og når dette ble sperret skriftlig, men fikk til svar at jeg ville få en sms..... Dette vitner om MEGET dårlige muligheter banken har for å sperre ditt kort... Kan man akseptere dette? Anbefaler alle rundt meg til å bytte bank snarest, og få sparepenger fort over. Min kjæreste vurderer dette sterkt... Hvem betaler for tot og svie? Ikke banken.... Ring fort for å bytte fra DNB (DEN NORSKE BANDITTBANK)! Kunde gjennom over 50 år...
Hei! Her virker det som det har skjedd en misforståelse og at vårt sikkerhetssystem har fanget opp mistenkelig aktivitet. Da skal man få en SMS med et saksnummer, eller så er det mulig for oss å sjekke opp i dette. Vi sperrer kortet ditt midlertidig om vi er redd for at du blir svindlet for å ta vare på deg, og det mener vi at vi burde gjøre som bank. Ønsker deg en god helg /Erik
Skulle søke om overdragelse av en bolig. Rotete rådgivning, feil informasjon som han kom med rundt boligen , sendte finansieringsbevis som viste seg var en feil og ikke skulle til meg, spurte samme spørsmål om igjen og klarte ikke å forstå egentlig noen ting selv om jeg forklarte flere ganger. Ba han slette søknaden og søkte heller i en annen bank! Så etter å ha vært kunde siden 1994 så bytter jeg nå bank!
Hei! Kjedelig å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med rådgiver hos oss. Vi håper du gir oss en ny sjanse en gang i fremtiden! Ønsker deg en fin helg /Erik
Har du masse penger så ikke velg dnb dem plutselig stenger kontoen din og kontoen står plutselig i 0 også går du til advokat og politiet så skjer det absolutt ingen ting så vær obs plutselig er konton din tom konto blokkert og ingen kan gjøre noe
Hei Frode! Om penger har forsvunnet fra kontoen din vil vi gjerne hjelpe deg med å finne ut hva som har skjedd! Kontakt oss på tlf 915 04800 eller chat i nettbanken din så ser vi på det! /Erik
I applied for 2 business accounts for 2 separate companies and both got rejected which makes me very disappointed. I did not get any proper reasons for the rejection. I think this bank is not for everyone… Very sad!!
Hi! It's very sad to hear you do not feel that we treated you like we should. Please contact us via chat in the internet bank or by phone 915 04800 so we may look into the cause for the rejection! /Erik
Det har vært en del tull med nettbanken oppigjennom og den er uoversiktlig og vanskelig å navigere i på mobil og nettbrett. Mye tekniske feil. De tar betalt for små tjenester. Og at de klarer å rote og surre med bostedsadressen min som står klart å tydelig i nettbanken at jeg bor i Norge og de vet det selv også. Har også inntekt i Norge som står klart å tydelig, men allikevel truer de med å sperre konto og rapportere meg inn for en feil de har gjort og mener jeg er skattemessig bosatt i et annet land!! Må sende kopi av pass og sensitiv opplysning gjennom posten og ikke elektronisk?! De gjør det svært vsnskelig for kundene sine og det koster penger og tid å printe ut dokumenter for så å skaffe konvolutter og kjøpe frimerker. Kjenner st jeg er rimelig forbanna og provosert.
Hei Mikaela! Som bank stilles det sterke krav til oss ang skatterapportering. Om vi har feil data registrert på deg skal vi selvsagt rette opp i det! Ta kontakt gjennom nettbanken din eller på tlf 915 04800 så får du hjelp. /Erik
Fryktelig dårlig service lik o og nå har de og stjålet pengene mine jeg er syk og trenger medisiner de må bare betale og der nå
Hei Kjersti! Om du mener at det mangler penger på kontoen din må du ta kontakt med oss, enten på chat i nettbanken eller på tlf 915 04800, så skal vi hjelpe deg! /Erik
Norges dårligste bank!! "Jeg kan i dag ikke anbefale denne banken" Skulle bare åpne en konto til kone vi har vært både på kontor og ringte flere ganger til kundeservice men fikk ikke hjelp så ringte til en annen bank fikk hjelp med engang!!
Hei! Leit å høre at du har hatt problemer med å hjelpe din kone å bli kunde. Prosessen tar litt tid når man ikke har BankID, men med BankID går det veldig fort. Håper dere gir oss en ny sjanse om det skulle bli aktuelt i fremtiden /Erik
DnB har aldri kunnet hjelpe meg med smålån. De sa at det var for lite lån til at de ville hjelpe meg. Dette har jeg opplevd to ganger med denne banken. Kunne få lån som var 5 ganger så stort. Opplever også at de følger reglene sine uten å ta hensyn til betalingsevne og vilje.
Hei Monica! Det blir vanskelig å svare deg direkte på dette uten å sette seg inn i saken, men vi har våre rettningslinjer når det gjelder å innvilge lån, både store og små. Det kan oppleves urettferdig, men betalingsevne og historikk er viktige faktorer. I saker med smålån anbefales som oftest kredittkort på veldig små beløp, kanskje det er et alternativ for deg! Ønsker deg en fin dag /Erik
Har stort sett god erfaring med denne banken. Har vært ute for en rotete sak, men den er nå ordnet opp i på tilfredsstillende vis. Det skyldtes også delvis 3.part, så ikke kun DnB sin feil. Ellers er det enkelte punkt på nettsiden som burde vært forbedret, feks enda raskere pålogging og en bedre løsning for oppretting og fjerning av avtalegiro. Likevel er dette nettbanken jeg har likt best av de jeg har hatt til nå. De har også nyttige apper man kan bruke. Dnb har også vært enkle å kontakte og gode på å matche pris i de fleste tilfeller. De har ved flere anledninger matchet lånerente i annen bank etter en rask telefonsamtale. Jeg er nok dessverre ikke mer lojal enn at jeg bytter hvis det kommer bedre tilbud annet sted, men så langt har det altså ikke vært nødvendig :)
Hei! Takk for god tilbakemelding, vi jobber for å gjøre tjenestene våre enda bedre! Ønsker deg en strålende dag /Erik
40 minutter ventetid på kundeservice. Chat med noen som foreslår utrolige endringer for å løse et tilsynelatende problem.
Hei Roy! Jeg beklager at du har hatt en dårlig opplevelse i kontakt med kundesenteret vårt. Det er riktig at vi har hatt en del ventetid på telefon i det siste - spesielt rundt de mest populære tidene for å kontakte oss. Vi har imidlertid åpent fra 07-23, og som regel er det mindre kø hvis man har anledning til å kontakte oss litt tidligere eller senere på dagen. Det er veldig sjelden at det er så lang ventetid på chat, derimot. Da må det i så fall ha vært mens en feilsituasjon har pågått. Du skriver ingenting om hvilket problem du hadde, men jeg håper vi får muligheten til å rette opp ditt inntrykk ved neste anledning. /Sondre
Har vært kunde i DNB i mange år og er stort sett fornøyd. Hadde enkelt gitt 5 stjerner om de hadde vært litt mer aktiv på å sette ned renta når markedet sier det.. Men det løser seg hver gang med en mail:)
Tusen takk for at du tar deg tid til å si hva du synes. Vi skal jobbe hardt for at du skal være fornøyd i fremtiden. /Sondre
Jeg synes DNB alltid har topp service og hjelper velvillig. Jeg har alltid fått god hjelp når jeg trenger det. Det er også enkelt å sende meldinger og få gode svar.
Tusen takk for at du tar deg tid til å si hva du synes. Vi er veldig glade for at du er fornøyd, og skal jobbe hardt for at du skal være fornøyd i fremtiden. /Sondre
Lyver om finansiering som de oppgir på hjemmesiden Ingen oppfølging for små selskaper, oppstarter Høye gebyrer ved utlandske og innlandske transkaksjoner
Hei! Veldig leit å høre at du føler vi har gitt deg uriktig informasjon. Ta kontakt med oss på chat eller telefon 915 04800 så skal vi få rettet opp i dette! /Erik