Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
DNB Bank
1.5
1 370 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 370 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 370 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
125
56
60
133
996
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no

Starte bedrift??? Styr unna!!!

Omtale av  Anne

Denne banken holder ikke det de lover fra dag en. Blir lovet lån ved oppstart av bedrift på 500 000kr. Når jobben er sagt opp, aksjeselskap opprettet og leiekontrakt underskrevet så får vi bare 100 000,- i stede, selv med pant i bolig. Når man spør om under to måneders omsetning i lån under coronakrisen så får man avslag med grunn i at man ikke har permitert folk når skolene stengte ned. Synes det er ubegripelig at man blir straffet for å holde de ansatte i arbeid når mange andre valgte å permitere. Bruke du DNB så står du helt alene. Du har de på ingen måte i ryggen. Angrer i dag på at vi valgte DNB da vi kanskje hadde hatt en bank man kunne stole på og sluppet alle de bekymringene man nå har under denne pandemien. Er nå på utkikk etter en bank man føler seg trygg på og som støtter i stede for å motarbeide deg.

Svar fra DNB Bank
04.12.2020 11:19

Hei, Anne. Vi setter stor pris på tilbakemeldingen din. Jeg vil beklage for at opplevelsen du har hatt hos bedriftsavdelingen vår har vært dårlig. Hvis du har blitt lovet noe som du ikke har fått må vi selvfølgelig se på hva som har skjedd. Jeg håper at du har mulighet til å kontakte vår kundeservice på telefon igjen på tlf. 915 04800 slik at vi får sett på saken på nytt. /Even

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Innskudsautomaten funker ikke bra!!

Omtale av  Marija S

Lei at den er ut av drift nesten hele tiden!!! Må putte penger 3,4,5 ganger til alt kommer inn! Pga covid-19 ingen kundeservice! Helt forferdelig bank har det blitt til! Ingen fikser innskudsautomaten på dagen nå vente 1,2,3,4 dager hele tiden! Dritt lei!

Svar fra DNB Bank
04.12.2020 11:17

Hei, Marija! Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en tilbakemelding til oss. Hvilket bankkontor gjelder dette? Situasjonen hos bankkontorene har vært litt vanskelig den siste tiden. Covid-19 har satt klare begrensninger, og samtidig har det både vært en vekterstreik og streik hos selskapet som drifter våre automater. Husk at du også kan sette inn penger gjennom kontanttjenester i butikk :) /Even

Ingen begrunnelse for avslag lån

Omtale av  Skipokl

Arroganse, total manglende evne til å lytte samt besvare enkle og tydelige forespørsler om en begrunnelse for avslag.

Svar fra DNB Bank
30.11.2020 07:38

Hei! Leit å høre at du ikke fikk god nok begrunnelse for avslag på lånesøknaden din. Vi vurderer søknader på grunnlag av betalingsevne og historikk og prøver å rådgi etter beste evne. Ønsker deg en fin helg /Erik

Vedrørende Visa som ble sperret

Omtale av  Einar E. S

Både bra og dårlig. Har ringt i hele dag, og ikke pr. nå fått svar på hvem som har sperret det. Vedkommende en som skulle undersøke dette i løpet av noen timer. Hun ringte tilbake, og kunne bare opplyse om at nytt kort var best. gratis(10 dager å vente) Jeg forlangte om hvem, hvor og når dette ble sperret skriftlig, men fikk til svar at jeg ville få en sms..... Dette vitner om MEGET dårlige muligheter banken har for å sperre ditt kort... Kan man akseptere dette? Anbefaler alle rundt meg til å bytte bank snarest, og få sparepenger fort over. Min kjæreste vurderer dette sterkt... Hvem betaler for tot og svie? Ikke banken.... Ring fort for å bytte fra DNB (DEN NORSKE BANDITTBANK)! Kunde gjennom over 50 år...

Svar fra DNB Bank
30.11.2020 07:36

Hei! Her virker det som det har skjedd en misforståelse og at vårt sikkerhetssystem har fanget opp mistenkelig aktivitet. Da skal man få en SMS med et saksnummer, eller så er det mulig for oss å sjekke opp i dette. Vi sperrer kortet ditt midlertidig om vi er redd for at du blir svindlet for å ta vare på deg, og det mener vi at vi burde gjøre som bank. Ønsker deg en god helg /Erik

Merkelig oppførsel fra rådgiver

Omtale av  Særpingen

Skulle søke om overdragelse av en bolig. Rotete rådgivning, feil informasjon som han kom med rundt boligen , sendte finansieringsbevis som viste seg var en feil og ikke skulle til meg, spurte samme spørsmål om igjen og klarte ikke å forstå egentlig noen ting selv om jeg forklarte flere ganger. Ba han slette søknaden og søkte heller i en annen bank! Så etter å ha vært kunde siden 1994 så bytter jeg nå bank!

Svar fra DNB Bank
30.11.2020 07:36

Hei! Kjedelig å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med rådgiver hos oss. Vi håper du gir oss en ny sjanse en gang i fremtiden! Ønsker deg en fin helg /Erik

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Dnb svindler deg

Omtale av  Frode O

Har du masse penger så ikke velg dnb dem plutselig stenger kontoen din og kontoen står plutselig i 0 også går du til advokat og politiet så skjer det absolutt ingen ting så vær obs plutselig er konton din tom konto blokkert og ingen kan gjøre noe

Svar fra DNB Bank
19.11.2020 08:01

Hei Frode! Om penger har forsvunnet fra kontoen din vil vi gjerne hjelpe deg med å finne ut hva som har skjedd! Kontakt oss på tlf 915 04800 eller chat i nettbanken din så ser vi på det! /Erik

Not Recommended

Omtale av  Suman D

I applied for 2 business accounts for 2 separate companies and both got rejected which makes me very disappointed. I did not get any proper reasons for the rejection. I think this bank is not for everyone… Very sad!!

Svar fra DNB Bank
19.11.2020 08:00

Hi! It's very sad to hear you do not feel that we treated you like we should. Please contact us via chat in the internet bank or by phone 915 04800 so we may look into the cause for the rejection! /Erik

DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener
Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR