DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Må alltid bruke lang til på å vente i telefon for å få direkte kontakt med kunderådgiver. Lagt ned en rekke fysiske kontorer i vårt distrikt, Innlandet. Var trege med å sette ned renta da styringsrenta fra Norges Bank ble satt ned våren 2020.
Hei, Dag! Vi skal ikke legge skjul på at vi har hatt stor pågang og påfølgende lang ventetid inn til kundeservice i det siste, så det er fullt forståelig at det er frustrerende for alle som prøver å nå oss. Vi gjør alt vi kan for å bedre situasjonen og håper at vi klarer å redusere ventetiden fremover.
Utrolig fornøyd med både mobilbanken og spare-appen! Får all infoen jeg trenger, og kan enkelt utføre det jeg skal på en superenkel måte :-) Spennende å være beta-tester og få innblikk i de nye funksjonene. Har vært kunde i 14 år og kommer ikke til å bytte bank.
Hei, Ellen! Takk skal du ha for en fin tilbakemelding! /Even
For Mange År siden valgte Jeg å bli Kunde hos dnb fordi de var Gode på å drive Bank samt at de hadde Gode Konsulenter
Hei! Takk for tilbakemeldingen din. Vi håper at du fremdeles synes det samme :) /Even
Av alle banker, tror jeg det må være dnb som respekterer kundene sine minst. Etter 2 forsøk med å bruke denne banken er beslutningen endelig og ugjenkallelig. Aldri mer skal jeg ha noe med dnb å gjøre. Og like elendig er dnb eiendom også. De annonserer med 12 000 i rabatt for meglertjenster til USBL medlemmer, men tror noen at de virkelig gir bort den rabatten? Neida, de plusser nok på først, for etterspør du seinere da får du ikke rabatten. De er noen luringer hele konsernet. Og jeg advaarer dere som vurderer å bytte til dnb. IKKE GJØR DET!!!
Hei, Bjørn. Takk for at du tar deg tid til å skrive en tilbakemelding. Det er trist å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Det stemmer at du som USBL-medlem får 12 000,- i rabatt ved salg av bolig og fritidsbolig, og denne trekkes fra provisjonen. Hvis det ikke har skjedd håper jeg at du kontakter oss på [email protected] slik at vi konkret får sett på hva som har skjedd. /Even
Jeg tok en prat med en rådgiver for å høre hvordan jeg kunne organisere mitt boliglån. Han anbefalte å dele lånet i to, for å få best rente ut fra prosentandelen av boligen (?). Jeg dro hjem og undersøkte litt, og viser seg at han delingen ville doble mine månedlige og årlige gebyrer. Den eneste som tjener på ordningen er DNB. Byttet pronto til en annen bank.
Hei, Johan! Det var leit å høre. Om du har fått et råd av oss som har medført et tap for deg som kunde, ønsker vi at du sender oss en reklamasjonssak/klage fra postkassen i nettbanken slik at vi får sett på det. Vi skal alltid gi gode råd til kundene våre, og aldri gi råd om noe som kun er til gunst for banken. Om så har skjedd kan du være trygg på at det ikke er gjort med viten og vilje. /Even
Jeg har bundet pengene mine 1 år for at jeg skulle få en fast rente. Men det er jo langt under den renten jeg skulle ha. Hvorfor blir 1,35% fast rente av en sum mye mindre enn 1%? Jeg vil ha en forklaring. Får jeg resten av pengene når det er gått 1 år, eller kommer summen 1.januar? I så fall er den altfor liten. Det er altfor vanskelig å nå fram med kundeservice. Jeg vil ha fjernet robotene og få satt inn folk. Robotene gjør ingen nytte. De kan ikke svare på noe av det jeg lurer på.
Hei, Lars! Renten på fastrenteinnskudd har endret seg i takt med styringsrenten i 2020, men du skal alltid få den renten du avtaler for hele perioden fastrenteinnskuddet løper. Innskuddet + opptjente renter får du utbetalt ved avtalens utløp. Jeg anbefaler deg å ta kontakt med oss hvis noe feil har skjedd. Det skal vi i så fall rette opp i. På chat kan du komme rett til en kunderådgiver ved å skrive at du vil snakke med et menneske. Taleroboten på telefon behøver du egentlig ikke å si noe til om du ikke ønsker, men den vil hjelpe deg å kobles til en rådgiver med riktig kompetanse. /Even
Fikk melding fra DNB kontroll utv angående opplysninger om innbetaling til konto mitt, sendte de det de hadde spurt meg om. Idag fikk brev fra de at de ville lukke alle konto mitt hos dem og de ville øke bolig lån rente mitt til 8%. Og når jeg spøre de om et nummer jeg kan nå de på, så sier de at "vi er ikke tilgjengelig på mobil. Har lån på 1,9 mill hos dem, vett ikke hva jeg skal gjøre f***
Hei, Safi! Vi er underlagt strenge krav knyttet til innhenting av opplysninger når det gjelder pengeoverføringer. Normalt ordner det seg raskt når vi mottar dokumentasjonen vi etterspør, så jeg tror at det kan ha vært noen misforståelser her. Boliglånsrenten skal ikke ha noe med slike saker å gjøre, og ingen i DNB har en boliglånsrente på 8 % uansett hva. Du kan ta kontakt med oss direkte på e-posten du har fått oppgitt, eller så kan du ringe oss på 915 04800, eventuelt chatte med oss i nettbanken, om du trenger hjelp til å løse saken. :) /Even
Etter over 30 år i banken er kundeservicen godt fra veldig bra/bra, til di siste åra elendig. Har vært en god kunde, og med ingen betalings anmerkninger i alle år. Kundeservice er nå godt over til arroganse. Skal du ha lån, må du belage deg på å vente en uke eller to hos enkelte rådgivere. Disse bruker lang tid på å svare tlf og mail. En bekjent som også er/var kunde i DNB, ringte banken for et lån nå i midten av Desember. Ble bed om kontakte dem til neste år, da bankens ansatte tok julefri om en ukes tid!!! Jeg bytter nå bank. Det samme har min bekjent gjort...som foresten ringte Sparebank1, og fikk fikset lånet samme dag.
Hei! Det er beklagelig at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Normalt er behandlingstiden på lånesøknader kortere enn du har opplevd her, men i forbindelse med høytid er det ofte litt lenger ventetid på grunn av ferieavvikling og helligdager. Jeg håper at vi får en ny sjanse til å gjøre deg fornøyd en gang i fremtiden. /Even
Kunde siden lenge. Ga godt boliglån i ungdomsårene. Leverer gode produkter men feiler på pris titt og tett. Kan løse prisproblemet med en alternativ bank eller to. F.eks egen bank for boliglånet eller et fastrenteinnskudd (om det skulle være noe igjen av det i 2020). Førsteklasses dataløsninger gjennom alle tider tror jeg. Var vel først ute med "Alfa bank" en gang på 90 tallet. Flott løsning for oversikt over forbruk under "hva bruker du pengene på". Flott utskrift på slutten av året hvis du bruker og ser over den oversikten innimellom.
Hei, Helge! Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en tilbakemelding til oss. Det setter vi pris på. /Even
Skulle kontakte DNB om at noen bruker dem som inngang på en phising forsøk, men ble vilt provosert over hvor vanskelig det er å få kontakt med dette raklekonsernet, som er landet's største? Epost? Prøv å rope! Pføy!
Heisann! Vi setter stor pris på at du vil gi beskjed til oss når du kommer over svindelforsøk. Dessverre har vi sett en økende trend av dette de siste månedene. Vi ønsker ikke å gjøre det vanskelig for noen å få kontakt med oss. Hovedsakelig foregår kommunikasjon på telefon, chat og meldinger innlogget i nettbanken av sikkerhetshensyn. Vi er også tilgjengelig for litt mer generelle spørsmål i sosiale medier. Ønsker deg en fin uke! :) /Even
Blir avspist med robototer både på nett og telefon. Tar halve dagen å få kontakt med banken. Elendig kundeservice
Hei, Line! Beklager for opplevelsen du har hatt hos oss. Vi skal ikke legge skjul på at vi har hatt stor pågang og påfølgende lang ventetid inn til kundeservice i det siste, så det er fullt forståelig at det er frustrerende for alle som prøver å nå oss. Vi gjør alt vi kan for å bedre situasjonen og håper at vi klarer å redusere ventetiden fremover. Når det gjelder roboter på chat og telefon: Du kan skrive at du vil snakke med en rådgiver på chat og bli satt direkte videre til et menneske. Vi har sjelden lang ventetid her. På telefon bruker vi en talerobot før samtalen for at du skal gi litt informasjon om saken, hvilket forhåpentligvis skal gjøre det enklere for oss å rute deg til en rådgiver med riktig kompetanse. /Even
DNB er en meget dyr bank og alt for mye kostnader som er dyre og ugunstig for kunden
Usaklig lang ventetid på telefon og treg respons på e-post. Har hatt en del å gjøre med de ifm. jobben. Dette gidder jeg ikke, jeg bytter privat.
Hei, Felix! Beklager for opplevelsen du har hatt hos oss. Vi skal ikke legge skjul på at vi har hatt stor pågang og påfølgende lang ventetid inn til kundeservice i det siste, så det er fullt forståelig at det er frustrerende for alle som prøver å nå oss. Vi gjør alt vi kan for å bedre situasjonen og håper at vi klarer å redusere ventetiden fremover. /Even
Jeg har hatt DNB siden jeg var barn, var tidligere fornøyd men de siste årene har jeg hatt dårlige opplevelser med kundeservice. Mitt siste dilemma var når minibank slukte kortet mitt. Jeg ringte ved flere forskjellige anledninger angående dette, ingen kunne fortelle meg hvorfor dette skjedde. Har i ettertid sett hvor mye de har kr de har tatt for dette kortet som var uvanlig mye, jeg skulle også gjerne fått tilbake årsgebyr for dette kort men med mangel på e-mail adresse og manglende kompetanse hos kundeservice kommer jeg ingen vei. Holder nå på med å kvitte meg med alt av DNB produkter også dette er krevende uten noe mail adresse...
Hei, Kristoffer! Takk skal du ha for tilbakemeldingen din. Jeg beklager at du har hatt dårlige opplevelser hos oss - slik ønsker vi ikke at det skal være. Når et bankkort slukes kan det skyldes flere ting, så det er vanskelig å konkret si hva som har skjedd her. Det burde uansett kundeservice bistått deg med. Når det gjelder årsavgiften på kortet så er den fastsatt på 295 kr, og sammenlignet med årspris på kort hos andre banker står det seg greit i markedet. Hvis du er mellom 18-33 år vil du ha mulighet til å bestille et hvitt kort (DNB Ung) hvor årsprisen er 0,- og hvor det ikke er noen gebyrer knyttet til bruk. Hvis du vil kontakte oss skriftlig kan du gjøre det enten via chat eller ved å skrive melding til oss fra postkassen i nettbanken. Det er normalt ikke lang ventetid på svar her :) Håper at du gir oss en sjanse til å rette opp inntrykket! /Even
Er skuffet over DnB fikk brev ang hvitvaskingsloven har aldri vært borti begrepet før dem nærmest beskyldes for hvitvasking er helt sjokkert.vurderer å bytte bank.
Hei, Mona! Tusen takk for at du tar deg tid til å gi en tilbakemelding. Hvitvaskingsloven krever at banker og finansinstitusjoner jobber for å hindre hvitvasking av penger. I denne forbindelsen har myndighetene bedt alle norske banker om å oppdatere informasjonen de har om kundene sine. Hvis man får en slik melding fra oss behøver det absolutt ikke bety at vi mistenker deg for noe, men at vi bare trenger generell informasjon som vi er pliktet til å rapportere. Det er derimot forståelig at det kan oppfattes som litt sjokkerende for deg når slike ord brukes. Håper det var oppklarende! :) /Even
I over en hel uke ringer jeg DNB Market for å avklare rot de har skapet ved flytting av mine aksjer fra ASK-konto til en ny ASK-konto med VP-finansiering. En salgsordre i gamle konto fikk jeg sms fra DNB Market om å refundere da den ble gjort i fail konto. Alle aksjene ble da flyttet til min nye ASK-konto uten å trekke de som ble solgt. Siden jeg ble informert om å refundere salgsbeløpet, og aksjene ble flyttet tilbake i min nye ASKkonto trodde jeg at salget blitt kansellert, og nå kan jeg gjøre salgs på nytt fra min nye konto. Jeg har ringt og ringt en hel uke uten at en av de udugelige ansatte vet hvem som har ansvar i saken og kan avklare sms-en som jeg fikk fra DNB Market. En hel uke blir jeg sirkulert over hele banken uten å komme frem til riktig person. Da jeg solgte mine aksjer, ringer de meg etter en hel uke av salget og sier at første salget var ikke kansellert, og at aksjene var feil plassert i min nye VPS-konto. Nå blir jeg presset til å kjøpe Aksjene tilbake til en mye høyere pris og tape kr.25000 på grunn av disse idioter som jobber i DNB Market. Nå flytter jeg alle aksjene mine til Nordnet og sende klagen til finansklagenemnda. Vil aldri igjen bestille noen tjeneste fra de udugelige i DNB Market. Hold dere unna DNB Market hvis dere ønsker å tjene penger på deres investeringer.
Hei, Hanadi! Takk for tilbakemeldingen din. Dette var virkelig leit å høre. Hvis vi i DNB har gjort en feil som har forårsaket tap på dine vegne, så bør du kontakte vår kundeservice igjen slik at vi får tatt en vurdering av saken. Du skriver at det gjelder flytting av aksjer mellom to ulike ASK. Det er ikke helt sikkert at det er DNB Markets som skal ta den saken, men kanskje heller avdelingen vår som jobber med aksjesparekonto. Håper at du tar kontakt med oss på nytt og at vi kan hjelpe deg med å løse saken. /Even