Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
DNB Bank
1.5
1 370 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 370 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 370 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
125
56
60
133
996
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no

Banken er i ferd med å bli en folkefiende

Omtale av  Frank H

Jeg har hatt ett 15+ år langt kundeforhold til Dnb. I begynnelsen kjente jeg personlig mange av de ansatte -og det var en god relasjon. Dessverre - over tid - har banken utviklet seg i særdeles negativ retning. Her er noe av det jeg har notert meg; - Dårlig(ere) kvalitet på nettbanken -og flere tjenester. Fremstår som et makkverk av flere løsninger klint sammen. Finner masse feil -og ofte virker ikke løsningen slik man forventer i 2022. - Paternalistisk holdning blant flere ansatte. - Bedriver kjønnsdiskriminering Det virker som alle de gode folka har sluttet. Mine kontaktpersoner bekjenner til meg at de er sjeleglade for at de har kommet seg ut, eller for å sitere en god venn av meg som var tidligere banksjef: "De gode tidene i bank er over". Når jeg i tillegg observerer ledelsen i Dnb med sterk tilknytning til Davos/WEF miljøet -og deres mildt sagt sjokkerende uttalelser, så har jeg inntrykk av at banken representerer overnasjonale interesser -og det kan være i folkets interesse å styre unna denne banken. Håper denne tilbakemeldingen er nyttig for flere -og lykke til i jakten på den rette banken.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Forferdelig

Omtale av  Randi

Jeg er fortalt i telefonsamtale med DNB at jeg må kjøre fra Asia til Norge for å legitimerer meg, selv om jeg opprettet konto og legitimerte meg i fjor sommer. BankID-en min er avsluttet av DNB, hvilket har omfattende konsekvenser og mangler hjemmel i hvitvaskingsloven og derfor er både lovstridig og uten rasjonell begrunnelse.

Svar fra DNB Bank
17.08.2022 17:23

Hei! Beklager at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Myndighetene i Norge og EU stiller krav til oss som bank om å ha gyldig legitimasjon på alle våre kunder. Dersom man ikke responderer på våre henvendelser om å få sendt inn kopi av legitimasjon innen frist så vil dessverre kundeforhold bli avviklet. Vi har flere metoder for å gjennomføre legitimeringen. Vi har ikke mulighet til å undersøke enkeltsaker her, så fint hvis du kan ta kontakt med kundeservice slik at vi får sett nærmere på saken din. /Marthe

Blivit OK bemött

Omtale av  Jan E

Är förnöjd med banken med de tjänster jag är i behov av

Svar fra DNB Bank
12.08.2022 08:30

Takk for fin tilbakemelding /Maren

Er dette virkelig mulig i 2022??

Omtale av  Rune

Sitter med ett brev foran meg. Dette er resultatet etter- og har forsøkt DNB sine løsninger for legitimeringen via nettet flere ganger uten at dette fungerer, så jeg valgte jeg heller å gi faen og like gjerne avslutte alle kontoer. Brevet jeg har fått viser at de har avsluttet kontoen og har sendt pengene til en eller annen bankkonto som ihvertfall ikke er min. Selvfølgelig er det ingen ANDRE ENN AVSENDER som skjønner hva poenget med dette brevet er. INGEN mottaker vil noen gang forstå hva noe i dette brevet egentlig betyr. Budskapet i brevet har absolutt null forståelig mening "what so ever". På tide å ta kontakt med DNB tenkte jeg, men nei da. Det finnes ikke en eneste epost til DNB faktisk. 99% av alle andre næringsdrivende har epost, men skal jammen ikke DNB ha nei, gud forby, her finnes det kun ett telefonnummer til verdens verste kundesenter.. Som jurist tar jeg aldri reklamasjoner på telefon, det er jo galskap fra ende til annen, så det kommer ikke på tale. Orker ikke dette, DNB for bare beholde mine penger, det er mindre tortur det for min del enn å forsøke å forholde meg til dette styret. Dette er altså helt utrolig. Hvor inkompetent det er mulig å bli når det kommer til kundeservice. By the way: Legitimering hos Danske bank... Null stress. Lokalbank... Null stress.. Sparebanken 1... Null stress... DNB sin løsning, ett rent helvete. Jeg sitter bare og kjenner på hvor stort hatet til denne banken har blitt.. Fy f.....

Svar fra DNB Bank
12.08.2022 08:35

Hei, vi har flere ulike måter å legitimere seg på. Hvis du tar kontakt med kundesenteret så kan de hjelpe deg med å overføre pengene som stod på den avsluttende kontoen til en aktiv konto du eier. Du når oss på telefonnummer 915 04800 /Maren

Verste bank noensinne

Omtale av  Pål

Styr langt unna denne banken. Forferdelig er ett snilt begrep etter mine erfaringer. Skulle legitimere min mor fysisk hos en filial. Riktignok med utgått pass, men tok med papirer fra statsforvalter om at jeg handler på hennes vegne da min mor ikke er i stand til å ordne dette + mitt eget pass og ble fortalt at nå er dette OK, men likevel fikk jeg brev om at det manglet legitimasjon. Ringte da kundesenteret etter 30 minutters venting og de bekrefter at alt er OK. Så blir jeg oppringt av DNB en mnd senere for at de forteller meg at det ikke er i orden. Forklarer så situasjonen igjen og da er det plutselig OK likevel. En uke til går og jeg får samme telefon om det samme igjen og forklarer igjen situasjonen at jeg har levert inn det jeg har. Så kommer sommeren og så sjekker jeg kontoen til min mor og den har DNB nå klart å sperre kontoen og slettet avtalegiroer. Kjempebra tenker jeg. Ber dem fikse det og så plutselig er det i orden likevel. To uker senere er kontoen igjen sperret og da ringer jeg inn, forklarer situasjonen (for n'te gang) og de skal se på det. Ble da ringt tilbake og ble fortalt at bank ID var sperret men at jeg som verge fikk tilgang ved å bruke min bank ID og logge inn på DNB. Prøvde dette, men fikk ikke se noen konto. Ringer da igjen inn og blir fortalt at siden jeg ikke er kunde, så må jeg lage meg en egen brukskonto så skal det være i orden innen får dager. Lar det gå 3-4 dager uten at noe skjer. Ringer så inn, og da må det sjekkes opp igjen og jeg må bli ringt opp igjen. Blir så ringt opp og blir fortalt at for at jeg skal få tilgangen så må jeg også søke om vergemål i nettbanken. Kjempebra når dette er allerede sendt inn via filialen i mars. Etter noen dager da har jeg alle tilganger. Hold på med denne saken her store deler av våren og sommeren. Får forskjellige forklaringer på hva man skal gjøre hele veien som er uriktige og mangelfulle. Saken er nå løst, men det blir aldri mer DNB fra min side. Hadde de hatt orden i sakene sine så hadde de hatt en gjennomgangsliste som medarbeiderne skulle gått gjennom i slike saker, så kunne denne saken vært løst mye kjappere. Har vel i sum brukt rundt 5-6 timer totalt bare på å sitte i telfonkø pga dette. ELENDIG :(

Svar fra DNB Bank
11.08.2022 22:48

Hei Pål! Leit å høre om opplevelsen dere har hatt. Vi vil gjerne se nærmere på hva som har skjedd her. Vi setter derfor pris på om du vil sende inn henvendelsen din via Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss, slik at vi kan ta saken videre. /Karoline

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

DNB Bank - Svært dårlig og utilgjengelig kundeservice for kunder som ikke er "digitale"

Omtale av  Maktesløs K

Jeg skulle hjelpe min far på 85 år med å bytte bank, da han opplever at DNB er helt utilgjengelig for ham som kunde. Han har ikke nettbank og hører så dårlig at telefon er også utfordrende. Vi tenkte derfor at vi kunne møte opp i banken: - DNB-filialen i hans nærområde tillater kun oppmøte etter avtale. - Jeg tok kontakt med banken på telefon for å avtale oppmøte og forklarte at min far ikke har nettbank og hører svært dårlig på telefon. - Banken kunne ikke sette opp en avtale med mindre min far ringte selv, eller bestilte dette på nettet. - Jeg forklarte at bestilling av time på nett ikke fungerer. Der må du trykke deg gjennom alternativer om hva det gjelder og får beskjed til slutt at du må ringe banken hvis du ikke finner svar. Jeg fant ikke svar på det jeg lurte på og på telefon viser de til at det da må bestilles time. Da er vi like langt og får ikke hjelp. - DNB presterte å si at de da dessverre ikke hadde noen måte å hjelpe oss. Jeg hadde ikke trodd at dette var mulig. En kunde ønsker hjelp fra DNB til å si opp og avslutte sin konto, men dette viser seg å ikke være mulig i dette tilfellet...

Svar fra DNB Bank
11.08.2022 22:45

Hei! Takk for tilbakemeldingen din. Dette burde helt klart blitt håndtert på en bedre måte. Vi setter pris på om du kan sende inn klagen via Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss, slik at vi kan ta det videre. /Karoline

Burde ha løst saken vedr. Apple Pay for lenge siden- Skal vi være nødt til å bytte bank for å få til

Omtale av  Philip V. D

Ikke bruk DNB. Dette er utrolig gammeldags at vi skal fremdeles må bruk kort når resten av norge kan bruke sine telefoner og klokker til å¨betale med.

Svar fra DNB Bank
11.08.2022 11:02

Hei! Vi forstår engasjementet rundt Apple Pay, og vi vurderer denne tjenesten, samt andre former for mobilbetaling fortløpende. Hva vi kommer med – og når vi kommer med det – avhenger av en rekke forhold som blant annet modenhet og etterspørsel i markedet samt tekniske og økonomiske forhold. /Ann-Kristin

DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener
Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR