Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
DNB Bank
1.5
1 370 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 370 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 370 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
125
56
60
133
996
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no

Du tror ikke det er sant

Omtale av  Tsh

Alt jeg forsøker å gjøre i DNB forløper som en scene i en komedie. Ingenting virker. Kundebehandlere hører ikke etter hva jeg sier. Chatten virker ikke, du venter på tur og så blir du bare koblet ut. Får ikke opprettet efakturaer. Selv ikke DNBs eget kontonummer blir funnet i søk etter kontonumre man skal betale en faktura til. Sverger, jeg bruker minimum en halvtime i denne nettbanken hver eneste dag uten unntak. Etter fem forsøk får jeg fortsatt ikke betalt alle regningene mine engang, og ingen hjelper meg.

Svar fra DNB Bank
08.03.2021 09:41

Hei! Dette var leit å høre. Innmelding av eFaktura skjer i noen tilfeller ved at man søker på et kontonummer og bruker en eFaktura-referanse til å registrere avtalen. Andre ganger må man søke på betalingsmottakers navn (Kort/kreditt om det f. eks. gjelder Mastercard). Det er uansett beklagelig at du ikke har fått hjelpen du trenger. Håper at vi klarer å rette opp inntrykket. /Even

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Veldig dårlig kundeservice

Omtale av  Marianne

Har vært utsatt for svindel og politianmeldt. DnB svarer med å sperre konto uten å gi beskjed. Ingen vil snakke med meg og [email protected] bruker dagehvis med å svare. Vært uten tilgang i to uker nå. De vil ikke snakke på tlf, kun Mail og kundeservice i banken avslår å svare på noe som helst... under all kritikk å behandle kundene sine slik.

Svar fra DNB Bank
08.03.2021 09:39

Hei, Marianne! Av og til går dialog direkte med en spesifikk avdeling i banken i stedet for direkte til kundesenteret, som i tilfellet du her refererer til. Vi ønsker aldri at noen skal vente lenge på svar og oppfølging, så beklager om det har skjedd her. /Even

Ok app, elendig kundeservice

Omtale av  Sim

Ok, ting funker stort sett fint. Men, om du trenger å få kontakt med kundeservice... Glem det. Du kommer til en chat-bot som selvfølgelig ikke kan svare på det du lurer på(i mitt tilfelle sluttet bank-id å fungere). Prøver du å ringe, kommer du til et automatisk system som bruker en evighet på å avklare at den ikke kan bidra med noe som helst, og deretter putter deg i en kø, typisk 20-30 min ventetid, og ingen "ring tilbake" valg.

Svar fra DNB Bank
05.03.2021 17:49

Hei! Takk for tilbakemelding :) Det kan i blant være lang ventetid for å komme i kontakt med oss på telefon. Det jobber vi hardt med å forbedre. Vi har en tilbakering-funksjon, men om det er svæt mye kø og altfor mange bruker den samtidig, gir det paradoksalt nok enda lenger kø i blant. Vi ser også på forbedringer rundt dette. Når det gjelder chatbot: Du skal kunne skrive "Chat med rådgiver/menneske/et person", så vil bot'en sette deg i kontakt med et menneske. Det er enda ikke alt chatboten klarer å forstå, så vi har forståelse for at noen saker ofte fører til litt frustrasjon i samtale med vår kjære, digitale venn. Ellers veldig fint å høre at ting ellers fungerer fint. Ønsker deg en fin dag! /Even

Lite fornøyd

Omtale av  Anne

Skal ikke si så mye men nå har det vært ting igjen som gjør at jeg vurdere å bytte bank for fullt . Ønsker å sende klage men vet ikke helt el hvordan jeg skal gjøre det På grunn av Mail jeg fikk nå og man blir mistenkeliggjort ikke greit . Føler man er kriminell skal ikke være sånn

Svar fra DNB Bank
02.03.2021 10:54

Hei Anne. Takk for at du skriver til oss, og veldig leit å høre at du føler deg mistenkeliggjort. Det er dessverre vanskelig å kommentere hva som er årsaken til at du føler deg mistenkeliggjort, uten at vi har nærmere innsyn i hva som har skjedd. Vi hadde satt stor pris på om du vil sende oss en melding fra postkassen i nettbanken din ved å gå til Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. Vi vil da se nærmere på din henvendelse og kunne svare deg direkte fra nettbanken. /Nina

Uforskammet og inkompetent

Omtale av  Charlie

Prøvde å sette opp en sperret konto som sikkerhet for betaling. Dette kan leveres av alle andre banker jeg har snakket med, men ikke DnB. De prøvde å dytte på meg et garanti-produkt, som kostet 5000 i etableringsgebyr + 10% av garantibeløpet... For å gjøre dumskapen komplett ble jeg sendt til kundeservice i Riga, hvor medarbeiderene hadde svært begrensede norsk-kunnskaper og ikke forsto hva jeg spurte om. Toppet seg med siste forsøk (5 telefoner) hvor jeg ble "bistått" av en medarbeider som både var uforskammet, påståelig og inkompetent. Nå tar jeg egne konto samt 6 selskaper og flytter til en annen bank på mandag.

Svar fra DNB Bank
02.03.2021 10:53

Hei! Veldig leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss, og at du av den grunn har valgt å bytte bank. Det er dessverre vanskelig å kommentere denne saken her, uten å vite hele bakgrunnshistorien, men vi hadde satt stor pris på om du ville ta kontakt med oss fra postkassen i nettbanken din hvor du utdyper din opplevelse. Da får vi muligheten til å undersøke saken nærmere så vi kan lære av det! /Nina

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Skulle åpne konto for å sette penger i fond

Omtale av  Pål S

Skulle åpne konto for å kunne få sette penger i fond. Fikk ikke åpnet konto på nett , men de skulle sende meg sms der jeg kunne underskrive med bankid for å få åpnet konto. 10 dager senere har de enda ikke sendt noen sms eller prøvd å ta kontakt på noen som helst måte. Ufattelig dårlig kundeservice å la potensielle kunder vente så lenge.

Svar fra DNB Bank
22.02.2021 15:40

Heisann, Pål! Når man skal registrere seg som kunde hos oss kan man gjøre det på to måter: Enten digitalt (med BankID) eller per brevpost (uten BankID). Hvis du har BankID-passord fra en annen bank skal du kunne registrere et kundeforhold på et par minutter. Mange bruker derimot bare BankID på mobil, uten å ha selve BankID-passordet, og da ender man ofte opp med å få avtaledokumenter i posten fordi systemet oppfatter at man ikke har mulighet til å signere digitalt. I disse tilfellene kan du enkelt ordne et passord hos annen bank i mellomtiden, og så vil vi kunne overstyre saken og legge det til digital signering for deg. Uansett - takk for at du gir beskjed. Jeg håper at du vil kontakte vår kundeservice enten på chat eller telefon slik at vi får undersøkt hva som har skjedd og kommet med en løsning :)

umulig å få telefonisk kontakt

Omtale av  Kristin A

Ved tlf. henvendelse som privatkunde, fikk jeg opplyst at det var stor kø, etter 3 min. fikk jeg opplyst ar ved å taste 2- tror jeg det var, at jeg ville bli oppringt. Nå har jeg ventet i 1 time og 50 minutter .

Svar fra DNB Bank
22.02.2021 15:40

Hei, Kristin! Takk for at du gir beskjed. Vi skal ikke legge skjul på at ventetiden på telefon har vært lang den siste tiden, men sjelden så lang at du må vente i timevis. Her kan det ha skjedd en teknisk feil i tilbakering-funksjonen, uten at jeg skal si det sikkert i akkurat dette tilfellet. Hvis ventetiden på telefon på dagtid er lang, kan du prøve å enten chatte med oss (normalt ingen ventetid) eller ringe litt senere på dagen hvor køen ofte er vesentlig kortene. Ønsker deg en fin dag! :) /Even

DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener
Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR