Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
DNB Bank
1.5
1 370 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 370 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 370 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
125
56
60
133
996
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no

Bank som har (nesten) alt man trenger og som leverer bra kvalitet.

Omtale av  Ole M

Bortsett fra at noen essensielle fond ikke er tilgjengelig for handel så er denne banken tipp topp. Savner fortsatt spareappen. På boliglån har dnb gitt meg betydelig lavere rente enn noen andre.

Svar fra DNB Bank
05.08.2024 18:27

Hei Ole M! Takk for super tilbakemelding :) Har du forsøkt spareappen vår? Om det er noe i den du synes mangler fra andre spareapper du har brukt må du gjerne gi den en tilbakemelding i appen :) /Lene

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Skuffende kundeforhold

Omtale av  Storm

Treg kundeoppfølging og dessverre ofte tekniske feil på brukersiden. Opplevd å ikke fått betalt regninger/utført transaksjoner bare pga at det er helg og senest denne helgen oppdaget jeg at min pensjonskapitalkonto står i 0,- hvorav kundesupport ikke har noen fasit, og som andre ganger får jeg heller ikke overført penger til andre DnB-kunder denne helgen.. Håpløst. Selv med bil og huslån i banken klarer de fortsatt ikke å tilby forsikring til ok pris (i håp om å få flere forsikringer samlet til en bedre rabattert pris og ikke minst bedre helhetlig kontroll). Har du først forsikring i banken og ønsker å kontakte disse i feks helg, lykke til. Da må du vente til mandag (Fremtind har forbedringspotensiale her). DnB er langt i fra folkets bank - her er det pengene som rår. Har du også vurdert firmakonto så må du forvente at brukergrensesnittet er såpass tungrodd at man angrer seg relativt raskt etter opprettelse som bedriftskunde. Har vært kunde i 20år og ser nå etter en annen bank.

Svar fra DNB Bank
05.08.2024 18:26

Hei Storm, Takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager å høre om de utfordringene du har opplevd. Vi jobber kontinuerlig for å forbedre våre tjenester og kundeopplevelsen, og din tilbakemelding er viktig for oss i dette arbeidet. Vi forstår frustrasjonen din rundt tekniske feil og begrensninger i helgene. Du kan overføre til andre DNB kunder i helgene og på kvelden om du aktiverer straksbetaling i nettbanken :) Om du bruker mobilbanken, kan du også bruke straksbetaling der til å betale til personer i andre banker med en gang. Vi setter pris på din lojalitet som kunde i 20 år, og vi vil gjerne høre fra deg for å se om vi kan forbedre inntrykket ditt av banken og vår forsikring. Ta gjerne kontakt med oss på 91504800, eller send oss en melding fra postkassen i nettbanken, så får vi sett på det med deg. Takk for at du tok deg tid til å dele dine erfaringer. Vi ser frem til å høre fra deg. /Lene

Unngå DNB

Omtale av  Steinar K

Etter at DNB overtok Postbanken måtte jeg finne meg en ny bank. Hundre kroner stod likevel igjen på en konto. Da jeg ville avslutte denne kontoen i vår var det umulig å gjøre dette i nettbanken var dette umulig å få til. Jeg fikk feilmelding på feilmelding og ble bedt om å kontakte kundeservice. De ordnet med overføring av pengene til annen bank, og tok 75 kroner i gebyr. Jeg fikk 25 kroner. DNB er derfor nominert i klassen Norges grådigste bank. En får ikke muøigheten til å gjøre jobben selv siden nettbanken feiler, men kundeservice kan hjelpe, og tar det meste av pengene. Vitner om en ukultur en bør unngå.

Svar fra DNB Bank
05.08.2024 13:19

Hei, Steinar. Jeg er enig i at dette ikke var den mest elegante løsningen på et relativt lite problem. Kostnaden for avslutning og overføring til annen bank når det ikke gjøres selvbetjent er som du sier 75 kr, men om du er hindret fra å utføre avslutningen selv burde dette vært løst på en måte som ikke gikk ut over deg. Om du ønsker kan du ta kontakt med kundeservice og få dekket kostnadene - det skulle bare mangle om feilen ligger hos oss. /Even

Gir avslag selv om du kan betjene lånet

Omtale av  Nicklas

Hadde huslån sammen med noen andre hos DNB og fikk avslag hos DNB på å ta over lånet alene selv om både foreldre og besteforeldre kunne stille opp som kausjonist. Søkte i Nordea og fikk godkjent helt uten å bruke kausjonist da huset er verdt 400 000kr enn lånet og de mente det var helt unødvendig at andre setter noe i pant da. Nordea samlet billånet mitt med huslånet i tillegg så jeg får lavere rente på det og bedre råd hver måned.

Svar fra DNB Bank
05.08.2024 13:16

Hei, Nicklas. Det er leit å høre at du ikke hadde en god opplevelse hos oss. Uten å kjenne detaljene i saken er det vanskelig å si hvorfor utfallet ble som det ble, men jeg er i alle fall glad for at du har en situasjon nå som du er fornøyd med! :) /Hilsen Even

Uakseptabelt dårlig, elendig kundeservice og dyrt!

Omtale av  Irene

Elendig kundebehandling! Å løse små problemer tar timer i kø, først med en chatbot og deretter med en kundebehandler som er like ubrukelige begge deler, for så å bli avbrutt av operatør. IKKE BLI KUNDE HOS DNB! Det er latterlig dårlig service, aksjehandelsløsningen har svært ofte feil og alle tjenester er uakseptabelt dyre. Har holdt ut alt for lenge, da det er mye styr å bytte, men har fått nok nå!

Svar fra DNB Bank
25.07.2024 10:16

Hei, Irene. Dette var ikke hyggelig lesning. :( Det er ganske lenge siden vi har hatt lang kø på både telefon og chat, sett bort i fra korte perioder hvor det f. eks. har skjedd en større feil. Normalt kommer man gjennom i begge kanaler på sekundet. Derfor mistenker jeg at det må ha skjedd en feil hvis du opplever å bli avbrutt uten å få hjelp. Det vil vi gjerne undersøke nærmere, så hvis du sender oss en melding fra innboksen i nettbanken skal vi se på det med en gang! For å hoppe over chatbot'en kan du skrive "Snakke med menneske". Mine flinke kolleger sitter klare på chat hele åpningstiden for å hjelpe deg :) Jeg kan forresten enkelt bevise at vi er langt unna Norges dyreste på innskudd, lån og øvrige tjenester, men jeg er mer opptatt av å finne ut av om du har hatt en opplevelse hos oss som vi kan ordne opp i. Send gjerne en skriftlig henvendelse fra innboksen på det også, slik at vi får muligheten til å rette opp inntrykket. /Hilsen Even

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Norges dårligste?

Omtale av  Christian Ø

Bare ekstremt dårlig kundeopplevelse og vanskelig bank og ha med å gjøre. Etter 35 år sier jeg Morna

Svar fra DNB Bank
20.07.2024 14:40

Hei, Først og fremst, takk for at du har vært kunde hos oss i 35 år. Vi setter stor pris på lojaliteten din. Det er veldig leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse, som nå fører til bankbytte. Vi i DNB jobber kontinuerlig for å forbedre kundeopplevelsen og våre tjenester. Din tilbakemelding er viktig for oss, så det ville vært supert om du kunne sende oss en melding fra postkassen i nettbanken, så vi kan få en mer detaljert tilbakemelding, og kanskje kan lære noe av den. Takk igjen for din ærlige tilbakemelding. /Lene

Bare å bytte

Omtale av  Per

Sbanken skulle forbli slik du kjenner den sa de. Nå har keg en totalt meningsløs bank app og føler jeg har mistet oversikten helt.

Svar fra DNB Bank
20.07.2024 14:36

Hei Per, Takk for at du deler dine tanker med oss. Vi beklager at du har hatt en frustrerende opplevelse med Sbankens nye app. Vi forstår at endringer kan være utfordrende, spesielt når det gjelder noe så viktig som banktjenestene dine. Vårt mål er å gjøre bankopplevelsen din så enkel og intuitiv som mulig. Vi tar tilbakemeldingene dine på alvor og hvis du har spesifikke problemer eller forslag til forbedringer, vil vi gjerne høre mer. Hvis du trenger hjelp med å navigere i den nye appen, er vårt kundeserviceteam klar til å hjelpe deg. Ring oss på 55260000. /Lene

DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener
Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR