Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
DNB Bank
1.5
1 370 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 370 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 370 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
125
56
60
133
996
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no

Det var en gang.

Omtale av  Jan

På 90 tallet en helt grei bank, men så slo grådigheten inn. Nå er den norges desidert dårligste bank og det reklameres for millioner i alle slags media for å prøve å dra nye kunder. Noen vil sikkert la seg lure, men de fleste gjennomskuer propagandaen.

Svar fra DNB Bank
24.06.2024 10:59

Hei! Så leit å høre at du er misfornøyd med DNB. Kom gjerne med en konkret tilbakemelding om hva du er misfornøyd med, og eventuelt forslag til hva du tenker kan forbedres. Ha en fin dag! /Lisa

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

En forverring av kundeopplevelsen

Omtale av  Frederik

Etter at DNB kjøpte opp Sbanken har min opplevelse som kunde forverret seg betraktelig. Tidligere var Sbanken kjent for sin brukervennlige plattform og raske kundeservice. Nå opplever jeg at både nettsiden og mobilappen er mindre intuitive og tregere å bruke. Kundeservicen har også gått ned i kvalitet. Det tar lengre tid å få svar, og kvaliteten på hjelpen er ikke like god som før. Gebyrstrukturen virker også mer kompleks og mindre kundevennlig, noe som er frustrerende. Generelt har overgangen til DNB ført til at jeg bytter bank. Oppkjøpet ser ut til å ha svekket det som gjorde Sbanken unik og tiltalende i utgangspunktet.

Svar fra DNB Bank
20.06.2024 15:01

Hei Frederik, Det er trist å høre at du har valgt å bytte bank, men vi setter stor pris på at du deler dine tanker med oss. Vi vet at endringer kan være krevende. Til tross for noen tekniske hindringer, har vi strebet etter å sikre en sømløs overgang under oppkjøpet. Vårt hovedmål er, og vil alltid være, å gi deg den beste bankopplevelsen. Takk igjen for tilbakemeldingen din, den tar vi med oss i videre utvikling av våre produkter og tjenester. /Marthe

Kundebehandling hos DNB Karl Johan gt 27, 0159 Oslo

Omtale av  Tarik E. I

Hei. DnB er den værste banken jeg har vert kunde hos. I dag dro jeg for å være tolk for min mor som jeg har fullmakt for siden hun er 80 år gamme og ikke snakker bra Norsk. Vi dro til DNB Karl Johans gt .27, 0159 Oslo.Vi ble møtt av en saksbehandler som var sikkelig arrogant og frekk i tillegg. Han ville ikke snakke med meg og jeg kunne ikke bli med in, jeg måtte vente utenfor. Til slutt kunne han ikke hjelpe henne og jeg som har fullmakt for henne og tolk for henne fikk ikke lov til å snakke for henne. Denne saksbehandleren var sikkelig arrogant. Ikke hjelpsom i det hele tatt. Søppel bank Jeg, kone og min mor bytter bank så fort som mulig. Sånn behandling er uaktuelt.DNB er en bank vi aldri vill anbefale for noen.

Svar fra DNB Bank
19.06.2024 17:03

Hei, Tarik. Dette var ikke hyggelig lesning. Send oss en melding i nettbanken med informasjon om navn og når dere var det, så tar vi det videre til kontoret slik at de kan gjennomgå det. /Even

Fornøyd kunde fra A-Å

Omtale av  Mariell

Fornøyd kunde i mange år! Får alltid rask og god hjelp, samt god veiledning.

Svar fra DNB Bank
17.06.2024 11:51

Hei! Tusen takk for fin anmeldelse, dette blir vi veldig glad for å høre :-) /Lisa

Latterlig jalla nettside og app

Omtale av  Christoffer E

At den nettbanken er så forbanna dårlig enda i 2024 er helt ubegripelig. Det går ikke an å for meg å komme inn på fullversjon via mobil. Jeg er nødt å være på pc for å kunne gå inn i postkassen min og signere dokumenter. Sinnsykt jalla av norges største bank. Hvorfor i allverden kan dere ikke bare gjøre postkasse tilgjengelig overalt!

Svar fra DNB Bank
14.06.2024 13:11

Hei Christoffer! Så kjedelig å høre at du syns det. Men du skal kunne velge fullversjon via nettleser i mobil, etter du har skrevet inn fødsels og personnummer. Kontakt gjerne kundesenteret for hjelp/veiledning. Vi jobber stadig med å utvikle oss :-) /Viktoria

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Meget dårlig bank

Omtale av  Eva K. H. B

Ble overført fra S-banken og alt ble dritt. Hvorfor kjøper de en bank med kunder som hater DNB? Dårlig app. Helt krise. Går ikke å bruke. Byttet til ny bank. og får ingen hjelp med overføre ting. Ringer kundesupport som svarer at det er en annen avdeling som håndterer disse tingene. uff hold dere unna denne banken.

Svar fra DNB Bank
06.06.2024 14:31

Hei. Takk for melding. Vi kjenner til at behandlingstiden på bankbytte har vært lengre enn vi har likt i den siste tiden. Beklager dette. /Mariell

Skjulte vilkår / forskjellsbehandling?

Omtale av  Middels F. D. K

Til tross for at jeg har lønnsinntekt i DNB og møter kravene til SAGAs kundeprogram, vil de ikke oppgradere meg. De skylder på at jeg ikke har/ønsker å flytte boliglånet til DNB, men det står INGEN steder at det også er et krav at man må ha boliglånet hos DNB for å være SAGA kunde. Har søkt to ganger, og fått samme unnskyldning hver gang. Hvis dette er et absolutt krav, hvorfor kan de ikke liste det opp sammen med de andre betingelsene? Denne praksisen opplever jeg som forskjellsbehandling.

Svar fra DNB Bank
05.06.2024 12:38

Hei! Denne informasjonen står på nettsiden vår under informasjon om Saga-programmet :-) Du kan se det her: https://www.dnb.no/kort/saga . Det står under "hvem kan få SAGA-kortet?". Der står det følgende: "Du må oppfylle ett av disse kriteriene og ha lønnsinngang til konto i DNB." /Frida

DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener
Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR