Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert oktober 2024
DNB Bank
1.5
1 365 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Nøytral trend

DNB Bank opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 365 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 366 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
125
56
60
132
993
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 366 verifiserte omtaler på Bytt.no

Dyr og kjip

Omtale av  Lena

Jeg forlot Dnb av følgende grunner: 1. De er dyre, og det virker som de ikke prøver å være konkurransedyktige fordi de har mange naive og trofaste kunder, som jeg var, som kan melkes. Jeg fikk beskjed om at mitt boliglån måtte deles opp i flere deler (og så tok de gebyr for flere av delene), mens Storebrand kunne gi meg ett lån og ett gebyr. Jeg bad også om bedre rente året før jeg forlot dem, men fikk bare "nei". 2. De tar ut masse utbytte til eierne etc. i stedet for å gi tilbake til kundene Og 3. er grunnen til at jeg skriver her når jeg allerede har forlatt Dnb: Jeg sendte melding i går om jeg ville avslutte kundeforholdet mitt. Jeg fikk da ingen advarsel om at min BankID var knyttet til dem, og var plutselig uten BankID. Da jeg fikk skaffet meg ny i ny bank i dag, sier kundebehandleren at hun mener man skal få tid på seg til å overføre bankID til ny bank. Det hadde vært god service, men fra Dnb fikk jeg bare en e-post -etterpå- at jeg ikke lengre hadde BankID.

Svar fra DNB Bank
15.06.2023 20:04

Hei Lena. Vi kan ikke få inn på enkeltsaker her, men det er veldig leit å høre at du ikke har vært fornøyd. Angående BankID så skal man skal få beskjed om at blant annet BankID avsluttes dersom man avslutter kundeforholdet. Det er en del av vår rutine, så dersom du ikke fikk denne informasjonen er det ikke annet å gjøre enn å beklage. Fint å høre du har fått ordnet med BankID i ny bank nå! Vi takker uansett for tilbakemeldinger og tar det med oss videre. Håper du vil gi oss en sjanse en annen gang - i så fall er du velkommen tilbake. Ønsker deg en fin dag. /Betina

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Banditt bank = DnB

Omtale av  Kurder94

For en dritt bank. De tvinger deg å bytte bank fordi du har ikke friheten til å gjøre hva du vil med de. Så har de baller til å trekke 75 kr for bytte av bank. SKAM! MÅTTE DE BRENNE I HELVETE!

Svar fra DNB Bank
14.06.2023 10:20

Hei! Veldig leit å lese at du har hatt en dårlig opplevelse. Uten mer kontekst er det vanskelig å forklare hva som har skjedd.

For en Dritt Bank.

Omtale av  Teisen

Student i utlandet. Brev sendt per e-post. Kontroll UT er i kontakt 4 av 5 dager, hvor respons er relativt raskt. Opp mot 2 ganger dagen. Enighet på at kundeforholdet avsluttes, og kontroll får beskjed om kommende midler. Kontroll slutter å svare dag 5, etter utallige e-poster. Kundeservice er søppel, og er tydeligvis «redde» med å kontakte leder, og har ikke mulighet til noe annerledes enn kunder å kontakte kontroll. Dag 8, mandag etter helgen. Ny kontakt gjenopprettes med kundeservice, og får en garanti om at dette skal løses i dag, innen time. Gått nå 5 timer, ringt inn 3 ganger og forklart meg selv til 3 forskjellige personer. Ingen fremgang, dritt bank offisielt. DnB DrittNettBank. Venter enda på respons, og kundebehandler nå gjemmer seg og tar ikke kontakt igjen fordi h*n har tydeligvis lovet noe han ikke burde. Amatører.

Svar fra DNB Bank
12.06.2023 14:39

Hei. Leit å høre at du ikke har fått tilbakemelding etter at du har blitt lovet dette. Kundesenteret har ikke innsyn på saker som blir sendt fra Kontroll-avdelingen, og det kan ta noe tid før kundesenteret får tilbakemelding når vi har sendt de en mail. Håper du får svar om kort tid, men oppretthold gjerne kontakt med riktig avdeling på epost ettersom det er de som vil ta dette videre. /Elisabeth

Elendig kundeservice

Omtale av  Preben S. G

Har igjen hatt dårlig erfaring med kundeservice hos DnB. Søkte om finansieringsbevis hos DnB i forbindelse med et boligkjøp hvor sbanken ikke tilbyr lån til aksjelelighet. Sbanken sendte over i løpet av få dager finansieringsbevis, mens dnb etterspør dokumentasjon som de har fått oversendt tidligere! Nå ble jeg igjen kontaktet fordi min far må svare på enkelte spørsmål knyttet til arv. Svarer uregelmessig på mail hvor det tar flere dager mellom henvendelsene og har fremdeles ikke fått et finansier etter 3 uker!

Svar fra DNB Bank
07.06.2023 14:20

Hei! Veldig leit å lese at du har hatt en dårlig opplevelse. Vi har dessverre ikke tilgang til å se på saken her over bytt.no, men hvis du tar kontakt med kundeservice undersøker vi gjerne nærmere hva som kan ha skjedd. /Marthe

Høye på hesten

Omtale av  Td

Kanskje tidenes dårligste bank og søke boliglån. De reklamerer for DnB ung og boliglån, men megler har unngått og svare på samtlige meldinger og ghostet HELT etter all dokumentasjon er sendt inn. Hva slags kundeservice er det? Nå har jeg fått lån et annet sted på 4mnok, alene. Det er visst småpenger for DnB. Skal aldri ta med meg pengene dit hvert fall.

Svar fra DNB Bank
08.06.2023 16:06

Hei! Dette var leit å lese om, og absolutt ikke slik vi skal fremstå i en av livets viktigste situasjoner. Beklager opplevelsen du har hatt hos oss. /Even

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Kodebrikke sperret! NULL hjelp og frekk rådgiver!!

Omtale av  Sara

Jeg ringte DNB på vegne av min far som satt RETT ved siden av meg. Fordi kortet hans ikke virket som den skulle! HUN jeg snakket med begynte å snakke om BankID appen. Å jeg forklarte til henne han har parkinsons, og kodebrikke er lettere. Pluss at det ikke hadde noe med bankort å gjøre. Å at jeg hjalp han når han spør SELV om hjelp. Hun forsvant i noen få minutter og kommer tilbake å mener jeg driver med ID tyveri til min egen far. Jeg fikk henne til å snakke med han selv, og likevel sperret hun kodebrikken hans. Vi ringte for ny bankkort og hun snakket om noe HELT annet og var VELDIG frekk i tilegg!! Å sier vi må til Bank kontor uansett hvor syk han er. Hun DRITER i kunden uansett hvor mye vi prøvde å forklare, jeg er min fars verge og har fullmakt! Har ALDRI hatt problemer med det før denne gangen! Det er HELT latterlig kundeservice!! Det at hun kan være så nedlatende og frekk.. hun ville ikke høre på hva verken jeg sa eller han sa. Dette er IKKE greit. Dere trenger å trene opp rådgiverne deres på nytt!

Svar fra DNB Bank
05.06.2023 21:55

Hei Sara. Jeg forstår din frustrasjon, og leit at du hadde en dårlig opplevelse. Hvis du er din far sin verge skal du helt fint kunne bestille kort til han fra din egen nettbank. Ta gjerne kontakt med oss igjen, via telefon, chat eller nettbankmelding hvis du har noen flere spørsmål, og om vi kan hjelpe deg. /Viktoria

Kjøper opp markedet

Omtale av  Mats L

DNB har tatt over Sbanken noe jeg synes er dårlig.. Hvorfor kan ikke DNB bare godta at det er utfordrer i markedet. Dro fra Sbanken med en gang DNB tok over, og de fjernet Apple pay. Dette blir for dårlig DNB, la markedet vokse selv, uten at dere skal kjøpe opp og ta over.

Svar fra DNB Bank
05.06.2023 10:13

Hei Mats! Så leit å høre at du er misfornøyd med DNB og Sbanken. Håper vi vil kunne vise deg at vi ikke er så verst likevel, og at du vil endre mening om oss i fremtiden :-) /Frida

DNB Bank har 1 366 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener
Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR