Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
DNB Bank
1.5
1 370 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 370 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 370 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
125
56
60
133
996
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no

Elendig kundebehandling! Mistrodd, og blir sett på som en kriminell uten å være det

Omtale av  Misfornøyd

Elendig kundebehandling! Mistrodd, og blir sett på som en kriminell uten å være det. Kundeforhold i 46 år uten noe galt fra vår side. Men NÅ får jeg/vi ikke investere i hva vi ønsker, eller bruke penger på det vi vil. Det er det DNB som ser seg rett til å undersøke. De stopper vår utenlandsbetaling uten å si fra, og nå brukt en uke på å svare på mine/våre spørsmål. Det er kunde-trakassering, og vi blir syke av denne dårlige behandlingen. Det de gjør og har gjort, har en risiko og konsekvens for oss, som de driter i (unnskyld uttrykket). Vi kommer ingen vei. De bare spyr ut ekle og truende mail, uten å ta kontakt pr. telefon. Den finnes ikke lenger. VI ringer kundeservice, men de kan aldri svare på noe som helst i forhold til denne saken. Dette MÅ frem, og håper flere misfornøyde kunder kan stå sammen om å stoppe denne form for kundebehandling.

Svar fra DNB Bank
23.10.2019 13:59

Hei! Takk for din tilbakemelding! Det stemmer som du sier at betalinger til utlandet kan bli stoppet dersom det mangler tilstrekkelig informasjon om betalingen. Dette er ikke noe bankene gjør for å være vanskelige, men er et ansvar bankene har til Finanstilsynet som går på å hindre blant annet hvitvasking. Bankene har de senere årene blitt pålagt en strengere kontroll av internasjonale betalinger. Dette skjer ved at alle involverte banker screener alle betalinger mot diverse lister. Deretter gjøres det en individuell vurdering om de trenger å innhente mer informasjon eller om betalingen skal utføres, stoppes eller fryses. Jeg kjenner ikke den aktuelle betalingen, men har du mottatt spørsmål rundt betalingen fra vår avdeling for internasjonale betalinger så kan du svare på denne så vil betalingen i de fleste tilfeller bli utført. Merk at betalinger kan bli stoppet dersom det er grunn til det. Det kan eksempelvis være dersom det er til land hvor det foreligger sanksjoner. /Jørgen

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Alltid god service har hatt banken, avdelingen i Larvik i 50 år.

Omtale av  Steinar N

Bestandig god service. Da vi skulle bygge hus i 1980 var det lån på dagen.

Jeg skulle fikse kortet mitt og innbetaling

Omtale av  Anonym

Jeg skulle fikse kortet mitt og innbetaling. Men han spurte slike sikkerhetsspørmål. Han trodde ikke at det var meg. Veldig dårlig gjort, vi kan like godt facetime neste gang. Idiotisk.

Svar fra DNB Bank
23.10.2019 14:00

Hei! Det stemmer at vi stiller kontrollspørsmål når kunder tar kontakt med oss. Dette gjør vi alltid og er en del av sikkerhetsrutinen vår. Når vi snakker med kunder vil vi alltid gjøre dette for å forsikre oss om at det ikke er noen andre som tar kontakt med oss og utgir seg for å være deg. /Jørgen

Arrogante

Omtale av  Kai S. H

Har aldri følt meg så liten og ubetydelig som kunde før! Har vært kunde der siden 1993, aldri mer!!

Utrolig dårlig

Omtale av  Kwiking

Vi har prøvd å endre admin i banken siden Desember og vil du ikke tro, at til dags dato er dette fremdeles ett problem å få til! Vi har sittet utrolig mange timer i telefon med kundeservice og fått beskjed gang på gang at ting skal være i orden nå, men det er det aldri. Vil absolutt anbefale folk å ta laaaang avstand fra DnB og finne seg en annen bank.

Svar fra DNB Bank
23.10.2019 13:34

Hei! Sånn jeg forstår det gjelder det bytte av tilganger på bedriftsnettbank? Det skal selvfølgelig ikke ta lang tid så her må det være en feil som ligger til grunne og det er selvfølgelig beklagelig. Vi får dessverre ikke undersøkt dette her, men send oss gjerne en melding fra postkassen i nettbanken din så lover jeg at vi skal få rettet opp i det! /Jørgen

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Lite hyggelig telefonsamtale

Omtale av  Zelin

Ufyselig kvinnemenneske jeg snakket med på telefonen. Hun ringte meg angående refinansiering etter at jeg sendte søknad. Det er HELT greit at jeg ikke fikk lånebeløpet jeg ønsket, men hun var lite hyggelig og ønsket ikke å høre på hva jeg hadde å si. Negativ tone og til tider freidig. Hun burde ikke jobbet med mennesker. Ønsker ikke lenger å være kunde etter denne samtalen.

Svar fra DNB Bank
23.10.2019 13:34

Hei Zelin! Kjedelig å høre at du opplevde rådgiveren vår slik. Dette er naturligvis ikke noe vi kjenner oss igjen i. Det er derfor fint om du vil sende en melding fra postkassen i nettbanken din hvor du forteller om din opplevelse så får vi muligheten til å gå dette opp. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge og takk for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding :) /Jørgen

Arrogant

Omtale av  Eivind

DNB tjener penger så det griner etter men er ikke villig til å i nærheten matche andre bankers rente, selv om man er førstegangslåner og ung - i programmet BLU. Ellers er de fin på design og brukervennlighet i portalen. Men de prioriterer som alle andre å drysse milliarder på de som har aksjer på bekostning av Ola Nordmann. Tok også 3 måneder å få svar.

Svar fra DNB Bank
23.10.2019 13:33

Hei Eivind! Vi justerer renten etter markedet. Dersom du er uenig i renten din så ta gjerne kontakt med oss på chat eller telefon så tar vi selvfølgelig en kikk på det for deg. Du kan også sende en melding fra postkassen i nettbanken. Normalt får du svar innen 24 timer. /Jørgen

DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener
Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR