Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
DNB Bank
1.5
1 370 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 370 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 370 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
125
56
60
133
996
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no

I have ordered a one-time-code-device multiple times, still no solution from DNB

Omtale av  Tor

Sender en omtale på vegne av en venninne av meg som bor utenfor Norge, da dere har gjort det tilnærmet umulig for henne å få tilgang til bankkontoen sin og heller så langt ikke har klart å få orden på problemet. Hun har ikke mulighet til å selv sende omtalen da hun ikke har norsk nummer. Håper på et nyttig svar om hva som kan gjøres for å løse saken. "In January of this year, I noticed that the once-time-code device was no longer working. I called DNB with +47 91504800, for ordering a new once-time-code device. The problem: Since January till today, I have ordered the once-time-code device a total of 4 times, but till today I haven’t received it. I have visited and asked the local post office regularly. I had to call DNB almost 15 times to make those 4 orders. Since I make an international call from Asia I get an expensive phone bill, sometimes the phone gets disconnected automatically after waiting in a long queue. The main sufferings: 1. Each time I call for this help, usually a different staff picks the phone. Sounds like they do not follow up a case. So, each time I need to tell the story from the beginning. 2. I requested them to do a proper follow-up on it and let me know the reason for not reaching the device to me. They mentioned that calling me is not in their policy. My question is how many times will I call them and how do I know that it is really going to be solved this way? One of their staff suggested me to change my address. It was a little ridiculous to me, because I have received my visa cards from DNB twice, using the same address. Also, in February, I received my document from Canada using the same address. My concern: 1. I am not sure if they are charging against each order of the once-time-code device, although I haven’t received it yet. 2. Around last December, I borrowed a small amount from the master card while my visa card was not working for an international payment. Now, since I cannot open my bank account, I cannot pay the loan. I think I am getting to pay a loan interest for that. 3. Overall, I am worried if I will get the solution to this problem or when I will get it solved. I am getting enough reason of feeling insecured with DNB that i can really get my money when I need. Therefore, I am ready to close my account unless the problem is solved. May I request a useful suggestion to get the issue solved immediately, please?"

Svar fra DNB Bank
13.05.2022 13:04

Hei! Utrolig kjedelig situasjon, og jeg har forståelse for at dette er frustrerende. Jeg har ikke innsyn i akkurat denne saken for å kunne gi et godt svar på hva som har skjedd, men generelt kan jeg si at vi oftest sender kodebrikker til utlandet rekommandert og at disse kan spores via et sporingsnummer hos Posten/DHL. Når en kunde bosatt i utlandet etterlyser en kodebrikke som ikke har kommet frem kan vi hente ut sporingsnummeret og søke opp hvor den befinner seg. Hvis ikke det har blitt gjort er det beklagelig. Når vi sender fra oss en kodebrikke er det opp til postvesenet i Norge og i landet hvor kunden befinner seg å levere den til adressen vi har registrert på vår kunde. Jeg kan derfor ikke helt se hvorfor det skal være verre for postvesenet i dette landet å levere kodebrikken enn kortene, som kunden sier å ha mottatt. Begge to sendes i relativt små konvolutter og skiller seg ikke veldig fra hverandre. Uansett, jeg skulle gjerne forsøkt å løse denne saken uten å be henne kontakte oss igjen, men jeg har ikke lov til å be om kundedata her på en offentlig plattform. Ta gjerne kontakt og be om at vi sporer forsendelsen, så håper jeg dette løser seg en gang for alle :-) /Hilsen Even

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Vanskelige å komme i kontakt med og arrogant kundeservice.

Omtale av  Jens B

Dette er ikke en bank for ordinære private mennesker eller SMB markedet. Meget vanskelige å få tak i kundebehandler. Forsøk å levere en klage til dem, du bare looper og ender opp med å måtte ringe kundeservice for å klage på kundeservice. Snedig. Utrolig arrogante kundebehandlere som blir irritert på deg som kunde og som faktisk legger på når kunden blir irritert. Krever at du skal dokumentere i form av skjemaer og pass, lønnsslipper osv.med 7 dagers frist. Men har selv brukt over 2 år på å gi tilgang til mitt barns aksjefond. Dette etter at alle papirer og dokumentasjon er innsendt. Blir å slette alle private relasjoner til denne banken. Firmaene er jeg i ferd med å bytte bank på alt nå. Takk for meg DNB

Svar fra DNB Bank
13.05.2022 13:07

Hei, Jens. Vi jobber kontinuerlig med å redusere ventetiden inn til oss, men det kan være stor pågang på linjene, særlig midt på dagen. Vi er åpen fra 07:00 og helt til 23:00 alle dager både på telefon og chat. Erfaringsmessig er det litt enklere å komme raskt gjennom på morgen, ettermiddag og kveld :-) Når det gjelder kundeopplevelsen din så er det langt unna det vi ønsker at du skal sitte igjen med etter å ha vært i kontakt med oss. Håper du gir oss en sjanse til å rette opp inntrykket! /Even

Bryr seg ikke om kundene

Omtale av  Turid F

Kundeservice i DNB er helt bortkastet. Bryr seg ikke om kundens behov, og er tildels uhøflige. Bytter nå bank etter å ha vært kunde altfor lenge, ca 25 år

Svar fra DNB Bank
12.05.2022 14:39

Hei Turid! Veldig leit å høre at du bytter bank etter så mange år. Slik ønsker vi ikke at det skal være. Jeg håper du vil kontakte vårt kundesenter og forklare nærmere hva som er skjedd, slik at vi kan se nærmere på det. /Betina

U profesjonell og agressiv behandling av ansatt og vaktene på DNB Karl Johan

Omtale av  Daniel E

ATM Karl Johan registrerte penger trekk på master kort mens jeg ikke fått pengene. Jeg kom til Bank kontor direkte for å få svar ang disse bort førte penger. Jeg truffet en uerfat ung ansatt som ikke vet klart svar å gi meg. Så ville jeg prøve å spørre fra annen ansatt igen for å få bedre info ang det, jeg forsøkte å stå i kø på nytt for å få kø lapp igjen. Jeg ble stoppet av vaktene på veldig uhøflig og agressiv måte, jeg ble dyttet og fornærmet . Dem fortalte meg at selve ung ansatt anbefalte det, jeg forstått dette pga ( at jeg må ikke gjentar samme spørsmål til annen ansatt, da det blir mindre perstisje for han). Jeg klager begge vaktene og den u erfat ansatt for fornærmelse som på gått meg.

Svar fra DNB Bank
12.05.2022 14:38

Hei Daniel, Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse på vårt kontor. Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her. Håper derfor du vil ta kontakt med vårt kundesenter på telefon: 91504800 eller chat fra innlogget nettbank, så kan vi se nærmere på hva som er skjedd. Man skal selvfølgelig ikke bli behandlet slik. Når det kommer til penger som er trukket fra konto, men ikke kommet ut fra minibank kan du sende en reklamasjonssak på det via nettbanken. Gå til Dagligbank og lån - Postkasse - Reklamasjon eller klage. Da ser en saksbehandler på det. /Betina

Dyr bank uten mulighet for Apple Pay

Omtale av  Kjetil H

Banken er i dyreste laget uten jeg føler jeg får "noe ekstra" de nekter også å implementere Apple pay pga de eier litt i Vipps.

Svar fra DNB Bank
10.05.2022 22:37

Hei. Leit å høre at du ikke er fornøyd med oss. Vi vurderer stadig å få på plass Apple Pay, men vi vet foreløpig ikke om/når det eventuelt vil komme på plass. /Elisabeth

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Trenger Fullversjonen - ikke den forenklede utgaven

Omtale av  Kristian V. A

Sliter skikkelig med strukturen til DnB: Javel, Nettbanken kan være grei å ha tilgang til. Men så snakker de også om Mobilbank - mens jeg trenger Fullversjonen for bl.a å få tilgang til lån. Det er klin umulig å komme seg inn på Fullversjonen fra mobil, for alle lenker trekker meg inn i den begrensede Nettbanken. Jeg mener - hvor vanskelig kan det være å lage en nettbank som gir en god kundeopplevelse??

Svar fra DNB Bank
09.05.2022 08:47

Hei Kristian! I fullversjon av nettbanken så vil man få tilgang til flere funksjoner enn i mobilbanken, men vi jobber med løsninger for mobilbankappen slik at man skal få mulighet for å utføre de samme tjenestene uansett hvor du logger inn :) I mellomtiden kan du logge inn i fullversjon av nettbanken på mobilen din via m.dnb.no. du må da legge in nditt fødselsnummer og trykke på Logg inn. Deretter skal du få opp valg "Gå til fullversjon". Deretter kan du fortsette innlogging for å få opp nettbanken på din mobil. /Ann-Kristin

Elendig bank med dårlig kundeservice

Omtale av  Jarle

Dette er en bank for folk som ønsker å bli ignorert av kundeservice og ha dårlige banktjenester. Pluss det å spise opp S'banken. Styr unna!

Svar fra DNB Bank
09.05.2022 08:48

Hei! Leit at du har hatt en dårlig opplevelse når du har vært i kontakt med oss, slik skal det såklart ikke være. Ta gjerne kontakt med oss på nytt dersom du fortsatt har behov for hjelp, så håper jeg vi kan rette på inntrykket :) /Ann-Kristin

DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener
Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR