Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋼ Skriv
Oppdatert november 2024
DNB Bank
1.5
1 370 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til Ă„ bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 370 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. GjĂžr du?
POPULÆRT đŸ”„
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
SÞk boliglÄn hos flere banker
SÞk boliglÄn hos flere banker med én sÞknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 Ă„r. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 370 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
125
56
60
133
996
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nÄ én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler pÄ Bytt.no

Velger Vipps i fremfor Apple Pay 🤣

Omtale av  Uar

Når omtrent 60 prosent av smarttelefon markedet i Norge benytter seg av iPhone, er det BS at DNB velger å satse på Vipps istedet for Apple Pay. Jeg brukte Android for en periode og utenom å "vippse" små penger til folk brukte jeg alltid Google Pay til alt. Dere gjør bare ting vanskeligere. Lettere å skifte bank enn å vente på at DNB gir støtte for Apple Pay rett og slett og dette emnet er noe ganske mange har tatt opp. Ta dere sammen og implementer Apple Pay, ikke bli igjen i fortiden!

Svar fra DNB Bank
03.05.2022 09:27

Hei, takk for tilbakemelding! Vi har Apple Pay ofte oppe til vurdering, men vi velger per dags dato til å fokusere på Vipps sin betalingsløsning! Vi håper vi kan komme med tjenester i fremtiden som snur ditt syn på våre tjenester i dag! /Lars

Tar 2 minutt
PĂ„ en skala fra 1 til 5
Hvor fornĂžyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Sperring av kort uten varsel

Omtale av  H

Utsending av nytt Masterkort ble stoppet uten varsel og begrunnelse. For å bestille nytt kort er det kun et valg: sperr og bestill. Derfor ringte jeg kundeservice som sa de skulle sende nytt kort. Neste dag var kortet sperret. Så da er det bare å vente 10 dager på nytt kort. DnB har ingen forklaring på hva som har skjedd.

Svar fra DNB Bank
03.05.2022 09:26

Hei! Leit å høre at du har opplevd dette når du har forsøkt å bestille nytt mastercard. Det er vanskelig for oss som svarer her å kunne se hva som kan ha skjedd her og hvorfor kortet har blitt sperret, men om man tar kontakt med vårt kundesenter på telefon 915 04800 eller via innlogget chat i nettbanken så vil en rådgiver kunne undersøke dette nærmere hos oss. Ønsker deg en fin dag! /Lars

Gjerrigste banken i Norge

Omtale av  Geir

dårligste rente, dårlig kundeservice, grådig eiendoms megler ++ Så fort salget av leiligheten var gjort var kunde servicen borte

Svar fra DNB Bank
29.04.2022 14:37

Hei, Geir. Vi er liker ikke når kunder har dårlige opplevelser hos oss. Det stemmer likevel ikke at vi er dyrest på rente, for vi har beviselig konkurransedyktige priser som står seg godt i prissammenligninger. /Even

Utilgjengelig, arrogant overformynderi

Omtale av  Tone

Tro ikke at du kan bruke dine egne penger sim du vil i Dnb. Min konto er sperret for betalinger til utlandet fordi dnb mener jeg er utsatt for svindel. De vil bare hindre meg i å kjøpe bitcoin og trade. Når man ringer kundeservice er det alltid over 50 foran deg i køen og om du kommer frem kan de ikke hjelpe og henviser til avdelinger som kun kan kontaktes gjennom meldingstjenesten og mail. De sender stygge og arrogante meldinger der de forlanger forklaringer og dokumentasjon og selvom de ikke selv gir seg noen tidsfrist for sine svar, gir de deg kort frist. De truer med å vurdere kundeforholdet. Vel, nå er det jeg som vurderer å bytte bank etter nesten 50 år som kunde.

Svar fra DNB Bank
29.04.2022 14:40

Hei, Tone! Dette vet du sikkert fra før, men som en del av AML-arbeidet og Hvitvaskingsregelverket, er DNB pålagt å blant annet ha oppdaterte opplysninger om våre kunder, blant annet på formålet med ulike transaksjoner. Vi ønsker alltid å behandle saker så enkelt og greit som mulig, og hvis man mottar en slik melding trenger det absolutt ikke være slik at man er mistenkt for noe ulovlig. Vi setter stor pris på tilbakemeldinger som denne, for vi vet at slike kontroller kan oppleves som ubehagelig, og det er helt sikkert ting som kan gjøres bedre fra vår side :-) /Hilsen Even

Dårlig kundeservice

Omtale av  Gjermund H

Det er klin umulig å komme gjennom til DnB for hjelp. Kun dårlige forslag med at du må svare på spørsmål,lange ventetider. Hvem har anledning til å sitte i tlf i 20 -30 min for å vente. Her bør DnB skjerpe seg.

Svar fra DNB Bank
29.04.2022 12:20

Hei, Gjermund. Vi jobber kontinuerlig med å redusere ventetiden inn til oss, men det kan være stor pågang på linjene, særlig midt på dagen. Vi er åpen fra 07:00 og helt til 23:00 alle dager både på telefon og ch. Erfaringsmessig er det litt enklere å komme raskt gjennom på morgen, ettermiddag og kveld :-) /Even

Søk boliglån hos flere banker
SÞk boliglÄn hos flere banker med Lendo
Send én boliglÄnsÞknad til flere banker. Se om du kan spare pÄ Ä refinansiere boliglÄnet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lÄnebelÞp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 Är, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Umulig å komme i kontakt med dnb

Omtale av  Britt

Prøver å få kontakt men mer enn 50 stk foran i kø sier de. Ventetid på nesten en time

Svar fra DNB Bank
29.04.2022 12:21

Hei, Britt. Vi jobber kontinuerlig med å redusere ventetiden inn til oss, men det kan være stor pågang på linjene, særlig midt på dagen. Vi er åpen fra 07:00 og helt til 23:00 alle dager både på telefon og chat. Erfaringsmessig er det litt enklere å komme raskt gjennom på morgen, ettermiddag og kveld :-) /Even

Ingen Apple Pay

Omtale av  Håkon

Som andre har nevnt er det ikke mulig med Apple Pay. Jeg benytter omtrent bare kontaktløs betaling. Det er billigere å bytte bank enn telefon, så da er vel valget enkelt da. DnB må opp i ringa.

Svar fra DNB Bank
26.04.2022 21:15

Hei, takk for tilbakemelding! Vi har Apple Pay ofte oppe til vurdering, men vi velger per dags dato til å fokusere på Vipps sin betalingsløsning! Vi håper vi kan komme med tjenester i fremtiden som snur ditt syn på våre tjenester i dag! /Vinjar

DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler pÄ Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener
Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar pÄ Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil pÄ Bytt.no og kan derfor svare pÄ omtaler og invitere sine kunder til Ä dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil pÄ Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 mÄnedene besvart omtaler fra sine kunder for Ä lÞse problemer, besvare spÞrsmÄl eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil pÄ Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for Ă„ innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis fÄ tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder pÄ Bytt.no. Det sikrer i stÞrre grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

SĂžk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR