DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Alle kunder har ingen forpliktelse til å forskuddsbetale kredittkortet før forfallsdagen. Det er ulovlig når DNB tvinger kundene til å forskuddsbetale, når DNB ser på refusjon / tilbakebetaling fra et annet selskap som en forskuddsbetaling, og når DNB krever renter når refusjonen / tilbakebetalingen flyttes til sparekontoen. Jeg fikk tilbakebetaling A Kr. fra et annet selskap til mitt DNB kredittkort, og så flyttet jeg A Kr. til min DNB sparekonto fordi 1. A kr. var en tilbakebetaling fra en ting som jeg allerede hadde betalt til DNB for noen måneder siden. 2. A kr. ikke var en ny shopping som jeg måtte betale neste måned. 3. A kr. ikke var en penger som jeg måtte forskuddsbetale før forfallsdatoen. Det å flytte A Kr. til sparekonto var en helt riktig måte å gjøre, fordi DNB ikke fortjente A Kr.. Jeg hadde kredittkort shopping kun B Kr. i samme måneden, mye mindre enn A kr., så etter flyttingen var det A-B=+C Kr. igjen i kredittkort kontoen. Men DNB kundesenter sa at A Kr. var et pengeuttak, og da hadde du +C Kr. igjen i kredittkort kontoen, så måtte du betale renter for differanse B Kr. CRAZY!!! Hvorfor ble B Kr. shopping plutselig differanse for å belaste renter? Det er helt feil og ulovlig at DNB så på B Kr. som differanse og A Kr. som en forskuddsbetaling og et pengeuttak og så belastet renter D Kr. fra min kredittkort kontoen direkte. DNB stjal renter fra kunde!!!
Hei, leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Jeg får dessverre ikke sett på enkeltsaker her. Dersom du mener noe er gjort feil fra banken sin side håper jeg du kan ta kontakt med kundeservice igjen slik at vi kan se på saken din på nytt. Alternativt kan du sende oss en klage. Det gjør du under Dagligbank og Lån - Postkasse - Skriv til oss. /Lisa
Er du ikke etnisk norsk, Løp!! Jeg har vært kunde i DNB i mer enn25 år. Vi ble overført til Dnb etter at min bank (hvor jeg var kunde,) ble kjøpt/overtatt av dnb. Kundeforholdet mitt i DNB pr. idag er både bank og bedrift. Jeg har ingen for for lån i dnb eller forsikring i DNB og dette skyldes DNB holdningen mot meg som kunde. Jeg klarte aldri å få gode råd fra DNB, eller god veiledning eller en løsnig. De svarer som maskiner, gir minst mulig svar/informasjon . Svarene er ofte passive, ganske generelle og ikke brukbare! Jeg føler meg ikke godt bevaretatt som en kkunde! De er de første som snur ryggen til meg, når jeg trenger dem!! De sier for eksempel: -"Du har dyre lån" -Ja, ok! Kan dere tilby noe bedre ? -"Nei!!"!! Men så kontakter de meg og spørre om jeg er interessert i flyte huslånet mitt fra husbanken til dem!! heheheheheheeee!!!! Slik har komunikasjonen vært mellom oss gjennom årene. De kan bare be meg om å flytte til en annen bank, hvis de ikke ønsker folk fra andre bakgrunn enn etniske nordmenn i banken sin!! Du kan ikke være det største konsernet i norge også behandle dine "Ikke norske kunder" som om de er et fornærmelse for banken!!.
Leit å høre at du føler det slik! Hvis du har noen konkrete eksempler på hvor du mener du er blitt forskjellsbehandlet så ønsker vi at du sender inn en klage. Det gjør du under Dagligbank og Lån - Postkasse - Skriv til oss /Maren
Jeg har allerede begynt å bruke andre bank kort enn DNB sine for å handle ettersom DNB velger å unngå Apple Pay. Og den ENESTE grunnen til at DNB er vrange er fordi det konkurrerer med deres egne interesser i Vipps. Noe som er veldig synd ettersom jeg egentlig har DNB som hovedbank i alt fra lån til fond og forsikringer og ønsker å bruke DNB i alle bank tjenester. Det at DNB fortsatt tviholder på den idiotiske argumentasjonen om at Apple Pay ikke har nok oppslutning enda er ren sprøyt. Kontaktløs betaling som de støtter, er ikke kontaktløs på summer over 500, Vipps støttes bare noen steder som betalingsløsning, er mer tungvint og fungerer ikke i utlandet. Apple Pay derimot støttes i hele verden og fungerer mer eller mindre overalt, kontaktløst. Kan dere ikke bare gi kundene det de ønsker og innse at Vipps ikke vil vinne over Apple Pay? Hjelper ikke kundeinteresser, kun kundeflukt, for at DNB skal lytte til kundene sine?
Leit å høre at du velger å gå over til å bruke kort fra andre banker fordi vi ikke tilbyr Apple Pay. Vi har dessverre ikke noe ny informasjon om Apple Pay enn det vi har informert om tidligere. Vi vurderer Apple Pay og andre former for mobilbetaling fortløpende. Hva vi kommer med – og når vi kommer med det – avhenger av en rekke forhold som blant annet modenhet og etterspørsel i markedet samt tekniske og økonomiske forhold. Vi håper selvsagt at dette kan bli aktuelt i fremtiden, og at du da velger å ta i bruk kortene fra DNB igjen. /Lene
Umulig å logge inn på fullversjon fra mobil. Vanskelig å finne og når man først finner frem virker ikke lenken
Hei, vi jobber med å få en bedre løsninng på problemet med å komme seg til fullversjonen på mobiltelefon. Foreløpig kan man bruke https://www.dnb.no/om-oss for å logge inn på fullversjonen. /Lene
Har bare god erfaring med kundeservicen, synes både nettsiden og appene der gode å bruke, og mange fine tilbud gjennom "supertilbudene". Men mangel på apple-pay gjør at jeg nå ser etter andre banker å bytte over til. I dag er man nødt til å bruke tredjepart-løsninger som f.eks. Curve for å ha mulighet til å betale med mobilen. Dette er ikke en løsning jeg er tilfreds med, og tålmodigheten til DnB har rent ut.
Hei, det var leit å høre. Det er dessverre ikke noe nytt å melde angående muligheten for å få Apple-Pay. /Lene
Nå er min kontoer sperret. Har vært kunde i DnB i all min tid , har aldri hatt anmerkninger men nå er kontoene sperret så jeg får anmerkninger. Manglende id i bank. Har hatt fast inntekt i alle år og handler ikke med utlandet. Så hvorfor er jeg mistenkt for hvitvasking. Paragraf 16 i hvitvaskingloven setter ikke slike krav til id i bank. Det er forskjell på må og kan. DnB er en dårlig bank! Dårlig service fra DNB. Jeg skal bytte bank.
Hei. Banker er pålagt av finanstilsynet til å ha oppdatert legitimasjon fra alle kunder. Vi har sendt ut brev, melding i nettbanken, mail og SMS til våre kunder om dette. Ta gjerne kontakt med kundesenteret slik at vi kan hjelpe deg med legitimering. /Elisabeth
I am very outraged that nowadays the bank is against the technology that customers want to use, even if it is bad, the customer still decides what he wants to use. Very negative opinion, a huge inconvenience for the client
Hi. Thank you for your feedback. We evaluate Apple Pay and other forms of mobile payment on an ongoing basis. What we bring - and when we bring it - depends on a number of factors such as maturity and demand in the market as well as technical and economic conditions. /Elisabeth