Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
DNB Bank
1.5
1 370 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 370 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 370 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
125
56
60
133
996
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no

Skeptisk

Omtale av  Margrethe

Egentlig gjennomført fornøyd med banken. Greie lånebetingelse, fondsparingtips m.m. Har også hatt god hjelp av kundeservice, når jeg har benyttet meg av de. Bortsett fra i dag. Ganske ugrei opplevelse. Hadde heller ikke mulighet til å gi tilbakemelding på samtalen, noe kundeservice alltid sender ut som et ønske etter endt samtale, ellers.

Svar fra DNB Bank
10.08.2023 21:16

Hei! Kjekt å se at du vanligvis er fornøyd med oss. Om du i dag har hatt en dårlig opplevelse vil jeg anbefale å sende oss en melding om det fra postkassen i nettbanken, så kan vi få sett på det, og gitt tilbakemelding der det trengs. Takk for at du tar deg tid til å gi oss tilbakemelding her, så håper jeg du i fremtiden blir enda mer fornøyd med oss! /Lene

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dårlig kundeservice .

Omtale av  Berioska A

Dritt dårlig !! Meg og morfar ringte nettopp for å bestille nytt kort for det gikk ikke gjennom nettet . Jeg ringer alltid med han ved siden av i tilfelle han ikke forstår så mye av det de sier . Han er ikke så flink i norsk. Dette har vi alltid gjort og aldri hatt noe problem med det. Men no hadde hun kjerringen veldig mye problemer med at jeg måtte hjelpe han. Hun hørtes ut som en liten dritt unge som ba oss gi oss med å oversette og ta av høytaleren for det var ikke lov å gjøre. Da kunne ikke han å nytt kort . Og ba han ta av høytaleren fler ganger . Endte bare med at jeg la på. Dritt dårlig kundeservice !

Svar fra DNB Bank
02.08.2023 11:54

Hei, det er leit å høre du hadde denne opplevelsen hos oss. Vi tar personvern svært alvorlig, og hvis rådgiver ikke får informasjonen de trenger for å få bekreftet at vi snakker med kunden det gjelder har de ikke lov å kunne hjelpe deg. Jeg vil anbefale å forsøke å ringe oss på ny, eller dra til et av våre kontorer så en rådgiver der kan hjelpe dere /Vinjar

Elendig kundeservice og rådgivning

Omtale av  Anne

Jeg måtte selv purre flere ganger for å tilbakemelding på lånesøknad. Ingenting ble fulgt opp av seg selv. Da jeg endelig fikk kontakt med rådgiver, fikk jeg ingen konstruktive råd. Har prøvd flere ganger å bruke chatroboten for å få ny rådgiver, men får ikke noe svar. Kommer definitivt til å bytte bank.

Svar fra DNB Bank
31.07.2023 16:41

Hei, det var leit å høre! Når du snakker med chatboten vår skal den gi deg alternativene til å snakke med en rådgiver om den ikke forstår spørsmålet ditt, eller du ber om det. Her hadde vi satt pris på å få sett nærmere på dette for forbedring, om du kan ta kontakte med oss på 915 04800 eller skrive til oss under Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss, så skal vi få sett nærmere på dette! /Vinjar

Dårlig på rente men har de beste bankløsningene

Omtale av  Isabel

Har flyttet mye mellom ulike banker, har valgt å ha boliglånet i annen bank på grunn av rente men som daglibank, nettbank o.l er DNB overlegne så vi flytter tilbake.

Svar fra DNB Bank
31.07.2023 16:39

Hei! Så koselig å se! Tusen takk for flott tilbakemelding! /Vinjar

Vipps

Omtale av  Shujac M

Klarer ikke å Vippse til privatkontoer kunne dere ha fielder det 41573

Svar fra DNB Bank
25.07.2023 20:51

Hei! Om du har problemer med Vipps vil jeg anbefale å kontakte Vipps kundeservice på telefon 22 48 28 00. Om du tror det er feil med konto kan du kontakte kundesenteret her i DNB på telefon 915 04800, eller via chat i nettbank, så kan vi se nærmere på det. /Frida

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Ingnorerer kundenes ønsker

Omtale av  Arne

DNBs motvilje mot ApplePay, skyldes selvsagt deres sterke interesser i Vips, som delvis er en konkurrent til ApplePay. Men når kundene ønsker begge deler, er det både uhøflig og arrogant å holde seg for ørene og se bort. Man vinner ikke fram med å lage egne monopol. Så skaff konto i feks. Nordea, eller bytt bank du også, så de får kjenne på forbrukerkravet, og kanskje lytter.

Svar fra DNB Bank
22.07.2023 22:49

Hei og takk for tilbakemelding. Om du vil lære mer om bakgrunnen for hvorfor vi har valgt å ikke tilby ApplePay, kan du lese om det her: https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/din-okonomi/dnb-apple-pay. /Betina

Totalt distansert seg fra kunden, kaputt chatrobot. og generelt vondt å nå kontakt

Omtale av  Brrr

De oppgir ikke sitt telefonnnummer på siden og vil ha alt igjennom en chatrobot som ironisk nok har fått et finsk navn da den ikke forstår norsk. Du sier hva det gjelder som forsikring, betaling, utsettelse, regning, og robotten svarer uansett tilbake "vil du tegne forsikring" og du skriker Neeei! Vil du snakke med noe annet enn en lokal megler i DNB Eiendom er det ikke mulig. Vil du melde kredittkortet tapt eller noe annet så er det chatroboten du må sloss med. Utprint på forsikringsbevis på en hund mangler blant chipsnummer, navn, kun kjønn ikke så greit om du har flere hunder og skal vise dette til eksempel en veterinær. Meldinger fra kommer delvis på mail, og skjelden på brev, Men noe kommer aldri av beskjeder. Har noen på DNB virkelig prøvd chatroboten før de sa opp sentralbordet og dermed distanserte seg totalt fra kunden? Jeg har som sønn av ei avdød logoped ett godt tydelig norsk helt uten dialekter, og har et bra ordforåd så jeg kan prøve nye ord til chatroboten, men ordforådet er ubrukbart. En hund forstår rundt 150 ord, men denne roboten forstår trolig langt under halvparten. Dette er banken som ikke vil ha kontakt med sine kunder og bevist distanserer seg.

Svar fra DNB Bank
23.07.2023 13:04

Hei! Først og fremst, så leit å høre at det er så mye du ikke er fornøyd med i DNB og at du har fått et dårlig inntrykk av banken. Det håper jeg vi kan rette opp i. Ser du skriver at du har hatt problemer både med chatboten i nettbanken og taleportalen på telefon. Både i chatboten og i taleportalen kan du skrive/si "kunderådgiver" for å bli satt videre til et menneske. Der har vi mange rådgivere som sitter klare for å hjelpe deg. Vi har vanligvis lite til ingen kø på chatten. Om du fortsatt har noe du lurer på vil jeg anbefale å gi chatten i nettbanken et forsøk til (og bli satt videre til rådgiver), eller ringe inn på telefon 915 04800 og si "kunderådgiver", så vil vi kunne hjelpe deg med det meste. Ønsker deg en fin dag! /Frida

DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener
Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR