DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
De vil ikke ha Apple Pay. De vil heller ikke utvikle Vipps eller digitalisere kortene slik som Revolut. I en digital hverdag må vi fortsatt ha vår fysiske kort med oss. Det skaper masse hodebry når vi skal opprette ymse kontoer på apper lastet ned på tlf hvor enn vi er. Er dette virkelig noe som er så vanskelig å forstå? For en med DNBs kaliber vet jeg at det ikke er det tekniske, og kan unntatt Apple Pay argumentet ikke skjønne hva slags økonomiske forhold som styrer. Oppretter brukskonto hos en annen bank.
Hei! Takk for tilbakemelding og engasjement. Vi vurderer Apple Pay og andre former for mobilbetaling fortløpende. Hva vi kommer med – og når vi kommer med det – avhenger av en rekke forhold som blant annet modenhet og etterspørsel i markedet samt tekniske og økonomiske forhold. /Marthe
Hold dere unna denne banken. De gjør som de vil med kontoene dine uten noe form for samtykke.
Hei Morten! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss, slik skal det ikke være. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 915 04800 eller via innlogget chat i nettbanken så vil en rådgiver få sett nærmere på dette og kontoene dine /Lars
Jeg har hatt ett 15+ år langt kundeforhold til Dnb. I begynnelsen kjente jeg personlig mange av de ansatte -og det var en god relasjon. Dessverre - over tid - har banken utviklet seg i særdeles negativ retning. Her er noe av det jeg har notert meg; - Dårlig(ere) kvalitet på nettbanken -og flere tjenester. Fremstår som et makkverk av flere løsninger klint sammen. Finner masse feil -og ofte virker ikke løsningen slik man forventer i 2022. - Paternalistisk holdning blant flere ansatte. - Bedriver kjønnsdiskriminering Det virker som alle de gode folka har sluttet. Mine kontaktpersoner bekjenner til meg at de er sjeleglade for at de har kommet seg ut, eller for å sitere en god venn av meg som var tidligere banksjef: "De gode tidene i bank er over". Når jeg i tillegg observerer ledelsen i Dnb med sterk tilknytning til Davos/WEF miljøet -og deres mildt sagt sjokkerende uttalelser, så har jeg inntrykk av at banken representerer overnasjonale interesser -og det kan være i folkets interesse å styre unna denne banken. Håper denne tilbakemeldingen er nyttig for flere -og lykke til i jakten på den rette banken.
Jeg er fortalt i telefonsamtale med DNB at jeg må kjøre fra Asia til Norge for å legitimerer meg, selv om jeg opprettet konto og legitimerte meg i fjor sommer. BankID-en min er avsluttet av DNB, hvilket har omfattende konsekvenser og mangler hjemmel i hvitvaskingsloven og derfor er både lovstridig og uten rasjonell begrunnelse.
Hei! Beklager at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Myndighetene i Norge og EU stiller krav til oss som bank om å ha gyldig legitimasjon på alle våre kunder. Dersom man ikke responderer på våre henvendelser om å få sendt inn kopi av legitimasjon innen frist så vil dessverre kundeforhold bli avviklet. Vi har flere metoder for å gjennomføre legitimeringen. Vi har ikke mulighet til å undersøke enkeltsaker her, så fint hvis du kan ta kontakt med kundeservice slik at vi får sett nærmere på saken din. /Marthe
Är förnöjd med banken med de tjänster jag är i behov av
Takk for fin tilbakemelding /Maren
Sitter med ett brev foran meg. Dette er resultatet etter- og har forsøkt DNB sine løsninger for legitimeringen via nettet flere ganger uten at dette fungerer, så jeg valgte jeg heller å gi faen og like gjerne avslutte alle kontoer. Brevet jeg har fått viser at de har avsluttet kontoen og har sendt pengene til en eller annen bankkonto som ihvertfall ikke er min. Selvfølgelig er det ingen ANDRE ENN AVSENDER som skjønner hva poenget med dette brevet er. INGEN mottaker vil noen gang forstå hva noe i dette brevet egentlig betyr. Budskapet i brevet har absolutt null forståelig mening "what so ever". På tide å ta kontakt med DNB tenkte jeg, men nei da. Det finnes ikke en eneste epost til DNB faktisk. 99% av alle andre næringsdrivende har epost, men skal jammen ikke DNB ha nei, gud forby, her finnes det kun ett telefonnummer til verdens verste kundesenter.. Som jurist tar jeg aldri reklamasjoner på telefon, det er jo galskap fra ende til annen, så det kommer ikke på tale. Orker ikke dette, DNB for bare beholde mine penger, det er mindre tortur det for min del enn å forsøke å forholde meg til dette styret. Dette er altså helt utrolig. Hvor inkompetent det er mulig å bli når det kommer til kundeservice. By the way: Legitimering hos Danske bank... Null stress. Lokalbank... Null stress.. Sparebanken 1... Null stress... DNB sin løsning, ett rent helvete. Jeg sitter bare og kjenner på hvor stort hatet til denne banken har blitt.. Fy f.....
Hei, vi har flere ulike måter å legitimere seg på. Hvis du tar kontakt med kundesenteret så kan de hjelpe deg med å overføre pengene som stod på den avsluttende kontoen til en aktiv konto du eier. Du når oss på telefonnummer 915 04800 /Maren
Styr langt unna denne banken. Forferdelig er ett snilt begrep etter mine erfaringer. Skulle legitimere min mor fysisk hos en filial. Riktignok med utgått pass, men tok med papirer fra statsforvalter om at jeg handler på hennes vegne da min mor ikke er i stand til å ordne dette + mitt eget pass og ble fortalt at nå er dette OK, men likevel fikk jeg brev om at det manglet legitimasjon. Ringte da kundesenteret etter 30 minutters venting og de bekrefter at alt er OK. Så blir jeg oppringt av DNB en mnd senere for at de forteller meg at det ikke er i orden. Forklarer så situasjonen igjen og da er det plutselig OK likevel. En uke til går og jeg får samme telefon om det samme igjen og forklarer igjen situasjonen at jeg har levert inn det jeg har. Så kommer sommeren og så sjekker jeg kontoen til min mor og den har DNB nå klart å sperre kontoen og slettet avtalegiroer. Kjempebra tenker jeg. Ber dem fikse det og så plutselig er det i orden likevel. To uker senere er kontoen igjen sperret og da ringer jeg inn, forklarer situasjonen (for n'te gang) og de skal se på det. Ble da ringt tilbake og ble fortalt at bank ID var sperret men at jeg som verge fikk tilgang ved å bruke min bank ID og logge inn på DNB. Prøvde dette, men fikk ikke se noen konto. Ringer da igjen inn og blir fortalt at siden jeg ikke er kunde, så må jeg lage meg en egen brukskonto så skal det være i orden innen får dager. Lar det gå 3-4 dager uten at noe skjer. Ringer så inn, og da må det sjekkes opp igjen og jeg må bli ringt opp igjen. Blir så ringt opp og blir fortalt at for at jeg skal få tilgangen så må jeg også søke om vergemål i nettbanken. Kjempebra når dette er allerede sendt inn via filialen i mars. Etter noen dager da har jeg alle tilganger. Hold på med denne saken her store deler av våren og sommeren. Får forskjellige forklaringer på hva man skal gjøre hele veien som er uriktige og mangelfulle. Saken er nå løst, men det blir aldri mer DNB fra min side. Hadde de hatt orden i sakene sine så hadde de hatt en gjennomgangsliste som medarbeiderne skulle gått gjennom i slike saker, så kunne denne saken vært løst mye kjappere. Har vel i sum brukt rundt 5-6 timer totalt bare på å sitte i telfonkø pga dette. ELENDIG :(
Hei Pål! Leit å høre om opplevelsen dere har hatt. Vi vil gjerne se nærmere på hva som har skjedd her. Vi setter derfor pris på om du vil sende inn henvendelsen din via Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss, slik at vi kan ta saken videre. /Karoline