Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
DNB Bank
1.5
1 370 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 370 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 370 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
125
56
60
133
996
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no

Elendig kundeservice

Omtale av  Amanda

Over 50 minutter ventetid på telefon. Får tilbud om å bli ringt opp når det er min tur, taller ja til dette, og blir satt på vent når jeg svarer. Ikke mulig å få kontakt på chat, ikke mulig å snakke med noen på et kontor uten å ha time. Trenger du rask og hyggelig hjelp er ikke DnB banken for deg

Svar fra DNB Bank
02.06.2022 14:00

Hei! Vi jobber kontinuerlig med å redusere ventetiden inn til oss, men det kan være stor pågang på linjene, særlig midt på dagen. At vi må relegitimere en stor del av kundemassen har ført til unormalt stor pågang hittil i år. Vi er åpen fra 07:00 og helt til 23:00 alle dager både på telefon og chat. Erfaringsmessig er det litt enklere å komme raskt gjennom på morgen, ettermiddag og kveld /Lars

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Kontakt med banken

Omtale av  Dinala

Det virker som dere er uinteressert i kontakt med deres kunder: 20 minutters ventetid på telefon, ingen oppringingsmulighet, ingen e-post for kundeservice, over 1 times ventetid på kundebehandler på chat.

Svar fra DNB Bank
02.06.2022 13:59

Hei! Vi jobber kontinuerlig med å redusere ventetiden inn til oss, men det kan være stor pågang på linjene, særlig midt på dagen. At vi må relegitimere en stor del av kundemassen har ført til unormalt stor pågang hittil i år. Vi er åpen fra 07:00 og helt til 23:00 alle dager både på telefon og chat. Erfaringsmessig er det litt enklere å komme raskt gjennom på morgen, ettermiddag og kveld /Lars

Fortsatt ikke Apple pay eller noe info om det..

Omtale av  Ole

Jeg henger meg på det Tonje har kommentert tidligere her. Jeg kan ikke per i dag se noen god grunn til ikke å støtte Apple Pay - i hvertfall ikke når det i artikkelen det vises til for å gi svar på hvorfor de avventer, så sier de at Google Pay og Garmin Pay tilbys: https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/din-okonomi/vipps-eller-apple-pay-derfor-velger-dnb-a-satse-pa-vipps Den artikkelen er oppdatert 25. mai, så DNB lener seg tilsynelatende fortsatt på den når det kommer til vurderingen av Apple Pay. Jeg benytter Apple Pay hos andre bankforbindelser jeg har i dag, og har sålangt ikke blitt avvist i noen butikk - da har jeg vanskelig for å se at kun 1/3 butikker "og ikke dagligvarer støtter" Apple Pay, som artikkelen uttaler. Det er feil. Eller at argumentet er "..Men, så lenge du fortsatt må ta med deg lommeboka og kun kan bruke Apple Pay i noen få butikker, blir det mer en morsom opplevelse enn noe som kan ta over for hvordan du betaler i dag, sier Golding" Grunnen til at jeg i dag må ta med meg lommebok på butikken er at jeg er kunde av DNB, ikke at Apple Pay ikke støttes. Det jeg savner er mer detaljert argumentasjon for hvorfor Apple Pay ikke innlemmes. Jeg kan ikke finne noe oppdatert uttalelse fra DNB på dette som forklarer deres ståsted. Finnes det? Det er meget mulig det finnes argumenter for det, men da må de deles med oss. Er ellers fornøyd med DNB, men akkurat dette punktet er ganske frustrerende - i hvertfall når man ikke får/finner noe godt svar. På bakgrunn av dette vurderer jeg bankbytte.

Svar fra DNB Bank
02.06.2022 16:00

Hei, Ole. Takk for en god og fyldig tilbakemelding. Det er ingen tvil om at betaling er rivende i utvikling, og Apple Pay er stadig oppe til vurdering hos oss (det er det faktisk!). De siste årene har vi satset på Vipps som betalingstjeneste i butikk, men det betyr ikke at vi utelukker andre alternativer. Det bevises ved at både Google Pay, Garmin Pay, FitBit Pay etc. kan benyttes gjennom DNB-kort. Innholdet i en del artikler på dnbnyheter.no er gammelt og delvis utdatert, så det er nok ikke alle påstander som var gjeldende den gang som tåler tidens tann i dag, som dette "1/3 av butikkene"-sitatet. Jeg har dessverre ikke mer inngående info om når Apple Pay blir lansert hos oss, men vi har etterspurt en oppdatering fra miljøene i banken som jobber med betaling. Håper at det vil komme en god forklaring på situasjonen på dnbnyheter etterhvert :-)

Ingen kundeservice

Omtale av  Inge

Banken som ikke ønsker direkte kundekontakt. Når du har et spørsmål er det umulig å få kontakt med noen som faktisk kan svare.

Svar fra DNB Bank
31.05.2022 15:28

Hei. I dag har vi hatt ekstra stor pågang på telefon og chat, men gjerne forsøk igjen i ettermiddag/kveld. Vi er tilgjengelig frem til klokken 23:00. /Elisabeth

Jeg tror det er den dårligste service på telefon jeg har opplevd

Omtale av  Egil

Jeg hadde et enkelt spørsmål ang forsikring og det er umulig å få kontakt på telefon. Dvs 50 foran i køen Stemmestyring er i mine ørere nesten umulig.

Svar fra DNB Bank
31.05.2022 15:23

Hei. Vi jobber stadig med å redusere ventetiden inn til oss. Selv om 50 i kø foran kan høres mye ut, så kan jeg si at vi har langt flere enn 50 rådgivere som er klart for å ta inn samtaler. Dersom du ikke har mulighet til å vente i kø på telefon, kan du også sende en melding til oss ved å gå til Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. /Elisabeth

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

DNB har stadig problemer

Omtale av  Veronika

Skulle overføre to lørdags kvelder på rad.. begge gangene har DnB hatt problemer med appen eller å kunne overføre.. De dagene de skal drive å ordne med banken bør ikke være lørdags kveld

Svar fra DNB Bank
31.05.2022 15:27

Hei. Det var leit å høre at du har opplevd problemer med overføring to lørdager på rad. Det er ikke vanlig at dette skjer. Dersom det skulle skje igjen, gjerne ta kontakt med kundesenteret vårt slik at vi kan feilsøke dette problemet. /Elisabeth

Umulig å få kontakt, en skandaløs måte å behandle kunder på

Omtale av  Jon E. B

Tidligere kunne man snakke med og samarbeide med banken, idag finnes det intet telefonnummer som er betjent.. kun endeløse ventekøer! Det er en hån mot oss kunder og ubegripelig at man fullstendig avvikler ALLE former for kommunikasjon: * telefon * mail * face book * filial besøk med kundebehandler over disk UTEN kø Det er helt forferdelig og helt ugorståelig at dette går dag ut / dag inn Jeg ønsker virkelig at noen i ledelsen (som er tilgjengelig og ikke i møte …) kunne «møte kunden»

Svar fra DNB Bank
28.05.2022 08:17

Hei, Jon. Vi jobber kontinuerlig med å redusere ventetiden inn til oss, men det kan være stor pågang på linjene, særlig midt på dagen. At vi må relegitimere en stor del av kundemassen har ført til unormalt stor pågang hittil i år. Vi er åpen fra 07:00 og helt til 23:00 alle dager både på telefon og chat. Erfaringsmessig er det litt enklere å komme raskt gjennom på morgen, ettermiddag og kveld. Når det gjelder kundeopplevelsen din så er det langt unna det inntrykket vi ønsker at du skal sitte igjen med. Håper du gir oss en sjanse til å rette opp inntrykket, for kundesenteret består av hyggelige og kompetente folk når man kommer gjennom til oss! :-) /Even

DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener
Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR