DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
I’m new in Norway, having a proper income but DNB has no option for giving me a mortgage. Not willing to talk about my situation, not willing to think in options. DNB is not including foreigners into society. Horrible organisation.
Hi. We are sorry if we could not give you the loan that you wanted. You are free to apply for a loan again at a later time. It can be various reasons that we could not solve this this time if you recently came to Norway. /Elisabeth
Kundebehandlere oppleves som hyggelige og hjelpsomme. Dessverre er alt annet håpløst. Verdens mest ubrukelige chatbot gjøre det den kan for å irritere brukere. Evig lang ventetid på tlf og det tar latterlig lang tid før man får valg om å bli oppringt. Alt går tregt!
Hei! Takk for positiv tilbakemelding til oss som jobber her, det var kjekt å lese, men veldig trist at du synes resten er håpløst. Chatboten er under kontinuerlig utvikling, så om du har tilbakemeldinger i forbindelse med samtaler du har hatt med den, er det supert om du sier i fra når du kommer inn til kundebehandler, slik at vi kan ta det videre. Ventetiden på telefon har vært veldig lang i det siste, mye på grunn av at vi har vært gjennom en stor relegitimerings-runde med kundene våre. Forhåpentligvis vil det snart være tilbake til normalen. Håper du får en fin dag, og takk for at du tar deg tid til å gi oss tilbakemelding her. /Lene
Umulig å få kontakt. Attraktive lokaler og filialer på gateplan er blitt stengt for publikum. Blir møtt med automatiske roboter som ikke fungerer. Svarer ikke på henvendelser, automatisk stemme forteller at "linjen ble brutt, prøv igjen senere" når man prøver å få kontakt. Den bankansatte som ledet DNBs kontor i Luxembourg og hjalp kundene med å opprette postboksselskaper i et skatteparadis, DNBs hovedmann i Panama Papers, har blitt belønnet med en plass i konsernledelsen.
Trist å høre at du føler det er vanskelig å få tak i oss. Du kan bestille time her: https://www.dnb.no/privat/kundeservice/webform/avtalemote.html /Maren
De vil ikke ha Apple Pay. De vil heller ikke utvikle Vipps eller digitalisere kortene slik som Revolut. I en digital hverdag må vi fortsatt ha vår fysiske kort med oss. Det skaper masse hodebry når vi skal opprette ymse kontoer på apper lastet ned på tlf hvor enn vi er. Er dette virkelig noe som er så vanskelig å forstå? For en med DNBs kaliber vet jeg at det ikke er det tekniske, og kan unntatt Apple Pay argumentet ikke skjønne hva slags økonomiske forhold som styrer. Oppretter brukskonto hos en annen bank.
Hei! Takk for tilbakemelding og engasjement. Vi vurderer Apple Pay og andre former for mobilbetaling fortløpende. Hva vi kommer med – og når vi kommer med det – avhenger av en rekke forhold som blant annet modenhet og etterspørsel i markedet samt tekniske og økonomiske forhold. /Marthe
Hold dere unna denne banken. De gjør som de vil med kontoene dine uten noe form for samtykke.
Hei Morten! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss, slik skal det ikke være. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 915 04800 eller via innlogget chat i nettbanken så vil en rådgiver få sett nærmere på dette og kontoene dine /Lars
Jeg har hatt ett 15+ år langt kundeforhold til Dnb. I begynnelsen kjente jeg personlig mange av de ansatte -og det var en god relasjon. Dessverre - over tid - har banken utviklet seg i særdeles negativ retning. Her er noe av det jeg har notert meg; - Dårlig(ere) kvalitet på nettbanken -og flere tjenester. Fremstår som et makkverk av flere løsninger klint sammen. Finner masse feil -og ofte virker ikke løsningen slik man forventer i 2022. - Paternalistisk holdning blant flere ansatte. - Bedriver kjønnsdiskriminering Det virker som alle de gode folka har sluttet. Mine kontaktpersoner bekjenner til meg at de er sjeleglade for at de har kommet seg ut, eller for å sitere en god venn av meg som var tidligere banksjef: "De gode tidene i bank er over". Når jeg i tillegg observerer ledelsen i Dnb med sterk tilknytning til Davos/WEF miljøet -og deres mildt sagt sjokkerende uttalelser, så har jeg inntrykk av at banken representerer overnasjonale interesser -og det kan være i folkets interesse å styre unna denne banken. Håper denne tilbakemeldingen er nyttig for flere -og lykke til i jakten på den rette banken.
Jeg er fortalt i telefonsamtale med DNB at jeg må kjøre fra Asia til Norge for å legitimerer meg, selv om jeg opprettet konto og legitimerte meg i fjor sommer. BankID-en min er avsluttet av DNB, hvilket har omfattende konsekvenser og mangler hjemmel i hvitvaskingsloven og derfor er både lovstridig og uten rasjonell begrunnelse.
Hei! Beklager at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Myndighetene i Norge og EU stiller krav til oss som bank om å ha gyldig legitimasjon på alle våre kunder. Dersom man ikke responderer på våre henvendelser om å få sendt inn kopi av legitimasjon innen frist så vil dessverre kundeforhold bli avviklet. Vi har flere metoder for å gjennomføre legitimeringen. Vi har ikke mulighet til å undersøke enkeltsaker her, så fint hvis du kan ta kontakt med kundeservice slik at vi får sett nærmere på saken din. /Marthe