Himla Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Jeg har forgjeves forsøkt å ringe Himla for å snakke med en kundebehandler om muligheter for å utvide lånet mitt, og får bare tilbud om opplesing av et limerick. Om og om igjen. Til å bli helt sprø av... Ellers har banken fungert helt ok.
Ai, ai! 😬 Slik skal det jo ikke være! Har du forsøkt å ringe oss i åpningstidene kl. 09.00-15.00? 😊 Vi svarer alltid i åpningstidene, men dersom alle kundebehandlerne er opptatt kan det være noe ventetid. Om du ikke kommer gjennom på telefon igjen, så kan du sende oss en e-post på [email protected], så svarer vi så kjapt som mulig 💙 Hilsen Himla-gjengen 😃
Er du lei av kundeservice i store banker, er Himla det rette reisemålet for deg! De har Norges beste vilkår med lån og kredittkort, og hjelpsomme folk å snakke og søke råd om.
Himalaya! FOR en fin tilbakemelding 💙 Dette ble vi skikkelig glad for å høre! Vi skal jobbe på for at du skal fortsette å være fornøyd hos oss! Ha en knallfin dag videre 😎 Hilsen Himla-gjengen
Jeg lurer faktisk på om Himla er seriøse, det er merkelig at man knapt rekker å sende søknaden om flytting av boliglån bør dere faktisk avslår søknaden. Jeg valgte selvsagt ikke å bli kunde før jeg fikk svar på søknaden, så da tar jeg med meg boliglån og sparekonto til en annen bank (eller presser min egen, som vet at jeg er en veldig solid kunde). Før jeg sendte søknaden, så hadde jeg selvsagt gått gjennom omtaler skrevet av andre, og når jeg ser hva andre som har fått avslag hart skrevet, så kan man lure på om dere har et Elle Melle-system som avgjør søknadene, eller om det er "saksbehandlers" humør som avgjør saken. I dag så kan jo 12-13 åringer avgjøre boligsøknader bare ved å trykke på noen taster, dere har jo ingen individuelle vurderinger av søknadene, for det har dere ikke tid til (i likhet med andre en del andre banker), for dere er blitt slave av de kjappe løsningene. For en del år siden, så måtte vi oppgi detaljerte opplysninger om økonomi, og det hadde betydning om man hadde potensielle utgiftsbomber som hytte, båt (cabincruiser/snekke e.l. ), campingvogn (i dag med spikertelt), motorsykkel, kjæledyr, osv., i tillegg til at vi hadde ordentlige bankfolk med kunnskap om bankfaget og selvstendig vurderingsevne. Da jeg søkte boliglån, så fikk jeg heldigvis en skikkelig "bankmann" til å gå gjennom søknaden min, og den ble behandla individuelt, og han så på betalingshistorikken min, forbruks/sparemønsteret, osv., og jeg fikk lånetilsagn som var høyere enn det jeg trengte, og fordi jeg gikk under den grensa, fikk jeg beholde 150 000 på spare/bufferkonto, uten at jeg ba om det. Det han så var at jeg hadde stålkontroll på økonomien og at jeg hadde både sparevilje og spareevne (flere tusen kroner pr. mnd), og jeg legger fortsatt av noen tusenlapper hver mnd. til sparing/bufferkonto. Jeg var heldigvis forberedt på å få avslag på flytting av lån-søknaden, basett på hva andre har skrevet, for dere er ikke bare "litt firkanta", dere er rett og slett uforståelige, når jeg ser hva andre som har fått av slag har skrevet. Det er tydelig at dere ikke er til for vanlige folk, og hvis jeg hører jeg noe fra Fana Sparebank (som eier dere) om "tilbud om lån/flytting av lån", så kommer de til å få et svar de ikke glemmer. Det er på tide at dere avslører hva slags kunder dere er ute etter, for det er tydeligvis ikke vanlige folk med vanlig økonomi, ei heller de som sparer 40 000-50 000 kr. i året og har 56% lånegrad totalt og ingen forbrukslån, e.l. og har 79 poeng på Kredittscåre hos Defero. Hvis dere krever 100 % kredittscore og minst 10 000 kr. mnd i sparing, så må dere skrive det så folk slipper å sende inn søknader til dere hvis de ikke oppfyller kravene deres.
Hei Trude. Takk for din ærlige tilbakemelding. Vi er himla lei oss for å høre at du opplevde kjapp responstid som noe negativt. Vi legger mye arbeid ned i både den automatiske prosessen og på kvaliteten av arbeidet som gjøres manuelt, for å skape en korrekt, rask og tilfredsstillende tilbakemelding. Helt uavhengig av om det er et tilbud eller avslag som sendes ut. Vi har selvfølgelig ikke noe "elle melle"-system. Hos oss behandler vi alle kunder likt med tanke på rente og andre betingelser. Kriteriene for å få lån er helt standardiserte og er ikke basert på en individuell vurdering. Dette oppfattes kanskje som litt firkantet, men samtidig bidrar det til at vi kan tilby lav rente og ingen gebyrer til alle kundene våre. Hvis du ønsker en nærmere forklaring på din søknad er du selvfølgelig velkommen til å ta kontakt 😊 Hilsen Kristoffer i Himla
Fikk avslag på lånesøknad, til tross for at lånet vi søkte var mindre enn et års bruttoinntekt for oss. Når jeg spurte hvorfor sa de at vi ikke oppfylte «likviditetskrav» og da nektet å forklare hva som gikk inn i den beregningen, utenom at det er «en beregning som vi har på et vanlig budsjett, uttatt fra SSB». Hva enn de bruker på regningene sine samsvarer ikke på realiteten vår i det hele tatt, da vi har langt mer enn nok likviditet, men det er ikke interessant for dem hva virkeligheten er, de bare har sine regninger som de skal følge helt uten nyanse eller skjønn.
Heisann Kathleen. Takk for tilbakemeldingen. Vi skjønner veldig godt at bakgrunnen for et avslag ikke alltid er like forståelig. Tjenesten vår er i stor grad automatisert, men er det noe du lurer på er det bare å ta kontakt 😃 Ønsker deg en himla fin dag videre 😊 Hilsen Kristoffer i Himla.
Meget enkel og smertefri prosess for å søke om lån. Selv med kredittsperrer hos de store inkassobyråene (grunnet id-tyveri tidligere) var det svært enkelt å legge inn søknaden. Det meste hentes automatisk fra gjeldsregistre etc. Deretter fikk man svar tidlig neste dage (søkte en søndag) av en hyggelig rådgiver, som skisserte veien videre og tidslinjen. Signering er enkelt og digitalt og innen fire dager var oppgjør klart og overskytende på konto i Himla. Skal kun bruke de for lånet og ikke øvrige banktjenester, men ser svært lovende ut, og vurderer allerede flere tjenester, siden det er svært gunstig priset på de fleste banktjenester.
Hei Rudie. Kanonkjekt å høre at du er fornøyd med oss! 😎 Godt å høre at søknadsprosessen gikk enkelt og smertefritt for seg. Vi håper du etterhvert vil teste ut våre andre banktjenester også 😁 Ha en himla fin dag 💙 Hilen Himla-gjengen
Rask og enkel saksbehandling. Beste rente på markedet på vårt lån. Veldig fornøyd så langt!
Himalaya for en kjekk tilbakemelding! 💙 Superbra å høre at dere er fornøyd 😎 Vi er himla glad for å ha dere som kunde 😊 Hilsen Himla-gjengen
Forsøkte å søke boliglån i Himla. Har fast jobb på sjøen og har en relativt grei inntekt. Har ingen lån fra tidligere, og har en egenkapital på ett par millioner. Søknaden ble avslått hos Himla. Hva skal til for å bli kunde i Himla? Det ordnet seg på dagen med boliglån i DNB som er min faste bank på minutter etter avslaget fra Himla. Da med samme rentebetingelser og ingen etableringsgebyr.
Hei Steffen 😊 Takk for din tilbakemelding. Vi kan dessverre ikke kommentere enkeltsaker her, men dersom du ønsker en nærmere forklaring er det bare å kontakte oss. Slå gjerne på tråden på 983 00 000, eller send oss en epost til [email protected], så tar vi en prat 👍🏼 Hilsen Kristoffer i Himla