Himla Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Meget enkel og smertefri prosess for å søke om lån. Selv med kredittsperrer hos de store inkassobyråene (grunnet id-tyveri tidligere) var det svært enkelt å legge inn søknaden. Det meste hentes automatisk fra gjeldsregistre etc. Deretter fikk man svar tidlig neste dage (søkte en søndag) av en hyggelig rådgiver, som skisserte veien videre og tidslinjen. Signering er enkelt og digitalt og innen fire dager var oppgjør klart og overskytende på konto i Himla. Skal kun bruke de for lånet og ikke øvrige banktjenester, men ser svært lovende ut, og vurderer allerede flere tjenester, siden det er svært gunstig priset på de fleste banktjenester.
Hei Rudie. Kanonkjekt å høre at du er fornøyd med oss! 😎 Godt å høre at søknadsprosessen gikk enkelt og smertefritt for seg. Vi håper du etterhvert vil teste ut våre andre banktjenester også 😁 Ha en himla fin dag 💙 Hilen Himla-gjengen
Rask og enkel saksbehandling. Beste rente på markedet på vårt lån. Veldig fornøyd så langt!
Himalaya for en kjekk tilbakemelding! 💙 Superbra å høre at dere er fornøyd 😎 Vi er himla glad for å ha dere som kunde 😊 Hilsen Himla-gjengen
Forsøkte å søke boliglån i Himla. Har fast jobb på sjøen og har en relativt grei inntekt. Har ingen lån fra tidligere, og har en egenkapital på ett par millioner. Søknaden ble avslått hos Himla. Hva skal til for å bli kunde i Himla? Det ordnet seg på dagen med boliglån i DNB som er min faste bank på minutter etter avslaget fra Himla. Da med samme rentebetingelser og ingen etableringsgebyr.
Hei Steffen 😊 Takk for din tilbakemelding. Vi kan dessverre ikke kommentere enkeltsaker her, men dersom du ønsker en nærmere forklaring er det bare å kontakte oss. Slå gjerne på tråden på 983 00 000, eller send oss en epost til [email protected], så tar vi en prat 👍🏼 Hilsen Kristoffer i Himla
Ber om å få et tilbud på å flytte lån under 75% av boligverdi. Totalt lånebeløp ca 3,5x årlig inntekt. Jeg er en meget sikker kunde med god betalingsevne. For dårlig likviditet får jeg svar om i avslaget, hvilket jeg synes var Himla dårlig. Når det dukker opp reklame og lokketilbud for dette her i min Mail og får meg til å kaste bort tid på det og blir møtt meg slik avvisning på helt idiotisk grunnlag blir jeg irritert når jeg absolutt har en god økonomi og betalingsevne. Dermed blir min erfaring 1/5. Kan umulig ha noe å gjøre med SIFO budsjettet de henviser til i de andre omtalesvarene, iht. dette budsjettet ville jeg fortsatt hatt en vesentlig del av lønnen (<10.000) igjen hver mnd. De har et meget snevert syn på realiteten her og et trangt nåløye for hvem de velger ut som sine ønskede kunder. Får inntrykk av at de behandler ressurssterke potensielle kunder som ‘for dårlige’ / ‘for risikable’ til å bli kunde i denne ‘eksklusive’ internettbanken. For meg, og ut i fra andre omtaler virker det som de søker seg inn mot å kun ta inn kunder i øverste økonomiske sjiktet, med flere millioner EK i bolig og lønn på tilsvarende da de tydelegvis ønsker 0% risiko når de mener en over gjennomsnittlig lønn er for dårlig.
Heisann! Veldig trist å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss 💔 Vi kan dessverre ikke uttale oss om spesifikke saker her, men om du ønsker et mer utdypende svar så kan du slå på tråden eller sende av gårde en e-post 😊 Hilsen Kristoffer i Himla
Flyttet boliglån fra annen bank og fikk lånesøknad behandlet og innvilget på under ett døgn. Utrolig enkel og brukervennlig prosess, toppet med hyggelig service fra kundebehandler som fulgte opp. Endte opp med å flytte det meste av dagligbank til Himla pga. deres boliglånsrente, sparekontorente og en god nett- og mobilbank. Så langt svært fornøyd!
Hei Ida, tusen takk for en himla fin omtale 😊 Kult å høre at du er fornøyd med prosessen, kundeservicen og produktene våre 😎 Vi er superfornøyd med å ha deg som kunde også! Ha en nydelig dag videre 💙 Hilsen Himla-gjengen
Himla er helt håpløst. Selvom man har samme lån hos en annen bank som man ønsker å flytte og har masse sikkerhet, ingen tidligere problematikk med å betale dagens lån, så mener Himla at likviditeten (inntekten) vår er for lav. Kjenner oss igjen i flere av tilbakemeldingene som er skrevet her dessverre. Styr unna.
Hei, takk for din tilbakemelding! Veldig trist å høre at du ikke er fornøyd med løsningen vår. Vi er pliktig å se på både belåningsgrad og betjeningsevne. Vi må behandle alle søknader som nye lån og må ta hensyn til dagens satser når det gjelder utgifter i husholdningen. Her bruker vi SIFO budsjettet som utgangspunkt. Vi kan ikke uttale oss om enkeltsaker her, men dersom du lurer på noe eller noe er uklart, så er det selvfølgelig bare å ta kontakt med oss 😊 Hilsen Kristoffer
Alltid lett å få kontakt og forespørsler blir fulgt kjapt opp. Mitt inntrykk er at Himla tilpasser seg raskt og fremstår ikke så omstendelig som mange av storbankene.. Veldig fornøyd!
Hei Linda :D Så kult å høre at du er fornøyd! Vi er skikkelig glad for å ha deg som kunde og skal gjøre alt vi kan for at du fortsetter å være fornøyd hos oss :-) Ha en himla bra dag! Hilsen Laila