Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Opplever elendig kompetanse hos rådgiver. Når en klager, er Nordea utrolig arrogant, likgyldig og stenger døren. Flytter til annen bank.
Min far opprettet en barnekonto i daværende Fiskernes Bank til min eldste sønn da han ble født, og han selv i tillegg til meg ble satt som disponenter inntil gutten ble 18 år. Av ukjente grunner ble en tilsvarende konto ikke opprettet til yngstemann. Da jeg for et drøyt års tid ville stikke innom Nordea i Larvik for å sjekke saldo ble jeg først møtt med en låst dør midt på formiddagen! Jøss, har de lagt ned, tenkte jeg... Så: et ringeapparat! Jeg måtte bestille en rådgiver som kom ut og tok meg imot! En underlig bank... Vel inne fikk jeg beskjed om at både jeg og min far var slettet som disponenter, bare gutten selv kunne disponere kontoen - herunder få ut saldo - etter han var fylt 18 år. Ja, hva med å sende noen et varsel om det?? Nå har gutten fylt 18 og jeg har fulgt med han til Nordea i Tønsberg. Lurte et øyeblikk på om vi var kommet inn i Fort Knox, og da jeg etter et par korridorer og en heistur fant et calling-apparat hørte jeg en irritert damestemme bak ryggen spørre hva vi ville... Jeg ble rimelig forfjamset og stotret i full fart ut hva vi var der for. Om vi hadde gjort en avtale på forhånd? Vel, de fleste (dvs alle) banker jeg har besøkt i mitt liv tar i mot kundene med åpne dører, et smil og en kø-automat. Men ikke Nordea. Denne damen tok oss med inn på et kontor der min sønn fikk vite saldo mot legitimasjon, alt vel og bra så langt. Da jeg fortalte min historie fra Larviks-avdelingen nærmest hånlo hun av meg mens jeg nærmest ble irettesatt: det er umulig for besteforeldre å opprette konti for barnebarn nå til dags. Javel, mulig det, jeg har ikke hatt behovet for slikt foreløpig så dette er ukjent for meg. Men hva med å informere om at man ikke lenger er disponent av kontoen da? Det var ikke like enkelt å svare på... Jeg anbefalte min sønn å flytte pengene over til sin ordinære konto i DnB, og det hørtes ingen innsigelser fra damen på dette. Jeg jobber selv på et kundesenter, og må bare si at dette er totalt elendig kundeservice!! Nordea ønsker ikke kunder, det er min konklusjon...
Super dårlig kundeservice. De lovet å kontakte meg på tlf minst 5 ganger, fikk aldri svar.
Tilgjengelig hele døgnet, greie betingelser og OK vilkår. Banker er mye like i dag så tilgjengelighet og service er viktig.
Jeg har lån i Nordea, og dermed også en kunderådgiver. Men hver gang jeg skal ha tak i kunderådgiveren er det så og si umulig. Må mase gang på gang, og de holder aldri tidspunkter. Nå, når de i tillegg økte renta på boliglånet mitt fant jeg ut at det var på tide å bytte bank. Synd, fordi jeg har vært Nordeakunde siden jeg ble konfirmant, men nok er nok.
Sitter å venter og venter. Dårlig stelt med personalets tilgjengelighet når det bare er en knapp å trykke på som forteller at du må vente. Og det er bare en kundebehandler på jobb. Da får man veldig lyst til å bytte bank.
46 år som plettfri fordelskunde, søkte så byggelån. I korthet opplevde vi rett og slett ondsinnet uthaling av tid, helt ugrunnet. Etter mange måneder uvillighet til engang å svare måtte vi bytte til DnB, som straks tok saken og kunden. Direkte uredelighet fra Nordea-filialen, som her ikke kan konkretiseres for å unngå identifisering. Definitivt oppsigelsesgrunn i vanlige bedrifter, grenset til politisak. -Et rop om å få flytte Nordea ut av landet?