Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Nordea Bank
1.8
479 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Positiv trend

Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.8
Dårlig
479 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#114
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#114 av 116 dagligbanker
18%
Forferdelig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 479 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
54
22
23
56
324
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 479 verifiserte omtaler på Bytt.no

Hvorfor gjøre det så vanskelig å bli kunde?

Omtale av  Geir A. L

Vurderer å bruke enkelte tjenester på Nordea Bank, men det er en jungel å få tilgang til noe så enkelt som nettbank! Hva er poenget med å gjøre det så sinsykt tungvint?

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Elendig

Omtale av  Anonym

Har fått nok nå bytter jeg bank. Elendig kundeservice og brukervennlighet. Noen ganger er det umulig å komme gjennom på telefon. Chat alternativet tar også lang tid og hjelpen man får er heller ikke god.

dårlig kundeservice

Omtale av  Y. N

Dårlig service. De har slettet betalingen hver gang jeg prøvde å sende penger til utlandet. De mente at de krever en kode som beskriver årsak til betaling. mens det finnes ingen alternativ hvor kode skal skrives inn i. Har kontaktet banken flere ganger og ba om hjelp uten lykkes.

Svar fra Nordea Bank
16.02.2022 12:15

Hei Y.N! Så kjedelig å høre at du ikke har fått den hjelpen du trenger fra oss. Det er absolutt ikke sånn du skal oppleve det når du kontakter oss. Koden du må registrere når du legger inn betalinger til utlandet er kun nødvendig når betalingen overstiger et visst beløp. Da er vi pliktige til å rapportere inn til Valutaregisteret hos Skatteetaten hva overføringen gjelder. Denne informasjonen må du fylle ut selv før betalingen godkjennes, og det er dessverre ikke noe vi kan gjøre for deg. Dersom du ikke får til å registrere koden kan vi selvfølgelig bistå deg underveis i betalingen hvis du kontakter oss på tlf. 232 06001, eller via chat fra nett-/mobilbanken når du skal registrere betalingen til utlandet. Håper det er til hjelp! 😊 /Lasse

Fornøyd kunde

Omtale av  Monica L

Har vært kunde hos Nordea i mange år og har alltid vært fornøyd! :)

Svar fra Nordea Bank
15.02.2022 16:03

Hei Monica! Tusen takk for tilbakemeldingen din! Det setter vi selvfølgelig stor pris på å høre! 😊 Skulle du ha noen spesielle ting du er ekstra fornøyd med, eller det er ting du ønsker at vi bli bedre på, så setter vi enormt pris på feedback om dette. Da kan du gjerne benytte skjemaet under, så tar vi tak med det samme 👌 Håper du fortsetter som fornøyd kunde i årevis! 😊 /Lasse

Vanskeligheter med innlogging med bank ID

Omtale av  May

Får mye feilmeldinger ved innlogging og vanskelig å få hjelp på chaten, den tar alt for lang tid.

Svar fra Nordea Bank
15.02.2022 16:03

Hei May, Det høres ikke bra ut, og det er slettes ikke sånn du skal oppleve det når du forsøker å kontakte oss eller logge inn til andre tjenester. Uten å vite konkret hva slags feilmelding du får, så er det litt vanskelig å vite hva som er årsaken til problemet. Generelt sett har nett- og mobilbanken vår svært lite nedetid, og i tilfeller hvor vi har generelle problemer som rammer alle er vi raskt ut med beskjed på innloggingssiden. Derfor er det nærliggende å tro at feilmeldingene du opplever kan skyldes problemer med BankID eller nettleseren din, men for å avklare dette nøyaktig må du nesten ta kontakt med oss på kundeservice. Du kan ringe oss på tlf. 232 06001, eller starte en chat fra nett-/mobilbanken og nordea.no, så bistår vi så raskt som mulig 😊 /Lasse

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

God bank, god servise

Omtale av  Grethe

Utmerket bank , har vært kunde siden 1987 c Den gang het de Kredittkassen....De er som de fleste andre opptatt av kundene sine...

Svar fra Nordea Bank
15.02.2022 16:03

Hei Grethe! Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding! Slikt liker vi å høre 😊 Dersom du har ting du liker spesielt godt, eller kanskje noe du mener vi kan gjøre bedre, så setter vi enorm pris på å høre om dette. Du kan da benytte skjemaet her: https://www.nordea.no/om-nordea/ris-ros-klager.html Vi håper du fortsetter å være en fornøyd kunde i minst 35 nye år 🥳 /Lasse

Får ikke tilgang til kontoen min

Omtale av  Oliver R

Nordea sier til meg at den tyske passporten jeg har ikke er godkjent fordi de mener at dette er et id kort . Noe tyskerne ikke har . Jeg kan ikke betale regninger og må ringe til banken hver gang det skal betales en regning . Jeg synes de bør kurse og oppdatere sine ansatte . Jeg har vært kunde hos Nordea siden jeg kom til Norge og brått og uten forvarsel kunne jeg ikke logge inn noe mer . Det har desverre blitt en veldig dårlig bank og kan ikke anbefales lenger .

Svar fra Nordea Bank
17.02.2022 12:39

Hei Oliver, Jeg får dessverre ikke mulighet til å sjekke hvilken legitimasjon du er registrert med i våre systemer basert på en henvendelse her, men generelt sett er vi avhengig av en gyldig kopi av pass for at innlogging med BankID skal være gyldig. Dersom vi har en gammel kopi av pass, eller at kopien ikke har registrert RFID-chippen i passet, så vil ikke BankID-avtalen kunne fornyes. Dette kan vi selvfølgelig ordne dersom vi får inn en ny kopi av gyldig pass, hvor RFID-brikken kan leses. Da vil BankID-avtalen være gyldig, og innloggingen og betaling vil fungere som normalt igjen. Ta gjerne kontakt med oss på tlf. 232 06001 dersom noe er uklart, eller du ønsker å avtale tid for å fremvise gyldig legitimasjon igjen. Håper det er til hjelp 😊 /Lasse

Nordea Bank har 479 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Har tilegnet profilen
Nordea Bank deltar på Bytt.no

Nordea Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Nordea Bank besvarer omtaler

Nordea Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Nordea Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

Nordea Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR