Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Nordea Bank
1.8
479 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Positiv trend

Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.8
Dårlig
479 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#114
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#114 av 116 dagligbanker
18%
Forferdelig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 479 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
54
22
23
56
324
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 479 verifiserte omtaler på Bytt.no

Purring før regning

Omtale av  Thomas

Får purring før jeg får regning. Varsel om oppsigelse av lån selv om jeg har betalt "purring" på forfall. Alltid tekniske problemer ved innlogging. Kommer man forbi det så er det som regel tekniske problemer i neste ledd. De som sitter på chat har som regel lite å komme med og jeg var mer klok før jeg i det hele tatt snakka med dem

Svar fra Nordea Bank
04.04.2024 08:26

Hei Thomas! Dette er absolutt ikke hyggelig lesning, og ikke slik det skal være. Det er vanskelig å sjekke opp hva som har skjedd med regningen på lånet ditt, og purringene her via Bytt. Tekniske problemer med innlogging er det ikke så ofte vi skal ha, så dette høres ikke bra ut. Jeg er heller ikke glad for at du ikke har fått hjelpen du ønsket når du kontaktet oss på chat. Håper du vil gi oss en ny sjanse, slik at vi kan rette opp inntrykket du har fått av oss. /Ole

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

For dyr bank, dårlig oppfølging

Omtale av  Rune

Dårlig kunde oppfølging og høg rente beh i forhold til verdien , vil ikke anbefale den banken til noen

Svar fra Nordea Bank
02.04.2024 13:08

Hei Rune. Vi ønsker selvsagt ikke at du skal ha så dårlig inntrykk av oss og beklager veldig at du har hatt en dårlig erfaring angående oppfølging på ditt kundeforhold. Men vi håper at du kan gi oss en ny sjanse til å endre din mening. Gjerne ta kontakt med oss slik at vi kan sette deg i dialog med riktig person her i banken som kan ta en gjennomgang av dine lånebetingelser hos oss, slik at vi kan se om det er mulig å gjøre endringer og forbedre disse. / Everth

Nordea styr unna

Omtale av  Magnar J

Styr unna, styr unna har bare hatt dårlige erfaringer med Nordea igjennom kundeforholdet

Svar fra Nordea Bank
25.03.2024 14:25

Hei Magnar. Så utrolig leit å høre at du har hatt dårlige erfaringer med oss. Slik skal det virkelig ikke være! Håper du er villig til å gi oss en ny sjanse slik vi kan rette på inntrykket ditt av oss. /Andrine

Ikke hjelp å få

Omtale av  Marianne O

En minibank i Kristiansand som ikke veksler valuta. Og kø for å spør en kundebehandler som ikke kan hjelpe. 😡

Svar fra Nordea Bank
21.03.2024 13:26

Hei Marianne😊 Det er dessverre ikke alle våre minibanker som veksler valuta. Du kan finne oversikten over dette her: https://www.nordea.no/privat/kundeservice/finn-apningstider-og-automater.html /Andrine

Styr undan Nordea

Omtale av  Sara

Mega Skitbank, inte bara i Norge men också i Sverige. Suger pengar från sina kunder på ett sleipt vis, så att deras chefer ska få sina miljonlönner.

Svar fra Nordea Bank
06.03.2024 14:01

Hei Sara, takk for din omtale. Det er leit å lese at du har så dårlig oppfatning av oss. Dersom du er misfornøyd med dine lånebetingelser anbefaler jeg å ta kontakt med oss på telefon 232 06001 eller via chat, så skal vi ta en gjennomgang. / Everth

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Har du boliglån: Benytt rentebarometre og bytt bank!

Omtale av  Tore K

Etter mangeårig kundeforhold hos Nordea var det lett å bytte bank i forbindelse med salg av bolig og kjøp av ny (skulle gjort det lenge før). Det er bare å gå inn på et hvilket som helst rentebarometer, Nordea kommer langt ned på listen, uavhengig av evt. fordeler ved medlemsskap i fagforeninger eller ei. Det tok meg en time (alt gjort digtalt) å få tilslag på lån med "topp 3" betingelser i ny bank (Himla). Derfor: Har du boliglån, benytt rentebarometre og bytt bank til en som gir bedre betingelser! Der er ikke et eneste argument for å bli værende hos Nordea. Ikke vær lojal bare fordi du har et langt kundeforhold bak deg. Det taper du stort på.

Svar fra Nordea Bank
05.03.2024 10:17

Hei Tore, Det er leit å høre at du har valgt å bytte bank. Jeg ønsker å takke deg for kundeforholdet hos oss og håper du blir fornøyd med ny bankforbindelse. Skulle våre veier krysses ved en senere anledning er du hjertelig velkommen tilbake til oss i Nordea, våre dører er alltid åpne! /Steffen

Nettbanken har en meget ergerlig feil ....

Omtale av  Lill T

Denne banken har en meget tungvint nettbank, fordi man logges raskt av. Å f.eks. gå gjennom dokumenter, da ikke alle ble lastet ned tidligere....så må man logge seg på i eninga. Man blir etter kort tid automatisk logget av. Dette er tidkrevende og ikke minst frustrerende. Har konto i annen bank, og der er aldri noe slike problem. Forstår ikke hvorfor ikke Nordea nettbank kan ha pålogging i noe lengre tid. En rekker jo knapt finne dokumentet før man er logget ut. Nettbanken ser grei ut og har bra funksjonalitet. Ellers fornøyd med Nordea. De har hyggelig og hjelpsom kundeservice, som har åpent også litt på kvelden. Men trekker absolutt ned i vurderingen - at tiden etter innlogging i nettbanken er ufattelig kort. Gjør noe med dette Nordea. Er garantert flere som misliker utallige automatiske utlogginger i nettbanken ved bruk.

Svar fra Nordea Bank
04.03.2024 12:37

Hei Lill, Tusen takk for omtale og tilbakemelding. Vi forstår godt at det er ønskelig med en lengre grense for når en blir logget ut grunnet inaktivitet. For å beskytte mot at uvedkommende utnytter en som går fra PC uten å logge ut av Nettbanken, har det blitt innført en grense på maksimalt 5 minutter med inaktivitet før en skal logges ut. Bakgrunnen for dette er i all hovedsak å beskytte mot at sensitiv betalingsdata ikke blir tilgjengelig for andre. Det gleder meg veldig å høre at du er fornøyd med både Nettbank og den hjelpen du får hos kundeservice, dette inntrykket skal vi jobbe hardt for å opprettholde. Kundeservice er åpent hver dag, hele året - skulle det være behov for en telefon eller chat må du mer enn gjerne ta kontakt, vi står klare til å hjelpe deg. /Steffen

Nordea Bank har 479 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Har tilegnet profilen
Nordea Bank deltar på Bytt.no

Nordea Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Nordea Bank besvarer omtaler

Nordea Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Nordea Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

Nordea Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR