Nybygger har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Søkte om boliglån. Fikk beskjed om at automatisk verdi på bolig var for lav, lånesøknad ble da avslått. Tok e-takst som gjorde at låneverdi nå er 60%. Søkte da på nytt, og tenkte at alt var ok nå. Fikk på nytt avslag, på tross av veldig ryddig økonomi, god inntekt og solide jobber. Spurte så kundeservice om de kunne begrunne det, men hørte aldri noe. Trodde virkelig vi kunne være attraktive kunder. Følte at vi ble avvist uten noen god grunn. Skulle ønske de kunne sett på dette på nytt, og svart oss ut.
Hei Kristin. Vi vil gjerne se på dette på nytt. Kan du sende oss en e-post en gang til? Her må det ha skjedd en glipp siden du ikke har fått svar. hilsen Nybygger.no
Veldig lav rente, og god kundeservice. Enkelt å få svar på hvilken dokumentasjon som behøvdes, og få svar på søknad om lån. Rente ble satt ned automatisk for lånet, så fort dette ble endret fra banken sin side. Er stor oppgradering fra DNB! Eneste som var problematisk ved oppstart var at det ikke fantes noen funksjon for å fjerne utsending papirpost (men fikk det endret til digitalt med en melding til banken).
Takk for hyggelig tilbakemelding, Kristoffer. Hilsen Nybygger.no
Søkt refinansiering av boliglån. Prøvde å ringe dem, har brukt 1/2 time uten å komme gjennom. Søkt via nettsiden lagt inn 2 bolig som pant i Oslo pluss jeg kona jobber 100% og fikk avslag uten begrunnelse. det var rart at jeg har søkt andre banker og fikk refinansiering av bolig. Årsaken til jeg søkte hos dere er veldig lav rente iht andre. litt rart at behandlingstid tok bare ca 50 min, hvordan vurderer man når de har brukt under 1 time.
Takk for tilbakemelding. Hos oss forutsetter vi ett lån tilknyttet en sikkerhet. Kombinasjon med pant i flere eiendommer er dessverre ikke mulig i Nybygger.no. Håper det var oppklarende. Hilsen Nybygger.no
Søkte boliglån fikk avslag for at huset vårt ligger på Stord i vestland, det var utenfor der dei tok pant i hus. Di reklamerer med hele landet på deres sider. Og da mener eg dei bruker opp tiden til folk med som tar seg tid til og søke lån oss dei. Useriøs bank...
Vi skulle gjerne snakket med deg og rettet opp det dårlige inntrykket du har. Om det er noen misforståelser eller annet. Hilsen Nybygger.no
Grei bank med gode betingelser. Litt lang behandlingstid, men det er nok som forventet med såpass stor kundetilstrømning. Svarer stort sett etter en dag på mail og er behjelpelige. Stort pluss at man slipper å ha "totalkundeforhold" med lønnsinngang etc. for å få lån hos de.
Takk for hyggelig tilbakemelding. Hilsen Nybygger.no
Det har gått 30 dager siden jeg spurte om begrunnelse på avslag hos kundeservice. Ikke noe svar... Men da omtalen kom offentlig (på Bytt.no) gikk det bare 4 dager før de "beklaget" seg. Forøvrig fremdeles ikke noe svar fra "kundeservice".
Nybygger.no passer dessverre ikke for alle. Du vil få svar fra kundeservice. Det tar tid å gå gjennom avslag manuelt. Nå har vi så stor pågang av lånesøknader som gjør at slike manuelle jobber tar mye lenger tid en normalt. Hilsen Nybygger.no
Fikk avslag uten noen grunn. Har god og solid samlet inntekt og søkte om 45% av boligens verdi. Ikke bruk tid på dette. Lang behandlingstid
Hei. Beklager så mye. Vi ønsker selvsagt å oppleves som seriøse. Kan du ikke ta kontakt så får du en begrunnelse til avslaget. Noen søknader blir avslått, og er likevel gode søknader som må ses på manuelt. Kanskje din søknad er en slik? Behandlingstiden var i en periode lang fordi vi fikk så mange søknader. Det skal være bedre nå. Hilsen Nybygger.no