OBOS-banken har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Vurderinger fra kunderådgiver var helt hinsides.Har man over 40.000,- utbetalt i måneden,så SKAL man få et skikkelig lånetilbud,og det er et lavt lån til bolig jeg ønsket. Jeg måtte løse inn det ene lånet jeg hadde på bil,for å få et lån som ikke var større en det jeg selv har på konto!! Dette er SVAKT av OBOS-bank som reklamerer av hvor flotte de er med billige renter og alt.
Bra informasjon ved flytting a penger til huskjøp med tanke frister på flytting fra høyrentekonto over til meglers bank etc. Strakk seg ekstra langt for at jeg skulle føle meg trygg på at transaksjonen kom til å bli gjennomført på riktig tidspunkt. Raskt svar på telefonhenvendelse. Alle tjenestene kunne utføres enkelt i nettbank. Prosessen kunne vært litt lettere å finne på nettsidene. Kredittkortet fungerer bra og kan brukes til kontaktløs betaling, efaktura kommer som den skal, synlig i alle banker og på vipps, lett å håndtere. man slipper å tulle med å redigere summen, eller å måtte legge inn en regning fra e-post som hos noen andre aktuelle kredittkort tilbydere.
Har vært kunde i DNB og S banken, men Obos banken har vært strålende. Bra kundeservice , tilbyr (Apple pay . Lave gebyrer.
Prøver å kjøpe noe på nettet og skal betale til utlandet men får meldingen: "Du har ikke tilgang til denne tjenesten. Ta kontakt med banken for å få tilgang til å utføre en utlandsbetaling" Dette har jeg aldri opplevd i noen annen bank før.
Ifølge OBOS skal det være null problem å skifte bank til dem. Det er for så vidt sant og er en enkel prosess som er gjort på kort tid. Etter det blir det ikke like enkelt. De har listet opp forskjellige trinn man må gjøre dersom en ønsker å si opp kundeforholdet til sin gamle bank. Trinnene er fint listet opp og oversiktlige men å gjennomføre noen av dem har for meg vært frustrerende og vanskelig. Det nye OBOS-kortet jeg fungerer ikke når jeg skal oppdatere gamle betalingsavtaler som feks hos Spotify. OBOS gjør det også ekstremt forvirrende når de sender meg ny kodebrikke, noe jeg ikke har bedt om, samt lister opp en svært tungvint prosess for å få ny bankID fra OBOS. Alt i alt ble denne "overgangen" mye vanskeligere enn først antatt, og mye er bare forvirrende hvor ting oppleves lite brukervennlig.
Er veldig godt fornøyd med min nye bank Obos banken. Ingen gebyrer og lave renter, lett å få snakke med banken, hvis behov. Alltid hjelpsomme og imøtekommende ! Obos banken kan jeg virkelig anbefale.
Fikk låne det jeg trengte til rehablitering av leilighet, tross litt lav inntekt, men hadde da veldig god sikkerhet. Eneste bank som viste litt smidighet for denne problemstillingen og så litt utenfor boksen. Topp kundebehandling!
Kundeservice er under enhver kritikk. Og nei, jeg trengte ikke lån, kun formell finansieringsbevis som OBOS krever fra medlemmer. Fikk det uten problemer i andre banker, men Finanstilsynet burde se på denne virksomheten. OBS! Dine data kan bli misbrukt i OBOS konsernet! OBOS er så stor at de synes å mene at de er hevet over loven. Spesielt den som kommer fra EØS. Banken er en del av konsernet som opptrer ofte som stat i staten. Som NAV.
Jeg har 30 års medlemskap, ønsker og flytte, og gi obos hussalgs jobben, (hus ca verdi 2milioner8hundretusen) men trengte mellomfinansiering på ca 555000 for og by på hus, men alt ble til nei selv om jeg hadde blitt gjeldsfri og sittet igjen med 1 million i fortjeneste
Var i kontakt med Obos-banken. Får innvilget lån og har god økonomi og lønn. Kundebehandleren på telefonen kunne derimot hatt seg ett kurs. Han ble plutselig nedlatende og gav uttrykk for at han ikke "gadd" sende over finansieringsbevis allikevel når han fikk høre at jeg også hadde pratet med andre banker. Fikk ett utrolig dårlig inntrykk. Skuffet!
Før jeg anmelder vil jeg anbefale å se en fellesnevner på alle de dårlige anmeldelsene her. Dårlig kredittscore, får ikke lånet de ville ha, de fleste er svært gamle og mye har skjedd, samt en løk som klager på at det tar lang tid å ta ut penger av en "31+ dagerskonto"... Det heter 31 dager av en grunn. Over til anmeldelsen! Det som er bra (det meste forutsetter at man er Obos-medlem): - Moderne, oversiktlig, og kjapp nettbank. - Tilnærmet lik 100% selvbetjening. - Gratis debet/kredittkort. - Beste sparerente! Selv brukskonto har 1,10% i skrivende stund. Det som ikke er så bra: - Ikke alt som er oppdatert i mobilappen, altså ikke tilpasset mobil. Dette kan til tider være litt knot. Heldigvis gjelder det kun sider man bruker sjeldent. - Søk i transaksjoner er rett og slett søppel. Du får se transaksjoner fra de siste 30 dagene. Skal du se lenger tilbake i tid enn dette må du bruke "arkiv-funksjonen" som er helt elendig. Dette er utrolig irriterende på f.eks. buffer-konto hvor du har 1 månedlig overføring, maks 12 i året...Hvorfor pokker kan de ikke bare vise de 12 transaksjonene?!
Har stort sett vært fornøyd med Obos banken. Idag trengtes hjelp her og nå, til å komme i min mobilbank. Totalt resultatløs. Føler meg behandlet som "En gammel kjerring". Denne gangen en mannlig kundebehandler. Har bedre erfaringer med kvinnelige kundebehandlere.
Jeg byttet til OBOS-banken fra DNB, og er kjempefornøyd. Jeg får betydelig bedre renter på både brukskonto og sparekonto, og det er enkelt å opprette konto og og flytte avtalegiro i nettbanken, som er veldig oversiktlig.
Jeg er veldig fornøyd med OBOSbanken etter jeg skiftet fra DNB. Her er det ikke gebyrer på uttak i minibank, ikke årsavgift på kortene. Ikke minst bedre rente. Så jeg har funnet min bank. DNB er en bank for folk med mye penger i så måte.
Søkte boliglån i 3 banker.. Sbanken, DnB og OBOS. OBOS regnet meg som uegnet for lån, mens både Dnb og Sbanken gå meg mer enn behovet var. Stor forskjell her altså... Mon tro om OBOS er litt for fersk i gamet?!?!
Norges beste rente på lønnskonto. Rente er 1.1%. Ellers har du en hel del fordeler som Obos medlemmer.