OBOS-banken har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Har stort sett vært fornøyd med Obos banken. Idag trengtes hjelp her og nå, til å komme i min mobilbank. Totalt resultatløs. Føler meg behandlet som "En gammel kjerring". Denne gangen en mannlig kundebehandler. Har bedre erfaringer med kvinnelige kundebehandlere.
Jeg byttet til OBOS-banken fra DNB, og er kjempefornøyd. Jeg får betydelig bedre renter på både brukskonto og sparekonto, og det er enkelt å opprette konto og og flytte avtalegiro i nettbanken, som er veldig oversiktlig.
Jeg er veldig fornøyd med OBOSbanken etter jeg skiftet fra DNB. Her er det ikke gebyrer på uttak i minibank, ikke årsavgift på kortene. Ikke minst bedre rente. Så jeg har funnet min bank. DNB er en bank for folk med mye penger i så måte.
Søkte boliglån i 3 banker.. Sbanken, DnB og OBOS. OBOS regnet meg som uegnet for lån, mens både Dnb og Sbanken gå meg mer enn behovet var. Stor forskjell her altså... Mon tro om OBOS er litt for fersk i gamet?!?!
Norges beste rente på lønnskonto. Rente er 1.1%. Ellers har du en hel del fordeler som Obos medlemmer.
Endelig fått en fullverdig mobilbank. Lave gebyrer og lav rente. Rask behandling av lån. Depositumkonto ved utleie fungerer utmerket digitalt for begge parter! Betinger medlemskap.
Søkte om finansieringsbevis for et boliglån. Etter lang ventetid (dagevis) fikk jeg endelig svar på en epost- på en noe klønete og uprofesjonell måte hva OBOS banken kunne tilby. Men banken hadde ikke vedlagt skriftlig finansieringsbevis vedlagt. Ei heller hadde de et godt boliglånstilbud (dyrt!). Jeg har svært orden i "sysakene" og mitt finansielle forhold var vel dokumentert, ryddig og oversiktlig. Banken på sin side bydde på et dårligere lån (rentemessig og totalsum) enn flere andre større banker, uten å liste opp disse, men de største bankene i Norge, har gitt bedre lånetilbud, samt saksbehandling på noen minutter og opp til et par timer maksimum. Ikke dagevis. Oppsummert: -svært dårlig førstegangsinntrykk (har ikke brukt banken tidligere) -dårlig kundeservice, presisjon i epost og informasjon, samt sen saksbehandling -finansieringsbevis ble aldri mottatt (mer eller mindre kun forklart i epost) -dyrt boliglån, belåningsgrad maks. 75% , med svært høy rente for resterende 10% slik at belåningsgrad skal kunne bli 85% (iht Loven). Ble overrasket over at OBOS banken, som er liten sammenliknet mot de store bankene i Norge, yter dårligere kundebehandling, samt mildt sagt mye dyrere boliglån. Ut i fra annen omtale ser jeg at OBOS banken ligger omtrent "midt på tre" , men jeg ble nok mer overrasket i negativ retning, og håper for bankens skyld at det kun var jeg som har hatt en dårlig erfaring med disse i forbindelse med boliglånssøknad. Hva som er bra: Jeg har intet å kommentere på dette, da dette ble mitt førsteinntrykk (og siste).