OBOS-banken har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Endelig fått en fullverdig mobilbank. Lave gebyrer og lav rente. Rask behandling av lån. Depositumkonto ved utleie fungerer utmerket digitalt for begge parter! Betinger medlemskap.
Søkte om finansieringsbevis for et boliglån. Etter lang ventetid (dagevis) fikk jeg endelig svar på en epost- på en noe klønete og uprofesjonell måte hva OBOS banken kunne tilby. Men banken hadde ikke vedlagt skriftlig finansieringsbevis vedlagt. Ei heller hadde de et godt boliglånstilbud (dyrt!). Jeg har svært orden i "sysakene" og mitt finansielle forhold var vel dokumentert, ryddig og oversiktlig. Banken på sin side bydde på et dårligere lån (rentemessig og totalsum) enn flere andre større banker, uten å liste opp disse, men de største bankene i Norge, har gitt bedre lånetilbud, samt saksbehandling på noen minutter og opp til et par timer maksimum. Ikke dagevis. Oppsummert: -svært dårlig førstegangsinntrykk (har ikke brukt banken tidligere) -dårlig kundeservice, presisjon i epost og informasjon, samt sen saksbehandling -finansieringsbevis ble aldri mottatt (mer eller mindre kun forklart i epost) -dyrt boliglån, belåningsgrad maks. 75% , med svært høy rente for resterende 10% slik at belåningsgrad skal kunne bli 85% (iht Loven). Ble overrasket over at OBOS banken, som er liten sammenliknet mot de store bankene i Norge, yter dårligere kundebehandling, samt mildt sagt mye dyrere boliglån. Ut i fra annen omtale ser jeg at OBOS banken ligger omtrent "midt på tre" , men jeg ble nok mer overrasket i negativ retning, og håper for bankens skyld at det kun var jeg som har hatt en dårlig erfaring med disse i forbindelse med boliglånssøknad. Hva som er bra: Jeg har intet å kommentere på dette, da dette ble mitt førsteinntrykk (og siste).
Jeg byttet nylig til OBOSBanken, og har fått god oppfølging. Det var veldig lett å overføre AvtaleGiroer og eFaktura fra den forrige banken min. God rente, veldig få gebyrer, ikke en gang gebyr på VISA-kortet. Anbefales!
Svært dårlig kundebehandling. Tok over 2000:- i feilaktige gebyrer på boliglånet mitt. Brukte 6 måneder på å rydde opp. Nektet å utbetale kompensasjon.
Jeg har dessverre dårlige erfaringer med obos banken. De behandlet ikke lånesøknaden min og det tok lang tid før jeg fikk tatt ut penger av min sparekonto 31+.
God bank som eg har gått over til. Bra innskotsrenter. Grei bank å betala gjennom.
Dette er den første banken jeg kan si meg tilnærmet 100% fornøyd med. Gode betingelser på brukskonto/sparing og boliglån (fordel med OBOS-medlemskap, men ikke noe krav). Kan bruke en app som er grei nok. Intet spesielt negativt å nevne.