Sbanken har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Gåt fra utmerket til elendig for fondshandel og oversikt. Du ser ikke lenger hvor mange andeler du eier i et fond, du må regne det ut selv med kalkulator. Du ser ikke prosentvis endring for et fond siste døgn, du må bruke Nordnet eller andre for å se dette. Du kan ikke lenger redigere spareavtaler, du må slettes og opprette på nytt Du får heller ikke overført fra en ASK-delkpnto til ASK hovedkonto uten å slette spareavtaler først. For å se fond oversikt i appen, blir du redirected til en mobil nettside utenfor selve appen. Kort sagt; alt rundt fond har blitt mindre brukervennlig og Sbanken anbefales ikke lenger for fondshandel.
Ifra best til verst på noen måneder…… Skandale at DNB fikk kjøpe dette .arrg
Har vært kunde i over 20 år. Gjort alt selv i en utmerket nettbank og app. Etter at DNB tok over er alle smarte løsninger fjernet og man får ikke gjort de mest selvfølgelige ting. ApplePay er borte. Fondshandel er dårlig og man kan ikke få gjort selv de minste endringer i spareavtaler (som endre beløp eller bytte trekkdato) uten å slette hele avtalen å opprette den på nytt.
Etter at Sbanken ble kjøpt av DnB, har ikke EN endring vært til kundens eller min fordel. Alt virker til å være styrt av bankens interesser. Konkret: - Apple Pay forsvant på grunn av DnB's holdning til Apple sitt "monopol" på betalingsløsninger. Nå som Apple har åpnet opp og DnB har fått sin "seier" - vil de trolig innføre tæpping med Vipps, men tilbyr ikke Apple Pay. Jeg som kunde lider videre under deres monopol på Vipps. Jeg ser ikke annen råd enn å finne meg en annen bank da jeg mener at så lenge DnB kun vil tilby Vipps, vil dette bidra til å hindre innovasjon, skape færre valgmuligheter og gi mindre kostnadseffektive betalingsløsninger for meg som sluttkunde. - Nettbank/mobilbank. Jeg trodde en stund på det når de sa at de skulle utvikle en ny app, og trodde at dette kanskje ble spennende og nyskapende. Det de derimot gjorde var å ta en blåkopi av DnB's mobilbank og flyttet meg som kunde over dit - nettbanken var borte, og vi satt igjen med en nettbank som ikke var ferdig utviklet, med langt færre muligheter. Fra DnB's perspektiv forstår jeg at der er på jakt etter stordriftsfordeler og kunne kjøre alt på samme IT systemer, den ser jeg, men igjen, det er ikke meg som kunde som er i fokus, min opplevelse oppleves ikke som prioritert fra banken sin side. - Kredittkort. Sbanken hadde tidligere en sømløs integrasjon av Visa kredittkortet i nettbanken. Jeg overførte penger mellom konto og kredittkort på sekundet, og ny saldo/kreditt var synlig. Kjempeflott, enkelt og sikkert med netthandel eller på tur i utlandet - lett å holde kredittgrensen under kontroll og "fylle på". DnB avslutter dette og går over til sin mastercard løsning i stedet, ikke mulig å overføre med umiddelbar virking, det går i beste fall til neste døgn. Igjen, endring til fordel for banken, hvordan jeg som kunde opplever dette virker ikke til å være like viktig. - Barne og ungdomskort klarte de ikke lenger å tilby - da blir man henvist til DnB. - Priser på fond gikk opp, ikke minst ble det vanskeligere å holde oversikt og kontroll. En mobilapp holder ikke til formålet. For fullskjerm oversikt blir man sendt videre til DnB sin portal - den ligner for øvrig en nettbank fra tidlig 2000 tallet - men det blir en digresjon. Man skulle tro at når Norges minst likte bank, finner på å kjøpe Norges mest likte bank igjennom 25 år, at de lyttet, at noe lærdom skulle hentes, det ser ikke slik ut. Dette ser ut til å være en hostile take-over. Når de ytrer meningsløse setninger om at "endring kan være krevende", "Løsningen som vi har tilbudt Sbanken-kundene var kanskje ikke så optimal som vi hadde håpet at den skulle vær [.]" , "vi merker oss mye engasjement". Så er det for meg bare tegn på at de enten ikke forstår at de har gjort noe feil, ikke tørr å innrømme det eller pakker det inn på en svært gjennomsiktig og kronglete måte. Alt som har foregått er rett og slett en studie i skikkelig dårlig merkevarbygging. Sbanken framstår i beste fall som et kundeprogram i DnB - Sbanken finnes ikke lenger. Min spådom er at dette blir for dyrt å drifte i DnB etter at kundegrunnlaget forsvinner, og at dette blir lagt ned.
Er 8 uker siden jeg ba Sbanken flytte mitt fond over til ny bank, de har fremdeles ikke startet prosessen...
Fjernet nettbank, mye dårligere app og fjernet flere tjenester. Man blir tvunget over til DNB sine tjenester, selv for noe så enkelt som nettbank.
DNB konsept.... etter at DNB tok over er SBanken rasert. Betalinger må gjøres med bank ID hver gang, dvs du må indentifisere deg med bank ID for å få lov til å legge inn en betaling, enda du allerede er logget inn...med bank ID. Menyene er vanskelige å finne frem i, jeg sparer til ungene i fond, men jeg klarer ikke lengre finne hva jeg har spart per sparemål fra appen. Bare så vidt jeg får det til via nettleser. Fordi jeg har engelsk tlf får jeg engelsk språk, kan ikke bytte selv. Får oftere beskjed om teknisk feil når jeg beveger meg ned i menyene enn at de fungerer, men toppen av kransekaka er vel når en får beskjed om å ta kontakt med kundeservice så gir nettbanken beskjed om at du ikke får kontakt med kundeservice siden det er så mange som allerede forsøker ta kontakt. Anders