Sbanken har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Vært en kjempefornøyd kunde av Sbanken i masse år. Da jeg så de skulle bli kjøpt av DNB tenkte jeg bare Å nei.. Med rette vil jeg si. Chat tjenesten som var strålende er blitt dårligere og idag feks er Banken nede, dvs jeg kommer meg inn, men ingen av funksjonene fungerer. Ser ut som jeg må se meg rundt etter en ny bank. Veldig synd da jeg likte "gamle" Sbanken.
Årsaken til at du opplevde tekniske problemer er fordi vår underleverandør hadde en feil som har påvirket tjenester hos flere banker. Feilen ble raskt identifisert og løst. Vi har ikke gjort noen endringer i våre systemer, så det er ingen endringer for våre kunder selv om vi har nye eiere. Meld gjerne fra til vårt kundesenter dersom du opplever tregheter eller feil, så kan vi se nærmere på saken 😊
Bare positive erfaringer med Sbanken. Prismessig, kundebehandling, tilgjengelighet, fin nett bank, oversiktlig og ingen månedsgebyr på rammelån. Jeg er bare kjempefornøyd. Min tidligere bank var Storebrand. Før det DNB. Ingen av de kan måle seg med Sbanken
Vi er banken for deg, og du er kunden for oss ❤️ Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Vi elsker fornøyde kunder, og jobber hver eneste dag for å levere de beste løsningene til kundene våre💡🚀
De lokker deg inn med god rentesats, som du er heldig om du får beholde i mer enn 3 måneder, før de skrur rentene bare en vei. Nå nærmer renten seg opp 150% fra når jeg tok opp lån hos dem, og når jeg påpeker det får jeg bare beskjed om at det ikke er noe å gjøre med det. Tar ikke vare på kundene sine.
Rentehevingen skyldes at Norges Bank har satt opp styringsrenten og vi har justert våre priser. Sammenlign oss gjerne med andre banker for å finne ut hvor du bør ha lånet ditt. Alle våre lån er gebyrfrie og helt uten skjulte kostnader, så du vil nok se at Sbanken fremdeles er konkurransedyktige til tross for at renten har økt det siste året 🚗📈
Effektiv og brukervennlig bank. Fornøyd med mine erfaringer med banken som etter 5 år som bank kunde..
Så kjekt å høre at du er fornøyd med oss. Ingenting er bedre enn fornøyde kunder 😍
Alltid tilgjengelig, intuitive løsninger og alltid blant de med best betingelser.
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, vi jobber alltid mot å utvikle gode og enkle løsninger som gjør hverdagen enklere for kundene våre 😄🤝
Over tid vil man tro at en tjeneste bedres, men Sbanken blir stadig mindre oversiktlig og fornuftig. Jeg har flere eksempler på dette, men gir det jeg mener er mest relevant. Jeg fant nylig ut at ved manglende dekning for en regning, får du ikke varsel før en uke senere. At DU ikke betalte i tid er ifølge dem DIN feil, fordi det er DITT ansvar å betale regningene dine. Men når alt stilles på min side til å gå automatisk (efaktura osv.), hvordan skal jeg forstå at min saldo plutselig gikk litt under et fakturabeløp som ligger til betaling akkurat den dagen, uten at jeg blir varslet om det med en gang? Det verste med dette er at det er utrolig enkelt å få til. De sender meg tross alt en mail (og beskjed i bankens Innboks) en uke senere. Dvs. at selv om jeg hadde logget meg inn i nettbanken samme dag eller dagen etter betalingsfristen, ville jeg aldri merket at det var noe galt om jeg ikke så etter akkurat dette, dvs. logge inn og se i forfallsoversikt etter utgåtta datoer. Skal man gjøre dette stadig vekk? Jeg synes det er en urimelig forventning, og i så fall er det like greit å betale regningene manuelt fremfor å bruke efaktura. Hva er så poenget? Varsel om manglende betaling/dekning er etter min mening den viktigste beskjeden en kunde kan vente fra banken sin. Dette er en kritisk situasjon der noe uventet har skjedd. Hvis man ikke kan stole på at banken gir deg en slik beskjed før en uke for sent, hva annet uheldig kan oppstå senere med andre bankfunksjoner som de så legger ansvaret på deg for? Kanskje jeg lager et lite storm i et vannglass. Situasjonen har ikke skjedd meg mange ganger, men dette er en av mange dumme og unødvendige ting som har skjedd meg gjennom årene. Det virker som om det helt opplagte stadig vekk går dem hus forbi, og kunden sitter igjen med hakeslepp og skjegget i postkassen.
Det er kjedelig når regninger ikke blir betalt på forfallsdato, vi har derfor laget en varslingsløsning for dette 🤝 Med varsling på SMS trenger du ikke lenger lure på hvor mye du har på konto, om du har fått betalt inn lønn eller om regningene står ubetalt. Du kan velge hva du vil bli varslet om under innstillinger i nettbanken 📲
Sbanken var ganske god bank i starten. Har brukt sbanken som dagligbank selv om jeg var premium kunde i en del andre bank (høy inntekt, fagforeninger, etc.). Men i det siste har det blitt mye krøll med fond og aksjer. Når man selger aksjer, blir kontoen ikke godskrevet før om 2-7 dager. Altså, du kan ikke selge aksje A for å kjøpe aksje B samme dag! Det er helt normalt i andre banker. Det går ikke an å bytte fond i ASK. F.eks. jeg har fond A, B og C på ASK. Ønsker å bytte B og C med A (selge B og C og kjøpe A), men får feilmelding. Fungerte fint før. Jeg tok kontakt med banken på chat, og etter laaaang ventetid møtt jeg uinteresserte og ikke-kundevennlige rådgivere. Da jeg sa til en av dem at jeg kommer til å bytte bank, svarte hun «det er opp til deg :)». Med smilefjes på slutten av setningen. Spurte pent om det er greit å ta skjermbilde og dele det på sosiale medier. Svaret var JA. Har byttet bank på dagen! Takk for nå sbanken.
Takk for tilbakemeldingen. Vi ønsker å ta vare på alle våre kunder, og synes det er trist å høre at du har hatt en slik opplevelse. Når du selger en aksje, er det en oppgjørstid på to virkedager før beløpet blir tilgjengelig for uttak, mens ved salg av fond tar det 2-7 virkedager. Vi får ikke sjekket opp enkelthenvendelser når det gjelder problemene ved bytt av fond, men det er generelt greit å vite at man ikke kan bytte fond på Aksjesparekonto til fond som ikke er godkjent for denne kontotypen. Uten å vite om dette er årsaken til at du ikke fikk byttet, så kan det være en årsak. Vi beklager om du har opplevd dårlig kundebehandling hos oss, for sånn skal det ikke være. Vi har stort fokus på å gi den beste kundeservicen, og om du ønsker å gi oss en sjanse til så er du velkommen tilbake som kunde hos oss. Hvis ikke, så håper vi at den nye banken tar godt vare på deg og takker for følget så langt.