Sbanken har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
SkandiaBanken som forløper til SBanken fra fremoverlent på alle fronter og utviklet et samlet tilbud som ingen andre banker. Over årene har politikerne stadig jusert på vilkårene for bankene, noe som har gjort det dyrere og dyrere for mindre og markedsutforende banker. Enhver idiot forstår at politierne har spilt oss kunder inn i en sprial hvor staten sin egen bank - DnB - som dominerende markedsaktør har fått en stadig - for seg selv - hyggerligere markedssituasjon på alle områder av sin virksomhet - på bekostning av kokurransen og dag også så vel bedrifts- og privatkunder. I dag er det ingenting igjen av det som ble skapt på slutten av 90-tallet og som vi ble kunde av våren 2000 da banken åpnet.
Sbanken var fantastisk, inntil DNB greide å rasere den. Heldigvis er jeg kommet meg ut av klørne på DNB!
Sbanken var en god bank inntil DNB kjøpte den opp. Nå raseres den innenfra.
Helt på trynet at alt er bitt mye dyrere å bruke en bank som i utgangspunktet ikke hadde gebyr.
Har nå sittet i telefonen i 15 minutter og hørt på "vi har mye pågang akkurt nå. Vennligst vent". Sbanken har innført det samme som andre, kundebarriere. DnB svarer faktisk på telefonen, men det er vel fordi de har en nettbank som for mange praktiske formål er så dårlig at folk må ha hjelp, i alle fall på bedriftssiden. Den ene grenene av familien, DnB, har altså Norges dårligste nettbank, mens den andre grenen av familen ikke svarer på telefonen. Dette ekteskapet, mellom Sbanken og DnB, har havarert før bryllupsreisen startet. Bank byttes selvsagt.
Tragisk at DnB fikk kjøpe sbanken, men det er vel sånn i store selskaper at hvis de ser seg lei på mindre konkurrenter som stadig vokser så kjøper du de bare opp. Jeg var kunde i DnB tidligere men gikk over til sbanken for ca 25 år siden da jeg så meg lei på å bli behandlet dårlig som kunde. De hadde høye gebyrer, for en jobb du selv gjorde på nett, dårlig kundeservice etter at de hadde fått deg "på kroken" med dårlige lånebetingelser. Det var da en befrielse da sbanken dukket opp og jeg byttet umiddelbart. Etter det har jeg aldri sett meg tilbake før nå. Jeg har i det siste forsøkt å ringe sbanken ett par ganger for noen kundespørsmål og har måttet vente i ca 1 time hver gang uten å få muligheten til å legge igjen nummer og bli oppringt igjen. Tidligere svarte de nesten umiddelbart og ventet maks ett par min. Nå blir det sakte men sikkert stadig sendt nyhetsvarsler fra de om at nettbanken endres og fusjonerer inn i DnB sitt system med div økte satser o.l. Så takk til sbanken for en fantastisk jobb de har gjort, som nå sakte men sikkert blir slukt inn i et storbanksystem som kan sette de priser de selv ønsker når alternativene blir mindre og mindre for oss kunder. En "takk" også til inkompetente folk i konkurransetilsynet som tillot dette...
En meget god bank. Med god kundeservice. Bra renter på sparekonto. Greie når det gjelder lån til bolig. Men hva nå? Med et konsept av DNB?