Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
SpareBank 1 Østlandet
2.4
71 verifiserte omtaler

SpareBank 1 Østlandet omtaler og erfaringer

Ingen trend

SpareBank 1 Østlandet har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.4
Dårlig
71 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#109
Forferdelig
SpareBank 1 Østlandet er rangert
#109 av 116 dagligbanker
30%
Dårlig
30% anbefaler SpareBank 1 Østlandet
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 71 omtaler om SpareBank 1 Østlandet

FILTRER OMTALER
16
5
2
5
43
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om SpareBank 1 Østlandet
SpareBank 1 Østlandet har 71 verifiserte omtaler på Bytt.no

Bra bank

Omtale av  Tom

Veldig fornøyd med banken, god kundebehandler som forstår dine behov. Har ikke noe negativt og si, kunde i over 40 år

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med SpareBank 1 Østlandet?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Drittbehandling på diplomatisk vis!

Omtale av  Anonym

Finansrådgiver i Sparebank1 Østlandet brukte 13 arbeidsdager, 20 dager f.o.m. 6 mai t.o.m 26. mai på å behandle søknaden min til finansieringsbevis. Han unngikk også å svare på epostene, og jeg vil tenkt meg om før du søker i denne banken, og hvilke krav du bør stille til rådgiveren før du søker. I mellom 6. mai til 26. mai sendte jeg fire eposter den 10, 16, 19 og 24. mai som jeg aldri fikk noe svar på. Her rapporterte jeg nødvendig informasjon, og dokumentert også økonomisk vekst i bedriften jeg er ansatt i. Jeg klagde og etterspurte flere ganger på at det har gått lang tid, men fikk aldri svar på epostene. Jeg måtte selv ringe rådgiveren flere ganger for å høre om han jobbet med søknaden. Han tok opp telefonen, men det var alltid veldig vage svar og annet som måtte prioriteres. Det visste seg i telefonsamtalen den 25. at han ikke hadde åpnet eller orientert seg om mailene eller vedleggene, siden han klarte ikke engang å finne dem og etterspurte noe han allerede hadde bedt om tidligere og fått på mail. Da hadde da gått 19 dager med helg siden søknaden var sendt. Ved hver telefonsamtale var det bare men ditt og datt, skepsis og unnasluntring. Jeg fikk aldri noe konkret svar og hørte bare at han skal "se på det" og "høre med banksjefen" om de "får til dette". Har aldri opplevd lignende diplomatisk unngåelse fra en bankansatt som latet som han gjorde jobben sin. Som om det ikke var nok: da jeg nevnte jeg hadde 40k NOK i USD som jeg skal sette inn på eksisterende kapital, begynner han å le av meg og stiller spørsmål. Han var mer opptatt og skeptisk til hvor valutaen kom fra enn faktisk å tenke at han har ikke gjort jobben sin på 19 dager. Jeg har rimelig grunn å tro at rådgiverens behandling er dømmende basert på min bakgrunn og arbeidssted. Så tenker jeg også hva slags mennesker er det som representere Sparebank1 som ler av deg?, unngår deg og aldri svarer på e-post? På slutten av dagen 26. mai før pinse står søknaden som ubehandlet i nettbanken min i Sparebank1, og jeg får en e-post med halv setning som sier at søknaden er behandlet; "Søknaden din er nå ferdigbehandlet, og vi beklager at vi ikke kan imøtekomme den. Dette etter en helhetsvurdering" Rådgiver har ikke engang anstendighet å gi en begrunnet avslag. Vil anbefale å holde unna Sparebank1, og vil anbefale DNB og Obos hvor du møter mennesker som ser og hører deg, som ikke finner på unnskyldninger, ikke ler av deg eller behandler deg dårlig pga. bakgrunn eller arbeidsplass. Sparebank1 burde ta seg en vernerunde!

Katastrofalt dårlig

Omtale av  Ivan

Katastrofalt dårlig kunde behandlere i SR Østlandet avdeling. Det tok 2 måneder å åpne en vanlig konto. Til slutt etter alt papirene ble sendt med vanlig post til Hamar (fra Oslo) i år 2023 selv om jeg har vært personlig i Oslo kontor og ble lovet at alt skal bli i orden etter 2 dager.

Slipp folke å Apple pay

Omtale av  Luciano

La folke å bruke Apple pay. Gi frihet folke å bruke Apple pay. Vi er modern tid nå

God behandling og hjelp.

Omtale av  Gerd T

God og rask besvaring på mine forespørsler . Vært kunde i banken store deler av mitt liv.

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Kundesenter

Omtale av  Solfrid O

Får alltid snakket med en kunderådgiver, og et bra pluss er at det er åpent for kundene, slik at du får hjelp uten time

Blokkert organisasjonens konto og nekter kommunikasjon med saksbehandler

Omtale av  Øystein Å

Den 1.3.2023 mottok jeg, som daglig leder av en organisasjon med mangeårig kundeforhold i Spatebsnk1Østlandet, en epost mrd melding om at våre konti var sperret for betaling til all land unntatt Norge. Kontoene var allerede blokkert - uten forvarsel, noe jeg betrakter som uhørt. Vi er en ideell organisasjon med vedtatt formål å bruke mest mulig av våre midler i våre prosjekland i Asia, derfor er dette et dramatisk inngrep i vår daglige drift, med umiddelbare negative konsekvenser for våre partnere. Det verste er likevel behandlingen jeg har opplevd når jeg har prøvd å få dialog med den/de ansvarlige for denne beslutningen og iverksettelsen av nevnyr kontoblokkering. Det har vært komplett umulig. Banken nekter å opplyse navn på saksbehandler. De nekter meg tilgang på telefon for å I det minste forsøke å forklare noe jeg mener er en åpenbar misforståelse bak bankens beslutning. Jeg har skrevet eposter - og får til svar at "vi har dessverre lang behandlingstid, opp til 15 dager". Jeg ringer og blir nektet informasjon om og tilgang til beslutningstaker. Opptredenen fra banken synes å indikere at de ser på oss som en terroroganisasjon eller i det minste en sikkerhetstrussel, enda det eneste vi gjør er å hjelpe fattige mennesker med mat, hus og andre behov til kropp og sjel. Etter snart 4 uker med denne tilstanden er det fortsatt ingen løsning. Folk (kristne)i India som har fått sine hjem brent ned av rasende hinduer, venter på hjelp vi har lovet dem. Sparebank1Østlandet lar dem steike i sola og sove uten tak - og jeg kommer ingen vei. PS: Jeg kan dokumentere hvert ord jeg skriver og gjør det gjerne. Øystein Å, daglig leder

SpareBank 1 Østlandet har 71 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til SpareBank 1 Østlandet mener

SpareBank 1 Østlandet

Har ikke tilegnet profilen
SpareBank 1 Østlandet deltar ikke på Bytt.no

SpareBank 1 Østlandet har ikke tilegnet sin profil på Bytt.no for å besvare spørsmål, løse problemer eller vise takknemlighet til nye og eksisterende kunder.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no og dermed vise nye og eksisterende kunder at de bryr seg om tilbakemeldinger. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
SpareBank 1 Østlandet besvarer ikke omtaler

SpareBank 1 Østlandet har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
SpareBank 1 Østlandet henter ikke inn tilbakemeldinger

SpareBank 1 Østlandet benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR