Sparebanken Vest har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Tar for lang tid med aksjehandel. Synes systemet er tregt for oversikt ved aksjehandel.
Grei bank, god nok app, men ganske dyr. Veldig god kundeservice.
Min bror og jeg hadde avtalt et møte med rådgiver i banken for å ordne opp skifte/arv etter min avdøde mor. Vi ble møtt av en veldig lite vennlig kunderådgiver. Vi hadde med skifteattest, men ble likevel nektet tilgang på min mors konto, fordi min mor også hadde uoppgjort gjeld/ boliglån i banken. Kunderådgiver opplyste at all gjelden måtte innfris først (f.eks ved salg av boligen eller at vi selv måtte ta opp lån), før de ville frigi de andre pengene. Banken har allerede pant i boligen, og dennes verdi overstiger langt lånebeløpet. Det vil ta oss litt tid med å ordne med et salg. I mellomtiden forfaller regninger i boet, som vi er ansvarlige for. Vi stusser over om banken har anledning til å ta «dobbel» pant, og vil undersøke juridisk om det stemmer. Rådgiver foreslo at vi enten fikk legge ut selv, eller komme inn med regninger eller sende pr post, ettersom banken heller ikke har noen løsning for å laste disse opp elektronisk. Å legge ut blir dyrt i lengden (vi har allerede lagt ut en hel del) og det å skulle reise til banken eller sende inn regninger blir tungvint. Etterpå fikk vi beskjed om at vi bare kunne lese inne på sparebanken sine nettsider om dødsbo, der det ble påstått at det sto alt om arv og oppgjør. Det stemmer ikke. Vi hadde allerede lest denne informasjonen, og det står ikke noe der om at banken kan holde igjen penger på konto ved gjeld. Det er mye å ordne opp i etter et dødsfall, og det er trist at arvinger i sorg blir møtt på denne måten. Vi opplevde kunderådgiver som avvisende og lite interessert i å hjelpe oss med noe som helst.
Er i ferd med å opprette brukskonto i Sparebanken Vest. Hittil har jeg bare møtt velvillig kundeservice.
Helt elendig bank, sparing via aksjer skjer via egen bank (norse) og disse klarer man ikke å koble mot hverandre. Endrer rentene på lånet uten og gi beskjed om endringer. Endrer ikke tilbake rentene til lavere om man ikke følger dem opp. Kjører påslag og skjulte kostnader på alt. Dette er dukka til pareto bank, alt styres fra denne banken. Ønsker du en bank som følger opp så er ikke dette banken for deg.
Forferdelig på kundeservice. De virker ikke interessert i å hjelpe sine egne kunder, og på oppmøte avtalt i banken så følte man seg bare til bry. De nedlegger filialer lokalt og sparer selv der de kan, på bekostning av sine egne trofaste kunder. Rentebetingelser er bånn i bøtta, og de tar ikke hensyn til sine eldste kunder som ikke behersker den digitale verden.
Hei Sølvi, Beklager at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss, at du har følt deg til bry. Sånn skal det ikke være, og de trofaste kundene våre vil vi gjerne ivareta på en god måte. Vi er nok ikke best på rente, det har du rett i, men vi tilbyr noe som de billigste bankene ikke gjør; nemlig det at man kan få sin egen rådgiver som man kan avtale møte med og få hjelp og gode økonomiske råd. Kundesenteret vårt er åpent fra kl. 7-23, og her kan man blant annet ringe og få hjelp om man ikke behersker de digitale tjenestene våre. Vi har ikke planer om å legge ned kontorer, og de siste årene har vi faktisk åpnet flere kontorer fremfor å legge ned. Det er fordi vi ønsker å være der kundene våre er og derfor har vi 36 kontorer på Vestlandet. Håper du gir oss en ny sjanse. Ønsker deg en god dag! Hilsen oss i Sparebanken Vest
Har nok dessverre vært litt uheldig med en rådgiver som mangler litt kompetanse og får en del "tror du må gjøre det slik"… Mye gjøres jo stort sett av deg selv via elektroniske søknadsskjema idag, men da forventes det gjerne at spørsmål knyttet til dette kan besvares av rådgiver. Om ikke forsvinner da poenget med "kundeservice"!
Hei Espen, Det var leit å høre at du ikke har fått den veiledningen du trengte. Du har rett, vi skal kunne svare på spørsmål til de elektroniske løsningene våre. Om du forsatt står fast så håper vi at du kan ta kontakt igjen på telefon eller chat i mobilbanken, så skal vi prøve på nytt. Ha en fin dag! Hilsen oss i Sparebanken Vest