yA Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Denne banken sine metoder for å få kredittkortkunder er tvilsom. Jeg var kunde hos de for mange år siden men sa opp kundeforholdet helt tilbake til 2018. Etter det har jeg blitt spammet ned av eposter fra de hvor bønnfaller deg om å komme tilbake. Til slutt tok de neste steg og bare sendte meg et kredittkort selv om jeg avsluttet kundeforholdet i 2018 og ikke har vært i kontakt med de direkte siden. Så vidt jeg vet er det ulovlig å sende kredittkort til folk uten samtykke og jeg har kontaktet forbrukermyndighetene om denne praksisen. I skrivet som kom med kortet opplyser de om at det bare er å ringe kundeservice mellom kl 0800 og 1700 men når du ringer de i det tidsrommet så får du beskjed om at kundeservice er stengt. Styr unna disse her for du blir aldri kvitt de igjen og de vil sende deg kredittkort uoppfordret.
Tegnet forsikring på forbrukslånet som skulle dekke for fem å fram i tid.Det var Ikke mulig å del betale forsikringssummen på hver termin. Min forsikring kostet meg cirka fem tusen kronen som umiddelbart ble lagt til lånesummen. Da jeg ville innfri lånet flere år før tiden, måtte jeg innfri den hele lånet, inkludert forsikringsummen. Dette synes jeg er merkelig da det gjenstod flere års nedbetalingstid ( og hadde da måttet forskuttert hele forsikringssummen. Kan dette være riktig da? Eller har jeg blitt lurt?
Har ingen app, ingen mulighet for betalinger til/fra utlandet, innskuddsrenten er mye lavere enn hos andre tilsvarende banker med høyrentekonto. Ikke er det mulig å betale regninger fra nettleseren på noe annet enn mobilen min. Jeg har aldri hatt noe lån hos dem, men dette er en bank med null ressurser, så hold dere langt unna!
Var i sin tid veldig fornøyd med denne banken, men etterhvert har den bare blitt dårligere og dårligere. Påloggingsproblemer, regningsbetaling som ikke går inn, osv.. I dag får jeg opp følgende melding når jeg logger meg på:"Din nettbank er for tiden ikke tilgjengelig" For en tid tilbake skulle jeg betale en bil med midler fra YA, men måtte til slutt gi opp. Virker som fokus er på overbetalte forbrukslån, alt annet er underordnet...
Generelt dårlig navigering på sidene, tidsavbrudd, betalingsmottagerliste osv.
Etter å ha vært fornøyd med banken i flere år, så har dette endret seg det siste året. Er svært misfornøyd med banken og anbefaler den absolutt ikke. Det er umulig å få svar på telefon. Sender du e-post så får du ikke svar før det har gått 4-5 dager. De har heller ikke ordning med straks -betaling på vipps. Når jeg har spurt om dette, så har jeg fått til svar om at det jobbes med dette og at en løsning trolig er nær.
Og er du så heldig å få tak i dem, og du har noen spørsmål som du virkelig trenger svar på, men som dem kanskje ikke har svaret på, så legger dem bare på. Så må man stå i kø i evigheter igjen. Det har skjedd flere ganger. Det gjelder resurs bank også. Styr unna folkens, det er ikke verdt bryet og mulig nervesammenbrudd!