Altibox Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Utrolig dårlige signaler fra routeren, eneste som fungerer uten opphold er kablet tilkobling til TV. Ustabilt nett som gjør at enhetene som er koblet til trådløst detter ut og må kobles til på nytt. Prøvd Mesh-nettverk som fungerte i en kort periode, men enhetene fortsatte å dette ut. Beskjed fra kundeservice hver gang jeg tok kontakt: - Restart routeren eller reset routeren.
500/500 er i praksis 150/160. Til tross for relevant råd fra Kundeservice får man ikke bedre hastighet. Til slutt får man inntrykk av det er såå mange forutsetninger som skal fungere på eget utstyr, at det er eget utstyr det er noe galt med. Og hvis en tekniker fra dem skal komme å måle hastigheten med spesialutstyr (hvorfor trenger dem det?), må det påregnes å betale for dette selv, dersom feilen ikke ligger hos Altibox. Burde ikke Altibox levert dokumentasjon på at de leverer det man betaler for først???
Du får langt fra hva du betaler for. Til og med kablet tv lagger på ett 500/500 abn. Hos kunde service får du bare arrogante jyplinger med standard svar om hva du som kunde forplikter deg til å overholde. Ligg unna og spar deg for masse bryderi!!
Først og fremst vil jeg si at oppfølgingen fra kunderådgiverne deres når man tar kontakt som eksisterende kunde som trenger hjelp når det oppstår feil/problemer i all hovedsak er god. Det er ikke det dette handler om. Det dette handler om er at de på det groveste misbruker sin posisjon som det som i praksis er å inneha monopol på bredbånd flere steder i landet. Som andre her tidligere har beskrevet: De hever stadig prisen og rettferdiggjør dette med å heve minstehastigheten det er mulig å bestille. Minstehastigheten er nå langt over det en vanlig familie egentlig har bruk for. Vi skal nå flytte inn i nytt hus der det akkurat er lagt fiber og de gjør alt de kan for å pushe en dyrere internett og TV-pakke til tross for at vi sier vi kun har bruk for internett. "Kunderådgiveren" (les: Selgeren) ljuger til og med og forsøker å lure meg til å tro at internett og TV blir billigere enn bare internett. De "truer" også med at etableringsgebyr på internett og TV koster 1990,-, mens etableringsgebyr på bare internett "kan hende" blir kostende 3990,-. Det er helt utrolig at det er lov å holde på slik som Viken fiber gjør. Konkurransetilsynet og Forbrukertilsynet bør i aller høyeste grad ta en titt på praksisen til Viken fiber.
Jeg syntes å betale noe dyrt for 150-150 linje, da jeg kuttet ut kanalpakken når tv2 ikke lengre var tilgjengelig.
Mye sitt, dyrt og skyhøye åpningsgebyr pluss meget varierende høflighet på kundeveiledere
Svært rotete menyoppsett.altfor mye info å rot på skjermen samtidig.veldig tungvint å klikke frem og tilbake.har gitt opp.totalt ubrukelig.savner enkelt systematisk oppsett.