Altibox Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg oppgraderte til Altibox 500/500 Standard pakke for noen måneder siden og fikk installert ny hjemmesentral. Etter det har jeg hatt veldig dårlig nettverk som både er tregt og ofte faller ut. Har snakket med Altibox kundeservice flere ganger, og eneste råd jeg har fått er å gjøre en reset av systemet. Dette har jeg gjort en rekke ganger. Siste uken har jeg måtte gjøre 2 fulle reset av systemet. Det kan vel ikke stemme at jeg skal fortsette på denne måten når Altibox reklamerer med «Stabilt bredbånd»? For meg er det relativt ustabilt. I tillegg har jeg aldri kommet i nærheten av den hastigheten Altibox markedsfører.
Det er det dummeste jeg noen gang har opplevd, det trådløse nettet dems er så dårlig at jeg rett og slett blir kvalm. Tregt ustabilt og detter ut hele tia.. nekter å betale ei krone for dette her.. forbanna søppel, minus 5 stjerner.
Utrolig bra hastighet, bra rekkevidde på signaler. Har FMG hjemmesentral og er veldig fornøyd.
Får ikke varen jeg skal betale for og behandler meg som en dritt på telefonen og ber meg kjøpe nye pcèr i huset, og når jeg sier jeg ikke vil ha dette, sier de jeg er bundet til å betale 12.000 kr altså binding på 1 år. Jeg kommer til å benytte meg av reklamasjonsretten min som forbruker. De er så frekke på telefon at jeg har aldri vært borti verre "kunde service" behandler kundene som dritt og er ganske så frekk i ord bruken,svarer du tilbake sier de at de kutter samtalen vist tonen skal være sånn. Jeg lurte KUN på hvor nettet mitt var blitt av.. Jeg skal ha 500/500 og har dårligere nett enn når jeg kun hadde 50 hos Canal Digital. ANBEFALES IKKE å vurdere en gang fibernett fra Bergen fiber Altibox dritt. Verste valget du tar og kommer til og angre deg grønn. Lover deg 3 gratis måneder, men dette er bare tull. Skulle hatt internett 01.01.19 , men fikk ikke et eneste signal før etter minst 2 uker. Nå har jeg hatt dette dritet i et par dager og det tar evigheter bare å få åpnet avisen på nett og det e så elendig at man ikke engang kan høre en låt via youtube. Møkka selskap og møkkanett. Det jeg hadde før betalte jeg 249,- mnd. for dette skal de ha 999 kr mnd. for!
Etter at vi fikk ny hjemmestentral, og oppgraderte til Altibox 1000/1000, så har nettverket vært nærmest ubrukelig. Det tar opptil flere minutter å åpne en enkel nettside. Vi har gjentatte ganger vært i kontakt med kundeservice hos Lyse/Altibox, men etter å ha gått gjennom en lang rekke av vanlige tester, som å resette systemet eller bytte nettverkskabler m.m, så er svaret fra leverandør at de ikke har ansvar for den trådløse leveransen.. De kan kun ta ansvar for at produktet fungerer som det skal inn til hjemmesentral. For meg synes dette som en gigantisk ansvarsfraskrivelse.. Vi ser nå på muligheten for å bytte nettleverandør, og kommer definitivt ikke til å anbefale noen å velge Altibox slik det er i dag!
Som ny kunde hos Altibox har jeg fått en elendig start. Det begynte med at de hadde glemt å sende ut hjemmesentral. Deretter løy de og sa dette var sendt, noe det ikke var. Det har tatt 6 dager siden dette skulle være på plass, og de har ennå ikke klart å sende det ut! Når jeg kontakter kundeservice er det bare ansvarsfraskrivelse og de snakker seg bort med dårlige unnskyldninger. Har ikke noe positivt å si om de så langt.
Enormt tregt nett hele dagen. Ville ikke anbefalt dette til noen som helst. Eneste bra er at det er billig, men resten er dritt.