Altibox Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg har vært i kontakt med leverandørselskapet hver dag i tre måneder, men til tross for at jeg har valgt hastigheten på 750 megabyte, har jeg dessverre aldri opplevd samme hastighet. En av de ansatte i dette selskapet kom hjem til meg og fjernet fiberkabelen til LAN-modemet og returnerte den ikke, og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre med denne avstanden på mer enn 20 meter. Hjemmet mitt Wi-Fi er for langt unna, hva bør jeg gjøre? Å neglisjere en kunde i mer enn 6 år, er det sant? Hilsen Hashemi
Ustabilt, dårlig kundeservice, får ikke hastigheten jeg betaler for, anbefaler ikke i det hele tatt
Masse nedetid på nettet og helt elendig kundeservice. Det virker som om nettleveranse er avhengig av godvær, noe som kanskje burde ekskludere dem som leverandør på vestlandet.
Alt for dyrt produkt i forhold til hva man får.dekoder henger seg ofte opp,lyden forsvinner med gjevne mellomrom.ca 1 sek nå og da når en ser på programmer . Signaler ramler ofte ut og dekoder/router må startes på nytt. De ble at jeg selv skal betale retur av deres dårlige utstyr. Det er smålig og derfor blir jeg ikke kunde hos Altibox mer.
Har Altibox fiber med to linjer inn til huset, en til hovedetasje og en til leilighet. Betaler for 250/250, men mottar i store perioder ikke dette. Å snakke med kundeservice er bingo, mange inkompetente medarbeidere som ikke aner hva de snakker om. Å bytte selskap er umulig da Altibox eier kabel selv etter flere år, så du blir holdt som gissel hos denne gjengen. MEN om du liker å være gissel, betale for en vare du sjelden får, ja da kan Altibox anbefales på det varmeste !
Altibox / Lyse har monopol på fiber i hele Rogaland. Vi betaler i overkant av 16.000kr i året for dette. Utrolig dyrt. Til sammenlikning så koster det 6000kr årlig i Sverige for samme type linje. Helt utrolig at dette er lovlig. Linjen er bra, og du får det de lover, kundeservice er også bra. Men prisen er hinsides, og vi har ingen reelle alternativ.
Som altibox kunde føler jeg meg lite fornøyd. Fikk installert fiber der jeg gjentatte gange har påpekt at kablen inntil huset henger ca 1,5 m over tomta til naboen og er i stor risiko for å bli revet ned av både rådyr og evt faktisk naboen om de går oppriktig lei av en kabel som henger hen over tomten sin. I tillegg er utstyret av så dårlig kvalitet at det føles som det er lagt opptil det ofte må byttes og montør må bestilles for retting slik de kan tjene ekstra penger på et allerede overpriset produkt. Tv hadde jeg tidligere inkl. i pakken men da de røyk i konflikt med TV2 valgte jeg å avslutte dette og hellere få tv på annen måte. Da måtte jeg også akseptere endring i internett leveranse og fikk et særdeles dårlig tilbud som jeg absolutt ikke hadde bruk for (hastighet på 750/750mbs) til 999 kr pr mnd - det føles som ren røveri å måtte betale så dyrt for noe jeg ikke trenger. Det tok dog 1 år før jeg helt tilfeldig snakker med en venn som er IT utdannet og han sjokkert sier - du har blitt grundig lurt av noen som bruker din uvitenhet om dette mot deg. Det føles virkelig usmakelig å sitte igjen med at et så stort selskap bruker slike metoder for å tjene penger på overpriset produkt fordi vi alle er avhengig av nett. Bransjen burde gå i seg selv og gjøre noe med dette over hele fjøla - men særdeles bør Altibox lære sine selgere opp til ærlighet og redelighet om hva en kundes behov er. 12000 kr årlig for nett er hensides fornuft og det samme er det med 15-16.000 om man inkluderer en liten tvpakke i sitt abb. Det burde være mulig å levere produkter til en pris som er spiselig og fornuftig.