Altibox Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Skal bruke hver mulighet jeg ser til å fortelle folk at de må holde seg så langt unna de kommer. Skal sjekke nøye hvilke leverandører som finnes neste gang jeg flytter. Over en hel måned på å fikse feil, og det er et estimat. Gjør som de vil fordi de har monopol.
Mange problemer med selve boks og pakken. Den detter ut hele tiden og må reset factory settings. Det virker ikke. Jeg er lei av å ringe de. Mange problemer med faktura feil selvom mange samtaler med de. JEg kan da ikke kreve tilbake internett på jobben min og taper penger. faktura avdelingen er ikke hjelpsomme og vil helst bare ha deg av telefonen. Tech hjelpen er hyggeligere, men lei av å måtte ringe så ofte.
variabel hastighet på nett. Smart tv kladder. Burde være tilstrekkelig å fortelle at jeg ikke er fornøyd med å betale overpris på dårlig internett
Fantastisk internett og fantastisk support, de hjelper så fort du har spørsmål om hva enn det sku være så lenge det er relatert dem da så klart
Er ikke et hastighetsproblem, målte nå og får 500/500 som avtalt. Er umulig å få tak i de på kundeservice, får ikke trådløst hele huset, selv om det var en del av avtalen, og du må for all del aldri være bare litt sein med betaling, for som sagt umulig å få tak i kundebehandler, og umulig å forhandle med, og de bruker kredinor som innfordrer selv om ikke kravet er gått til inkasso, og da blir du sittende mellom barken og veden, altiboks sier `du må snakke med kredinor`, og kredinor `sier vi gjør som altiboks sier`, selv om utestående krav skyldtes en uenighet mht det opprinnelige kravet.
Om ikke man har en veldig god avtale sammen med flere kunder, feks et borettslag, vil man betale ganske mye for et abo hos Altibox. Sammen med Telenor har de omtrent duopol på fiber i Norge, noe som gjenspeiles i de høye prisene. Altibox er eid av det offentlige via kommuner og fylkeskommuner, og Telenor er eid av staten. Ifølge SSB er selskap som er majoritetseid av staten og/eller fylkeskommune og kommuner, regnet som en del av offentlig sektor. Altibox og deres underlevarandører som Bergen Fiber kan dermed regnes som offentlig sektor. Forhåpentligvis får de mer konkurranse via 5G og ICE og andre selskaper etter hvert.
Jeg har vært i kontakt med leverandørselskapet hver dag i tre måneder, men til tross for at jeg har valgt hastigheten på 750 megabyte, har jeg dessverre aldri opplevd samme hastighet. En av de ansatte i dette selskapet kom hjem til meg og fjernet fiberkabelen til LAN-modemet og returnerte den ikke, og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre med denne avstanden på mer enn 20 meter. Hjemmet mitt Wi-Fi er for langt unna, hva bør jeg gjøre? Å neglisjere en kunde i mer enn 6 år, er det sant? Hilsen Hashemi