Brdy har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg hadde sett noen av disse omtalene, så jeg var veldig skeptisk. Før jeg bestilte, forsøkte jeg å sette en del forutsetninger for å unngå kostnader om vi ikke ønsket å benytte dem. De lovet først hastighet på 10, men da jeg spurte om de kunne love dette, fikk jeg beskjed om at de kunne ikke love mer enn 5. Da vi undersøkte mottaket, med fri sikt til senderen, viste den ikke mer enn så vidt 4. Dette mente montøren ville kunne bli dårligere når flere i distriktet logget seg på om ettermiddag/kveld. Dette gjorde at vi ikke ville montere utstyret på veggen, da vi har et gammelt tømmerhus med ny panel - for kanskje å ta det ned igjen etter prøveperiode. Dette var det liten forståelse for hos Breiband og vi fikk faktura på over 1000 kr. Det nytter ikke å snakke med de. Hold dere borte fra det firmaet.
Jeg har en tvist med Breiband.no og hastigheten på satelittbredbåndet. I følge nettsidene gir de inntrykk av at hastigheten stort sett er 5-20 Mbps. Når jeg klager på, dokumenterer og krever kompensasjon for at faktisk hastighet stort sett er 0,6 Mbps viser de til abonnementsvilkårene punkt 26, der det står: "Kunde har ikke krav på kompensasjon som følge av at opplevd hastighet ligger under angitt maksimalhastighet." Dårlig kundeservice, lang svartid på telefon og mail, dårlig hastighet og elendige vilkår.
Lang nedetid når det første er nede og lite hjelp fra support. Gikk av og til en hel helg uten nett. Byttet da over til Telia og vært kunde der i noen år og anbefaler heller det hvis du har enten 3g eller 4g dekning. Kjøpte heller en ekstra 4G antenne utenom og monterte den på loftet og mottar mellom 30-60mb/s download og 10-30mb/s upload. Gjennomsnittsfarten vil eg si er på midten mellom hastighetene og det beste er at jeg kan få det enda raskere ved å montere antennen utenfor.
Ustabilt nett og ikke eksisterende i flere timer. Kommer opp og funker bra - i noen timer. Ikke tilfredsstillende kundeservice.
Hastighet 10mbit er stabilt som lovet på natten og når folk er på jobb. Fra 16:30 til leggetid er det sneglefart, ikke brukbart for streaming. Lysbildeshow på Netflix, knapt nok brukbart for vanlig surfing i perioder. Har vanskelig for å tro at dette skyldes noe annet enn at de overselger kapasiteten i nettet. Tragisk at det virker som om dette er vanlig ut fra andre kundeerfaringer, og synd for breiband.no som sitter på en god ide, med en elendig gjennomføring. Det må være en sikker oppskrift for stø vei til konkurs hvis de fortsetter på denne måten.
Firmaet har så langt gitt et godt inntrykk ved å sende et tilbud på mail, svart bra på support og snakket om de mindre gode sidene ved systemet også. Nå får jeg et tilbud pr mail, noe som i seg selv er tillitsvekkende i forhold til useriøse telefonselgere, og har 14 dagers åpent kjøp om jeg bestemmer meg for å prøve det ut.... BRA!!
Breiband fungerer bra når jeg er aleine i "dalen". Jeg har breiband på hytten og problemet er jo at alle er her samtidig og da går ikke mobile enheter rundt. Synd at de er eneste leverandør. Tror jeg kutter det uansett... Bare problemer.